Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman paras sairaanhoito!

Vierailija
01.10.2014 |

Ja laaketieteen edellakaivijamaa. Uskooko suomalaiset tosissaan tahan satuun?

Suomessa ei ole koulutusta, laitteita tai henkilökuntaa. ECMO-potilaan hoitamiseen tarvitaan suuri määrä henkilökuntaa. Täytyy miettiä, kannattaako sellaista järjestää Suomessa, kun ei ole riittävästi tarvetta.

Lapsia viedään Suomesta ulkomaille saamaan myös joitain muita hoitoja.

- Tiettyjä syöpämuotoja hoidetaan ulkomailla. Sikiöhoitoja ostetaan Saksasta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennatetaanko vanhempi lapsen kanssa Ruotsiin vai joutuuko vakavasti sairas lapsi yksin vieraskieliseen ymparistoon?

Vierailija
2/21 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilahdesta löytyy lapsille yksi ECMO-laite, ja jos se on varattu potilas viedään muualle hoitoon. IL

Minä ainakin uskon, että Suomessa saa hyvää hoitoa ja olen sen myös kokenut. Täytyy ottaa kuitenkin huomioon, että Suomi on pieni maa ja resurssit sen mukaiset. Osaaminenkaan ei välttämättä harvinaisten sairauksien suhteen ole samalla tasolla kuin maassa, jossa jo pelkästään väkiluvun perusteella harvinaisia sairauksia esiintyy enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa osaan sairauksista hyvää hoitoa yksityisellä. Julkisella puolella viivyttävät hoitopäätöstä niin pitkälle, että jos jää odottamaan, esim leikkaustulos on huonompi, kuin ajoissa yksityisellä tehdyn leikkauksen. Julkinen puoli siis odottaa, kunnes potilas on niin huonona, että häntä pystytään auttamaan vain edullisemmalla leikkausmenetelmällä.

Kaikkia syöpähoitoja ei saa Suomesta ja joutuu olemaan itse aktiivinen, kun niitä etsii ulkomailta.

Hammashoitoa ei saa parhaalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
4/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa nettilehdessa oli artikkeli 88-vuotiaasta naisesta joka ei paassyt laakarille kun lahihoitaja niin paatti. Potilas kuoli. Mina en enaa uskalla tulla Suomeen sairastumisen pelossa kun ambulanssiakin  saa odottaa tuntikausia ellei sitten joku EMT paata etta et sita tarvitsekaan.

Vierailija
5/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 00:06"]

Samassa nettilehdessa oli artikkeli 88-vuotiaasta naisesta joka ei paassyt laakarille kun lahihoitaja niin paatti. Potilas kuoli. Mina en enaa uskalla tulla Suomeen sairastumisen pelossa kun ambulanssiakin  saa odottaa tuntikausia ellei sitten joku EMT paata etta et sita tarvitsekaan.

[/quote]

Hoitovirheitä ei tapahdu muualla maailmassa, vain ja ainoastaan Suomessa. Hyvä, että pysyt ulkomailla, niin me muut päästään hieman nopeammin ambulanssiin saamaan huonoa hoitoa, johon kuolee.

Vierailija
6/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 00:11"]

[/quote]

Hoitovirheitä ei tapahdu muualla maailmassa, vain ja ainoastaan Suomessa. Hyvä, että pysyt ulkomailla, niin me muut päästään hieman nopeammin ambulanssiin saamaan huonoa hoitoa, johon kuolee.

[/quote] Aina tuo sama vasynyt hyokkays sen sijaan etta keskusteltaisiin ja yritettaisiin etsia parannusta tilanteeseen. Toivottavasti minun pysyminen taalla parantaa suomalaista sairaanhoitoa huomattavasti.

Vierailija
7/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että tällä hetkellä se maailman paras sairaanhoito olisi Kuubassa. Voiko pitää paikkansa?

Vierailija
8/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Noh pelot pellolle silla EMT ei paata MISSAAN maassa mistaan. EMT ei saa diagnisoida, ainoastaan stabilisoida potilaan kunto ja kuljettaa sairaalaan! Missa maassa LAHIHOITAJA paattaa potilaan hoidosta? Eihan suomessa lahihoitaja saa edes sairaalassa ymmartaakseni laakita vaan sairaanhoitaja...ellei ole muuttunut siita kun itse opiskelin. Olen itse EMT ulkomailla ja minusta sinulla on puppu tietoa...

Vierailija
9/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 00:55"]

[/quote]

[/quote] Aina tuo sama vasynyt hyokkays sen sijaan etta keskusteltaisiin ja yritettaisiin etsia parannusta tilanteeseen. Toivottavasti minun pysyminen taalla parantaa suomalaista sairaanhoitoa huomattavasti.

[/quote]No onhan tuo aika yleistamista. Olen itsekin ulkosuomalainen, mutta en ihan usko tuohon 88 vuotiaan tarinaan...mika maa?

Vierailija
10/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 01:39"]

[/quote]

[/quote]No onhan tuo aika yleistamista. Olen itsekin ulkosuomalainen, mutta en ihan usko tuohon 88 vuotiaan tarinaan...mika maa?

