avopuoliso tuntuu kämppikseltä
Miten ihmeessä sen kipinän saa pidettyä yllä, vai onko kyse vain siitä että ei ole ns se oikea match. Ollaan asuttu yhdessä vasta alle vuosi, seksiä ei ole, eikä mitään muutakaan fyysistä läheisyyttä kun en saa vain itseäni pakotettua siihen. Halaukset ja satunnaiset pusut siedän, mutta muuten en kaipaa ollenkaan kumppanini lähelle. Hän on mukava ihminen ja tuntuu että en vain osaa rakastaa häntä ja syytän tästä itseäni. Olen jopa miettinyt että entä jos olenkin aseksuaali tms. , mistä senkin sitten tietää? Suhteemme alkoi pelkästään fyysisenä joten en tiedä voiko kyse olla sitten vain ns kyllästymisestä tms. Miten saan korjattua itseni?
Kommentit (23)
Kyllä se tulee takaisin. Kaikissa ihmissuhteissa eikä vain parisuhteissa on suvantovaiheita. Suhteet ovat dynaamisia ja koko ajan kehittyviä. Uskon, että oltuaan lepovaiheessa romanttinen intohimo on vain kerännyt voimiaan ja sytytte uudelleen toisianne kohtaan liekkeihin. Koska samoja ihmisiähän te edelleen kaikesta huolimatta olette, jotka sen jo aiemmin olette saaneet kokea. Samat tunteet vaikka hetkeksi olleet tauolla, ovat edelleen olemassa. Älä ole kärsimätön vaan viisaasti annfa mahdollisuus ja odota. Hyvää kannattaa odottaa, koska itse kerroit intiimin yhdessäolonnen olleen aiemminkin vallan ihanaa ja se hitsasi teidät alunperin yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Älä murehdi. Kipinää et voi pakottaa. Se syttyy kun on syttyäkseen. Joskus tunne saattaa kadota kokonaan ja tulla takasisin vielä. Missä asioissa tykkäät hänessä? Tosta on voinut tulla kierre että et osaa kaivata hänen kaa sellaista mikä alkanut tuntua oudolta ja mitä et ole saanut hänen kanssaan hetkeen. Työnnätkö häntä kauemmas? Oletko pitänyt häntä itsestään selvyytenä tai hän sinua?? Oletteko henkisellä tasolla nyt millä levelillä???
Henkisellä tasolla emme ole ikinä päässeet (minua tyydyttävästi) eteenpäin ja olenkin miettinyt että voiko tämä ns kyllästymiseni johtua siitä, että tuntuu että henkisellä puolella on vain "pintaa". Olen yrittänyt kaikkeni houkutella esiin syvempää yhteyttä, parempaa kommunikaatiota jne mutta ilmeisesti en ole osannut tehdä sitä oikealla tavalla tai toinen ei vain koe mitään tarvetta moiseen samalla tavalla kuin minä
-ap
Intohimo puuttuu... jos alle vuoden asumisen jälkeen ei haluta.
Mahdollisesti monta syytä. Elämä on lyhyt. Ottakaa etäisyyttä ja katsokaa jos auttaa, tai suhde loppuu kokonaan.