Äidit tai isät jotka ovat pienten lasten tai lapsen kanssa kotona, mitä teette kun lapsi nukkuu?
Mihin käytätte sen ajan kun lapsi nukkuu ja minkä ikäinen lapsi
Kommentit (22)
Olen ollut vai vuoden kotona esikoisen kanssa siten, että lapsen nukkuessa päikkäreitä mulla oli täysin omaa aikaa. Yleensä silloin treenailin tai opiskelin uutta kieltä tai söin tai jotain. Mitä siinä lapsen lähettyvillä keksi tehdä. Somessa en ollut enkä käynyt vauva-palstoilla. Nykyään lasten nukahtaessa illalla venyttelen, käyn suihkussa, jutellaan tai pelataan miehen kanssa lautapelejä tai syödään salaa herkkuja, harrastetaan seksiä, luetaan kirjaa ja nukutaan. En kuitenkaan ole aloittanut mitään hirveän kunnianhimoista projektia siten, että olisin yrittänyt saavuttaa sen vain vauvan satunnaisten päikkäreiden aikana. Toisen lapsen kohdalla yritin lukea yliopiston pääsykokeisiin vauvan nukkuessa, mutta keskeytyksiä tuli niin paljon, että pakko oli suunnitella lukuajat erikseen. Mieluummin päikkäriaikaan kannattaa ehkä keskittyä itsensä hemmotteluun, treenaamiseen, lukemiseen tai rentoiluun, syömiseen tai muuhun. Tai naisena vaikka laittautumiseen, se ainakin itsellä piti mielialan kohdillaan vauvavuosina, että vauvan aamupäiväunien aikaan viimeistään sai itsekin tukkansa harjattua ja pistettyä kivat vaatteet.
Lapsi 2v6kk, nukkuu vielä melkein parin tunnin päikkäreitä ulkona rattaissa. Päikkyjen aikaan nykyään keitän kahvit ja luen pääsykokeisiin. Välillä saatan katsoa jotain sarjaa, tehdä kehonhuoltoa tai väkertää käsitöitä. Olen päättänyt, että uniaika on minun omaa aikaani, enkä uhraa sitä kotitöille yms. Varsinkin kun tämän ikäinen lapsi on jo mielellään mukana askareissa, eikä vain vaikeuttamassa niitä :D