Miksi pihat ovat nykyisin täynnä trampoliineja?
Olen huomannut, että viimeisen noin viiden vuoden aikana ainakin Helsingin pientaloalueilla pihoilla on alkanut näkyä enemmän ja enemmän trampoliineja. Siis ihan piskuisillekin pihoille ängetään trampoliini. Minkä takia? Ne ovat äärettömän rumia, käy sääliksi naapureita... Rakastavat lapset oikeasti niin paljon trampoliinilla pomppimista? En ole ikinä nähnyt kenenkään pomppivan niissä... :D
Minulla on siis itsellänikin lapsia, joten mistään yleisestä lapsivihasta ei ole kyse, ihmettelen vain, että onko trampoliineistä oikeasti niin paljon iloa?
Kommentit (26)
Loistavaa liikuntaa sekä lapsille että aikuisille. Itse hyppisin mielelläni trampoliinilla, mutta on niin näkyvällä paikalla, etten kehtaa ilman lapsia. :) Välillä menen lasten seuraksi pomppimaan.
Googleta itse trampoliinhyppelyn hyödyt, jos et muuten usko.
Koska mielisairautta on niin paljon
Minun mielestäni kakarat huutaa ihan tarpeeksi jo muutenkin, pitääkö niille vielä trampoliinitkin ostaa missä kiljutaan kahta kauheammin?
Olen ihmetellyt ihan samaa. En pääse nykyään autokatokselle pomppimatta vähintään 6 eri trampalla. Kukaan ei tiedä, mistä niitä tulee. Tuntuvat vaan lisääntyvän koko ajan.
Laitoin ensin sisälle, mutta pää osui koko ajan kattoon ja yläkerran naapurit alkoi valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni kakarat huutaa ihan tarpeeksi jo muutenkin, pitääkö niille vielä trampoliinitkin ostaa missä kiljutaan kahta kauheammin?
Pitää! Lapset ovat elämää. Tulevaisuutta ei olisi ilman lapsia.
Kaikenkaikkiaan hyvä aktiviteetti varsinkin korona-aikana. On paljon parempi et lapset liikkuu, kuin ovat ruutujen ääressä.
Meillä on lastenlapsille, kovassa käytössä joka kerta, kun ovat käymässä, ei haittaa kiljunta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Lasten taukoamaton karjuminen ja kirkuminen ei ole elämää vaan maanpäällinen helvetti.
Ja jos tulevaisuutta suunnitellaan, niin lapsia kukaan vastuullinen ei tee yhtä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenkaikkiaan hyvä aktiviteetti varsinkin korona-aikana. On paljon parempi et lapset liikkuu, kuin ovat ruutujen ääressä.
Liikkua voi myös ilman että kiljutaan kuin vajaaälyiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan vajaaälyiset hommaavat trampoliineja naapureita häiritsemään. Kakarat eivät niissä kiljumatta pompi. Ja niitä kakaroita pomppii yleensä useita yhtä aikaa. Trampoliineja kun löytyy parista tai kolmesta naapurista, niin aina vähintään yhdessä niistä kiljutaan. Se kotirauhasta sitten.
Ihmiset katuvat lastensa hankintaa, ja toivovat heidän vammautuvan trampalla kuolettavasti.
Mun mielestä on hyvä liikuntamuoto kyllä. Eikä ole omia lapsia mulla, mutta huolissani olen lasten liikkumattomuudesta. Tietysti voi keskustella siitä, että onko se kiljuminen typerää. Voihan siitä naapureille sanoa että häiritsee.
Miten niin niitä on tullut noin viimeisen viiden vuoden aikana? Trampoliini alkoi saada halvalla Suomessa joskus yli kymmenen vuotta sitten ja silloin niitä tuli pihoille hyvin paljon. Myös meille tuli sellainen isohko trampoliini varmaan noin 12 vuotta sitten.
Trampoliini on tosi hyvässä kunnossa vieläkin, mutta suojaverkon olemme uusineet pari kertaa. Muutaman kesän se on ollut varastossa siististi, mutta keväällä teinit halusivat sen laittaa taas. Myös isäni, 80 vuotta, hyppii joskus hetken trampoliinilla.
Suomessa on muutama trampoliinipuisto ja ne ovat joka jampalle ihan hauskoja, kannattaa kokeilla. Kannattaa ap vaan käydä kunnolla pitsalle ennen kuin menet pomppimaan, sinuna laittaisin vielä kunnon Tenankin pöksyihin, niin pissi ei tule ikävästi housuihin. Minulla ei tule, olen sen verran treenattu nainen. :)
Sitten hieman faktaa:
Trampoliini vaikuttaa positiivisesti monella lailla ihmiseen:
-Trampoliini kehittää koordinaatiokykyä
-Kehittää ponnistusvoimaa ja kestävyyttä
-On kuntoutushoidossa käytössä
-Ehkäisee mm. osteoporoosia
-Kehittää useita lihaksia
-Soveltuu mukavaksi liikunnaksi ja kaiken ikäisille.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset katuvat lastensa hankintaa, ja toivovat heidän vammautuvan trampalla kuolettavasti.
Sinullekin sitten kävi niin? Voi raukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi keskustella siitä, että onko se kiljuminen typerää. Voihan siitä naapureille sanoa että häiritsee.
Arveletko, että kiljuminen vähenee, jos käy sanomassa naapurille, että häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan vajaaälyiset hommaavat trampoliineja naapureita häiritsemään. Kakarat eivät niissä kiljumatta pompi. Ja niitä kakaroita pomppii yleensä useita yhtä aikaa. Trampoliineja kun löytyy parista tai kolmesta naapurista, niin aina vähintään yhdessä niistä kiljutaan. Se kotirauhasta sitten.
Missä ihmeen spurgulähiössä asut? Kannattaa muuttaa hieman kauemmaksi muita ihmisiä..
Vierailija kirjoitti:
1. Mun lapset ei ainakaan kilju pomppiessaan 2. Jos et oikeasti vähän ääntä kestä muuta keskelle ei mitään 3. Trampoliinit on oikeasti hyvää liikuntaa ja lapsista hauskoja
Vierailija kirjoitti:
2. Jos et oikeasti vähän ääntä kestä muuta keskelle ei mitään
Mistä tuon "vähän ääntä" repäisit?
Miksi hiljaisen ja ketään häiritsemättömän pitäisi muuttaa? Miksei mieluummin häirikön pitäisi muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan. Ajan kuluminen ei ole mitenkään riippuvainen lasten olemassaolosta. Eikä niiden tarvitse silloinkaan pomppia ja etenkään mölytä trampoliinilla.
Kokemukseni perusteella känniset isät ja äidit niissä mieluiten pomppii kun ovat kutsuneet kavereitaan kylään. On niin hauskaa aikuisilla ihmisillä kun kolmen promillen kaatumakännissä siellä sekoilevat keskellä yötä.