[/quote] Oli taman paivan IS nettilehdessa, kahden vuoden takainen juttu joka on nyt oikeudessa mutta nyt uutinen on vedetty pois, tai en ainakaan enaa loytanyt sita. Maa oli Suomi.

Jonkin aikaa sitten oli uutinen jossa vanhus kuoli kadulle ensiapuaseman eteen kun oli tulossa sinne JALKAISIN.

Vierailija
11/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 01:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 01:39"]

[/quote]

[/quote] Oli taman paivan IS nettilehdessa, kahden vuoden takainen juttu joka on nyt oikeudessa mutta nyt uutinen on vedetty pois, tai en ainakaan enaa loytanyt sita. Maa oli Suomi.

Jonkin aikaa sitten oli uutinen jossa vanhus kuoli kadulle ensiapuaseman eteen kun oli tulossa sinne JALKAISIN.

[/quote]Wow....en tajunnut etta ihan suomessa tuollaista tapahtuu! Miksi vanhus oli ollut lahihoitajan juttusilla? Miten han perusteli tapahtuneen? Joutuiko oikeuteen?

Vierailija
12/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 00:06"]Samassa nettilehdessa oli artikkeli 88-vuotiaasta naisesta joka ei paassyt laakarille kun lahihoitaja niin paatti. Potilas kuoli. Mina en enaa uskalla tulla Suomeen sairastumisen pelossa kun ambulanssiakin  saa odottaa tuntikausia ellei sitten joku EMT paata etta et sita tarvitsekaan.
[/quote]
Onko se joku uutinen, että 88-vuotias voi kuolla?

Vierailija
13/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietippä taas omalle kohdalle. kyllä paasaisit eri tavalla jos vanhus olisi äitisi/ isäsi.

Vierailija
14/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 02:28"]mietippä taas omalle kohdalle. kyllä paasaisit eri tavalla jos vanhus olisi äitisi/ isäsi.
[/quote]
Ne kuoli 62- ja 75-vuotiaina.

Vierailija
15/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 02:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 02:28"]mietippä taas omalle kohdalle. kyllä paasaisit eri tavalla jos vanhus olisi äitisi/ isäsi. [/quote] Ne kuoli 62- ja 75-vuotiaina.

[/quote]No oisitko halunnut että sulle ois sanottu et olivat niin vanhoja et suurinpiirtein joutivatkin kuolla?

Vierailija
16/21 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 00:06"]Samassa nettilehdessa oli artikkeli 88-vuotiaasta naisesta joka ei paassyt laakarille kun lahihoitaja niin paatti. Potilas kuoli. Mina en enaa uskalla tulla Suomeen sairastumisen pelossa kun ambulanssiakin  saa odottaa tuntikausia ellei sitten joku EMT paata etta et sita tarvitsekaan.
[/quote]

No nyt on sulla puurot ja vellit sekaisin. Potilas tuli päivystykseen SAIRAANHOITAJAN vastaanotolle virtsatieinfektioepäilyn vuoksi. Hoitaja otti tarpeelliset kokeet ja välitti tiedot puhelimitse lääkärille. Lääkäri totesi että ei tarvetta nähdä potilasta ja diagnosoi puhelimessa ja määräsi antibiotin. Myöhemmin illalla potilas kuoli, kuolinsyynä jokin keuhkotulehdus ja sepelvaltimotauti tms. Lääkäri diagnosoi ja kotiutti, ei sairaanhoitaja eikä varsinkaan lähihoitaja.

Vierailija
17/21 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kuubassa lomamatkalla 1987. Sain angiinan, kovan kurkku kivun,en voinut juuri niellä ja kuumettakin oli. Hotellista järjestivät lääkärin huoneeseen ja hän tutki ja antoi

Jonkin antiooppi tabun ja mukaan 3 lisää. Muutaman tunnin kuluttua en tiennyt et olen edes ollu sairas.kieli taitoa ei ollut,edes Espanjan sana kirjalla ei kaikkea ymmärretty. Vain puolisoni puhui englantia,mutta sen avulla selvittiin. Jäi Kuubasta positiivinen kokemus,jos joku miettii matkaa sinne mikä ettei!

Aika on muuttunut ja kehitys käynyt,mutta jo silloin oli ok.

Vierailija
18/21 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako USAssa?

Tiesitteko että Ruotsista tullaaan hoitoon Suomeen?

Vierailija
19/21 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat tekevät hoidon tarpeen arvioinnin, kun soitat sinne terveyskeskukseen varataksesi aikaa. Kuvittele, siinä puhelimessa lähihoitajan koulutuksella. Eli, kyllä se lähihoitaja voi valitettavasti päättää, että tässä ei tarvita lääkäriä. Ihan uskomatonta menoa.

Itse en tuohon luota, vaan luotan suureen yksityiseen ketjuun ja pääsen aina vastaanotolle, tosin maksaa, mutta so what, voi henki säästyä.

Vierailija
20/21 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa tosiaan, että joku hoitaja seuloo mielensä mukaan vastaanotolle pyrkijät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan