Kauhistuttaa huominen, kun minun pitää laittaa seitsemälle hengelle vegaanista pasta carbonaraa
Olen lukenut reseptejä ja tehnyt kokeiluja koko viikonlopun, mutta kaikki ne ovat olleet pahanmakuista kakkaa.
Mitä mä keksom? Kellään ideoita tai hyviä reseptejä vegaaninen carbonara?
Kommentit (63)
Olen kasvissyöjä enkä ole koskaan kuullut vegaanisesta carbonarasta. Miksi olet valinnut noinkin oudon ruokalajin kun löytyisi paljon vanhoja varmoja ja hyviksi koettuja ohjeita? Miksi et voi tehdä mitään muuta ruokaa?
Älä tee vegaanista carbonaraa, tee joku sellainen pasta, joka on luonnostaan vegaaninen.
Vierailija kirjoitti:
Etsi joku vegaaninen resepti. Carbonaran aineksia ei voi korvata millään vegaanisilla tuotteilla.
Olen kokeillut kolmea reseptiä, jotka löysin netistä. Mm savutofusta. Mutta mikään niistä ei maistu carbonaralta tai edes hyvältä. Alkaa usko mennä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvissyöjä enkä ole koskaan kuullut vegaanisesta carbonarasta. Miksi olet valinnut noinkin oudon ruokalajin kun löytyisi paljon vanhoja varmoja ja hyviksi koettuja ohjeita? Miksi et voi tehdä mitään muuta ruokaa?
Meille tulee viisi ihmistä kylään ja yksi on vegaani. Hän toivoi nimenomaan vegaanista carbonaraa, koska sitä kuulemma saa niin harvoin.
Ap
Ostin pakosta vege-majoneesia, kun kaupan hyllystä ei muuta löytynyt. Kiire muka.
Kotona katsoin tuoteselostetta, ei mitään tekemistä majoneesin kanssa, on oikeastaan lisäaineilla emulgoitua margariinia. Outoa, että tuotetta saa kutsua edes majoneesiksi.
Jälkeenpäin on selvää, ettei vege-tuotteessa voi olla kananmunaa, joka on majoneesin perusraaka-aine. Uskooko joku oikeasti, että vege tuote olisi ns terveellinen vaihtoehto, kun tarvitaan kaikenlaisia lisäaineita, jotta tuotetta voi edes verrata alkuperäiseen. Maku ei myöskään vastaa aidon tuotteen makua.
Ei muuten, mutta kun en osaa edes kuvitella, miten tehdään vege-pastaa, siis ruokalaji, joka on toteutettu pelkästään vege-aineksista. Lisäainemössöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee viisi ihmistä kylään ja yksi on vegaani. Hän toivoi nimenomaan vegaanista carbonaraa, koska sitä kuulemma saa niin harvoin.
Ap
Sä voit ihan sanoa että et ole vegaanikokki ja hän voi tehdä carbonaraa ihan itse koska on paremmin perehtynyt asiaan.
Nyt on sieniaika. Teet pastakastikkeen kaurakermasta ja suppiksista tai kantareilleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSä voit ihan sanoa että et ole vegaanikokki ja hän voi tehdä carbonaraa ihan itse koska on paremmin perehtynyt asiaan.
Nyt on sieniaika. Teet pastakastikkeen kaurakermasta ja suppiksista tai kantareilleista.
Yksi vieraista ei syö sieniä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSä voit ihan sanoa että et ole vegaanikokki ja hän voi tehdä carbonaraa ihan itse koska on paremmin perehtynyt asiaan.
Nyt on sieniaika. Teet pastakastikkeen kaurakermasta ja suppiksista tai kantareilleista.Yksi vieraista ei syö sieniä. Ap
Anna mä arvaan se vegaani : )
KAtoppa nyt,millä carbonara alkaa! Mistä saat vegaanista pekonia! Italialaismammat pyörii haudassaan jos laitat "jotainmuuta" pekonin tilalle.
Hömpötystä noi vegaani "carbonarat"
Pasta Carbonara on herkullinen ja nopeatekoinen arkiruoka. Voit halutessasi lisätä joukkoon myös kinkkusuikaleita.
Pasta Carbonara
2-3 annosta
175 g HK Amerikan pekonia
1 pieni sipuli
2 valkosipulinkynttä
1 ½ l vettä
250 g spagettia
suolaa
2 munaa
2 dl kuohukermaa
1 ½ dl parmesaaniraastetta tai muuta juustoraastetta
mustapippuria myllystä
Pasta carbonaran tärkein ainesosa on pekoni, siinä on myös kananmunaa. Jos korvaat måne jollain vegaanisella ei se enää ole carbonaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pyydä siltä resepti ja laita sille sen ohjeen mukaan ihan oma annos. Muille sitten oikeaa carbonaraa.
