Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhistuttaa huominen, kun minun pitää laittaa seitsemälle hengelle vegaanista pasta carbonaraa

Vierailija
29.08.2021 |

Olen lukenut reseptejä ja tehnyt kokeiluja koko viikonlopun, mutta kaikki ne ovat olleet pahanmakuista kakkaa.

Mitä mä keksom? Kellään ideoita tai hyviä reseptejä vegaaninen carbonara?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen höpö höpö-aloitus, että maanantaina olisi kutsuvieraita tulossa, vieras sanelee ruuat ja vieläpä vaatii semmoista, josta ei järkevästi saa vegaanista... Olisit vähän yrittänyt.

Vierailija
22/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee jotain muuta. Penne alla vodka on helppo muuntaa vegaaniseksi, samoin minestrone-keitto, kurkkaa vaikka Jamie Oliverin ohje, on hyvä. Monet curryt on myös erittäin maukkaita vegaanisina. Unohda carbonara.

Kun sitä carbonaraa nyt nimenomaan halutaan. Tämä henkilö sanoi että olis niiiiin ihanaa kun kerrankin hemmoteltais eikä itse tarvitsisi tehdä mitään. Niin laita vegaanista carbonaraa! No minä yritän.

Ap

Kyllä minäkin tykkään hemmotella vieraita ja tehdä herkkuja kun tulevat syömään, mutta ei ne vieraat silti saa tilata ihan mitä haluavat. Kotini ei ole ravintola. Minä teen sellaista ruokaa jonka tiedän osaavani tai jota haluan kokeilla, toki vieraiden ruokarajoitusten mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä sille vegaanivieraalles kaurapuuroa ja sano että se on sun käsityksesi vegaanisesta carbonarasta.

Vierailija
24/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten, mutta kun en osaa edes kuvitella, miten tehdään vege-pastaa, siis ruokalaji, joka on toteutettu pelkästään vege-aineksista. Lisäainemössöä?

Huono mielikuvitus. Keitä pasta (vehnää ja vettä) ja tee kastike esim tomaatista, sipulista, kesäkurpitsasta ja vhilistä. Mausteeksi mustapippuria, basilikaa, timjamia, suolaa ja pikku ripaus sokeria.

Ei mitään lisäaineita ole tarpeen.

Ei tuo ole pastaa vaan makaronia vihannespedillä tai jotain sinnepäin. Pastaan kuuluu kanamunaa ja/tai kermaa ja juustoa. Itsekin joskus teen makaroni-vihannessekoitusta, likimain noilla aineksilla, mutten sano sitä pastaksi.

Vierailija
25/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin pekonista oikeaa carbonaaraa muille ja vegaanille tekisisin oman annoksen sellaisen reseptin mukaan, jonka löysit netistä. Ei ole minun vikani, jos maistuu p@ skalta, se on ihan oletusarvokin, jos pyytää vegaanista carbonaaraa.

PS. Tarjoileeko vegaani vierailleen lihaa?

Vierailija
26/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vaativan kuuloinen vieras...

Vierailija
27/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös tuossa riitä että korvaa ei-vegaanit ainesosat vegaanisilla vastikkeilla? Vai olenko ymmärtänyt jotenkin väärin mitä vegaani tarkoittaa (olen lihansyöjä)?

Vierailija
28/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikös tuossa riitä että korvaa ei-vegaanit ainesosat vegaanisilla vastikkeilla? Vai olenko ymmärtänyt jotenkin väärin mitä vegaani tarkoittaa (olen lihansyöjä)?

Normaali carbonara nyt vaan ei sisällä lähes ensimmäistäkään vegaanista ainesosaa, joten ei ihan niin yksinkertaista kuin voisi kuvitella.

Vierailija
29/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu limonello https://chocochili.net/2019/01/tofu-limonello/

Ihan bueno. Tsemppiä!

Vierailija
30/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofua, kesäkurpitsaa tomaattikastiketta, maustettua kaurakermaa, sipulia

Vierailija
31/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee yks annos carbonaraa ja muille tuhti lasagne.

Vierailija
32/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniset on helppoja, kun maulla ei ole mitään väliä.

Vierailija
33/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekonin voi korvata kookoslastuilla.

Kananmunan voi korvata banaanilla tai omenasoseella.

Parmesaanin voi korvata pähkinöillä tai oluthiivahiutaleilla.

Ja sitten maidotonta kermaa.

