Kuukautisten määrä alkaa 5 päivän päästä. Miksi ovulaatiotesti näyttää
Vaaleaa viivaa? Joo negatiivinenhan tuo. Mutta miksi se toinen viiva ei häviä kokonaan? Mietintämyssy päässä heti aamutuimaan :)
Kommentit (31)
Mulla ovistesti näyttää aina kahta viivaa. Raskaustestin tulos on luotettava vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä,nyt tekemäsi testi on melko aikaisin tehty.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 14:34"]Kierron lopussa ovistesti näyttää usein haaleaa testiviivaa. LH nousee hieman kierron lopussa. Ihan normaali ilmiö, eikä tarkoita raskautta. [/quote]Väärin. Noin ei lue missään. Raskaus nostaa LH tasoa joten usein plussa ovistestissä on raskaus. Muistakaa naiset: Niitä varhaisia keskenmenoja on paljon joillakin ja herkät testit saattavat huomata nekin. Surullista.
[/quote]
No minä olen ahkerasti testannut ovistesteillä kierron loppupäässä. Kierrot joissa raskaus ei edes ole ollut mahdollinen, on ovistesti näyttänyt haaleaa viivaa ja testiviivaa. Kunnon jämäkkä ovisplussa on ollut merkki raskaudesta, sen tiedän ja sen olen itsekin havainnut. Itse olen nimittäin innostunut, kun ovistesti kierron lopussa on alkanut tummua mutta silti menkat tullu. Olen sitten tosiaan useamman kerran varmistanut ilmiön kierroissa, joissa ei edes teoreettista raskautumismahdollisuutta ole ollut. Tästä puhutaan useilla keskustelupalstoilla, löytyy sekä suomeksi että muilla kielillä (esim jos englanti taipuu).
Mullakin aina ovistesti näyttänyt jonkinlaista plussaa riippuen kierron vaiheesta. Oviksen aikana testi viiva on yhtä tumma ellei jopa tummempi kuin kontrolli ja ennen ovista ja oviksen jälkeen haaleampi mutta kuitenkin selkeästi nähtävissä. LH:ta erittyy koko ajan siksi vaalea viiva ennen ovista/oviksen jälkeen mutta LH piikki on se joka munasolun irroittaa ja piikki näkyy LH pitoisuuden jyrkkänä nousuna ja tummana testiviivana. Kun tulin raskaaksi ovis testi näytti myös raskauden, mutta testi viiva oli tällöin yhtä tumma kuin kontrollikin. Eli ts. turha sitä ovistestiä on tuijotella raskauden toivossa, raskaustesti se on joka varmasti kertoo onko raskaana vai ei.
Kaksi kiertoa yritettäneenä sun ei vielä pitäisi olla kuullutkaan ovulaatiotesteistä. Tuollainen stressaaminen voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa.
Aikaisin tehty. Tietenkään ei vielä näy varmaankaan testissä jos ovis ollut viime viikon ke-pe ja siitä nyt viikko.... Toivoisin asian nyt olevan näin että vasta kiinnittymistä tapahtumassa? Viime viikolla ovistestiin tuli tummempaa viivaa, oisko ollu just loppuviikosta.. Ap
voi voi...en ole itse koskaan käyttänyt ovistestejä joten en osaa sanoa niistä mitään. sen kuitenkin voisin sanoa, että rauhoitu sen testailun ja jännittämisen kanssa. itsekkin tuota samaa tein kunnes en enään jaksanut kun aina tuli negaa negan perään. Nyt 1v 2kk yritetty lasta ja olen jo melkein luopunut toivosta..en testaa mitään ellei menkat ole myöhässä 5pv tai enemmän. Ajattelen ettei se kuitenkaan ole plussa niin turhaan tuhlata testeihin rahaa. Mulla pitäis menkkojen alkaa huomenna. onnea yritykseen :)
Juu täytynee odottaa vain alkavatko vaiko ei ja keskittyä muuhun. Stressaavaa kyllä! :) Kyllä aamuinen r-testi laittoi masentamaan... Ap
Miks ihmeessä sä testaat mitään 5 päivää ennen menkkoja? Se on liian aikaista millekään testille.
Testi puhdas nega :'( Kuukautiset siis alkavat huomenna tai tiistaina. Voi höh :( Ap
Mä olin raskaana kun ovistestissä oli kaksi viivaa muutamia päiviä ennen kuukautisia. Testiviiva oli haaleampi kuin kontrolliviiva mutta tummeni päivittäin.
Ovistesti näyttää raskauden, olen testannut huvikseni kahdessa raskaudessa.
Eikös kaiken järjen mukaan ovistestin toisen viivan pitäisi hävitä kokonaan?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:08"]Ovistesti näyttää raskauden, olen testannut huvikseni kahdessa raskaudessa.
[/quote]Oliko vahvat viivat vai haaleita? Itselläni nyt haalea viiva. Ei sentään tarvii siristellä silmiään että sen näkee vaikka vaaleampi onkin kuin kontrolliviiva. Vauvaa yritetty, kylläkin vasta toinen kierto menossa. Ap
Tee ovistesti muutamana tulevana päivänä ja katso tummeneeko testiviiva. Jos näin käy olet tod.näk. raskaana.
t.nro3
Raskaustesti negatiivinen :( Ensi viikolla noiden menkkojen määrä kyllä alkaa, toivon ettei nyt kuitenkaan alkais ja nega muuttuis vielä plussaksi... Ap