Noi vegaanit on kyllä vihoviimeisiä nillittäjiä kun heille pitää olla kaikki vegaanista mutta he ei ikinä tarjoo liharuokaa omille vierailleen.
Ostat samat ainekset mutta vegaaniset .
Ison kaupungin prismasta saa vegaanista pekonia.. älä nyt sinne mitään tofua laita!
Vege kerma, vege pekoni , vege parmesaani.
Ei ole vaikea .
Toisaalta jos asut jossai perähikiällä mistä aineksia ei saa, pahoittelut
Tee jotain muuta. Penne alla vodka on helppo muuntaa vegaaniseksi, samoin minestrone-keitto, kurkkaa vaikka Jamie Oliverin ohje, on hyvä. Monet curryt on myös erittäin maukkaita vegaanisina. Unohda carbonara.
Vegaanista pekonia voi tehdä itsekin:
Vierailija kirjoitti:
Tee jotain muuta. Penne alla vodka on helppo muuntaa vegaaniseksi, samoin minestrone-keitto, kurkkaa vaikka Jamie Oliverin ohje, on hyvä. Monet curryt on myös erittäin maukkaita vegaanisina. Unohda carbonara.
Kun sitä carbonaraa nyt nimenomaan halutaan. Tämä henkilö sanoi että olis niiiiin ihanaa kun kerrankin hemmoteltais eikä itse tarvitsisi tehdä mitään. Niin laita vegaanista carbonaraa! No minä yritän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sieniaika. Teet pastakastikkeen kaurakermasta ja suppiksista tai kantareilleista.Yksi vieraista ei syö sieniä. Ap
Hyvä juttu, vessan ilmanvaihtohormissa jotain kakkaa, joten ei vaihdu ilma..
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten, mutta kun en osaa edes kuvitella, miten tehdään vege-pastaa, siis ruokalaji, joka on toteutettu pelkästään vege-aineksista. Lisäainemössöä?
Huono mielikuvitus. Keitä pasta (vehnää ja vettä) ja tee kastike esim tomaatista, sipulista, kesäkurpitsasta ja vhilistä. Mausteeksi mustapippuria, basilikaa, timjamia, suolaa ja pikku ripaus sokeria.
Ei mitään lisäaineita ole tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton takia mä en enää kutsu vieraita. Jokaiselle tarttis laittaa jotain omanlaistaan ruokaa ja sitten nyrpistellään eikä mikään kelpaa.
Yhdelle vegaanista,
yhdelle gluteenitonta (ei oo keliaakikko) mutta vehnäpulla kyllä kelpaa,
yhdelle ei hiilareita,
yhdelle täysin laktoositonta,
yksi ei syö punaista lihaa,
yksi ei tykkää broilerista,
yksi ei voi syödä kananmunaa missään muodossa,
yksi inhoaa sieniä,
yksi ei syö mitään kasviksia,
yksi ei tykkää juustosta,
yhdelle ei ikinä saa tarjota riistaa kun joku on ampunut sen eläimen,
yksi ei syö pähkinöitä kun niissä on liikaa rasvaa (ei ole allerginen),
yksi inhoaa kaalia,
yhdelle ei missään tapauksessa (näkyvää) sipulia,
yksi voi juoda vaan tietyn merkkistä pullovettä, ...
Vierailija kirjoitti:
Ostat samat ainekset mutta vegaaniset .
Ison kaupungin prismasta saa vegaanista pekonia.. älä nyt sinne mitään tofua laita!
Vege kerma, vege pekoni , vege parmesaani.
Ei ole vaikea .
Toisaalta jos asut jossai perähikiällä mistä aineksia ei saa, pahoittelut
Toisaalta on aika hölmöä ostaa hirveän kalliilla jotain ruoka-aineita joita ei käytä kuin yhteen annokseen ja kymmenkertainen määrä jää käyttämättä. Monet noista vegaanisista ruuista on sellaista kuraa että ei sitä oikeat ihmiset pysty syömään. Esim härkäpavusta tehty vegaanijäätelö maistuu ihan toissaviikoiselta hernesopalta , ei ei ei ei ei.
Etsi joku vegaaninen resepti. Carbonaran aineksia ei voi korvata millään vegaanisilla tuotteilla.