Ja siinä se on, ei ollut tuon vaikeampaa tehdä vegaani vaihtoehto!

Vierailija
34/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noi paskat maistuu niitten hippien mielestä hyvältä.

Vierailija
35/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vegaaninen carbonararesepti on tämä: https://chocochili.net/2009/05/vegepekonipasta/

Soijahiutaleita ei enää löydä niin hyvin, kommenteista löytää vaihtoehtoja (esim vaalea soijarouhe). Mutta siis todella onnistunutta tämä ja olen tehnyt isoillekin porukoille. Suosittelen!

Vierailija
36/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ollut vain yksi versio klassisesta vegaaninhaukuntaketjusta. Tosin ihan mielikuvituksekas sellainen.

Italialainen keittiö tuntuu herättävän runsaasti tunteita sellaisienkin ihmisten keskuudessa, jotka eivät siitä kauheasti tiedä. Joskus minut haukuttiin täällä kun kerroin tekeväni vegaanista bolognesekastiketta. Minua ojensivat ihmiset, jotka pistivät tyyliin ketsuppia omaan bologneseensa.

Vierailija
37/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarjoaisin vain sellaista, jota osaan tehdä varmasti. Kokeilun tuloksena voi tulla hyvää tai ihan hirveän makuista. En uskaltaisi riskeerata, kun on vieraita tulossa. Joskus olen joutunut jopa itselleni kokkaileman heittämään roskiin, kun ei ole maistunut. Tällaita on keskivertokokin elämä.

Vierailija
38/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee normaali ei-vegaaninen carbonara, mutta sano että se on vegaanista. "Mieletöntä, miten hyviä vegaanisia tuotteita nykyään saa!"

Vaikea kuvitella, kuinka joku ei tunnistaisi sitä kananmunan liukkaan ellottavaa makua. Ja en edes ole vegaani.

Vierailija
39/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ollut vain yksi versio klassisesta vegaaninhaukuntaketjusta. Tosin ihan mielikuvituksekas sellainen.

Italialainen keittiö tuntuu herättävän runsaasti tunteita sellaisienkin ihmisten keskuudessa, jotka eivät siitä kauheasti tiedä. Joskus minut haukuttiin täällä kun kerroin tekeväni vegaanista bolognesekastiketta. Minua ojensivat ihmiset, jotka pistivät tyyliin ketsuppia omaan bologneseensa.

Kieltämättä vegaaninen lihakastike on todella kummallinen konsepti.

Vierailija
40/63 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä enkä ole koskaan kuullut vegaanisesta carbonarasta. Miksi olet valinnut noinkin oudon ruokalajin kun löytyisi paljon vanhoja varmoja ja hyviksi koettuja ohjeita? Miksi et voi tehdä mitään muuta ruokaa?

Meille tulee viisi ihmistä kylään ja yksi on vegaani. Hän toivoi nimenomaan vegaanista carbonaraa, koska sitä kuulemma saa niin harvoin.

Ap

Sä voit ihan sanoa että et ole vegaanikokki ja hän voi tehdä carbonaraa ihan itse koska on paremmin perehtynyt asiaan.

Nyt on sieniaika. Teet pastakastikkeen kaurakermasta ja suppiksista tai kantareilleista.

Yksi vieraista ei syö sieniä. Ap

Ton takia mä en enää kutsu vieraita. Jokaiselle tarttis laittaa jotain omanlaistaan ruokaa ja sitten nyrpistellään eikä mikään kelpaa.

Yhdelle vegaanista,

yhdelle gluteenitonta (ei oo keliaakikko) mutta vehnäpulla kyllä kelpaa,

yhdelle ei hiilareita,

yhdelle täysin laktoositonta,

yksi ei syö punaista lihaa,

yksi ei tykkää broilerista,

yksi ei voi syödä kananmunaa missään muodossa,

yksi inhoaa sieniä,

yksi ei syö mitään kasviksia,

yksi ei tykkää juustosta,

yhdelle ei ikinä saa tarjota riistaa kun joku on ampunut sen eläimen,

yksi ei syö pähkinöitä kun niissä on liikaa rasvaa (ei ole allerginen),

yksi inhoaa kaalia,

yhdelle ei missään tapauksessa (näkyvää) sipulia,

yksi voi juoda vaan tietyn merkkistä pullovettä, ...

Juuri näin. Syököön jokainen kotonaan, niin saavat juuri haluamaansa ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi