Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töihinpaluu vanhempainvapaalta

Vierailija
02.10.2014 |

Miten minun tulisi menetellä? Kuulun kassaan, en liittoon, joten liiton lakimieheen en voi olla yhteydessä.

Minulle on käynyt jo kaksi kertaa niin, että palatessani vanhempainvapaalta minut on siirretty astetta helpompiin tehtäviin, esimiestehtävistä asiantuntijaksi. Edellisellä kerralla en tehnyt mitään, purin vain hammasta, mutta työmotivaationi oli kateissa ja pian vaihdoinkin työpaikkaa. Nyt on taas sama tilanne.

Tiedän, että jos vain palaan töihin, kestän kyllä, mutta teen vain minimin enkä saa itse mitään tyydytystä työstäni. Työpaikan vaihto olisi toki yksi mahdollisuus, mutta se ei ole nyt kovin helppoa, kun melkein joka yrityksessä on YT:t.

Voisin jatkaa myös kotona oloa, mikä on järjetöntä, sillä mieheni haluaisi jäädä kotiin ja minulla on parempi palkkakin.

Mitä siis voin tehdä? Olen jo keskustellut asiasta uuden ja vanhan esimieheni kanssa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä olla vaikka kaikkiin maailman lakimiehiin yhteydessä vaikket liittoon kuulukaan, tosin omalla kustannuksella. Et sä oikein muuta kai voi tehdä. Pure hammasta ja mene töihin, tai sitten jäät kotiin. Tai voithan suoraan kysyä esimieheltäsi että miksi tällainen menettely, ja voisitko saada oman työsi takaisin sillä luonnollisesti työmotivaatio on muuten vähän hukassa. Voit vihjailevasti pomoltasi myös kysyä, pitääkö hän tällaista menettelyä asiallisena ja laillisena?

Vierailija
2/3 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot pomolle, että arvostat tarjousta helpommasta alkutaipaleesta, mutta että olet valmis ja haluat jatkaa omassa esimiestehtävässäsi (esim viimeistään joulun jälkeen). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi nimenomaan nyt helppoa panostaa töihin, kun mies on kotona ja hoitaa kotihommat eikä lapsia tarvitse kuskata päiväkotiin.

T. ap