Selviytyjät Suomi 2021 OFFICIAL
En löytänyt vielä ketjua joten tässä olkaa hyvät, keskustelu vapaa.
Kommentit (932)
Saas nähdä miten Shirly selittelee käytöstään jälkeenpäin. Joko on oikeasti täysin narsistinen k-pää tai sitten kilpailuvietin kanssa niin pahoja ongelmia, että ainoa järkevä suunta on kohti terapiaa. Jos häviäminen on niin kova pala, että esim. TTK -lähetyksessä ei pysty nielemään ketutusta sen vertaa, että hyvässä kisahengessä vetäisi lopputanssin tai selvittyjissä, kun pudotukset on tehty, ei pysty olemaan syyllistämättä kisaan jääjiä (tollanen Paulin sättiminen ei ole enää mitään peliä vaan silkkaa veemäisyyttä) tai kun selviää, että joku puhuu yhtään mitään hänen selän takanaan niin olemaan hyökkäämättä kuin hyeena (sai Sannan ihan hajalle), ei pääkopassa ole kaikki kohdillaan tämän asian osalta. Lasten kanssa tätä häviämään oppimista väännetään siinä alle 9 v:nä, yleensä siitä eteenpäin alkaa löytyä jonkin näköisiä taitoja kestää häviämistä ilman, että koko maailma hajoaa ja kaikille näytetään keskaria. Nyt Shirlyltä katoaa ne viimeisetkin aivosolut hävitessä, aiheuttaa muille kauheaa oloa ja myös itselleensä vaikeuksia. Jos menee tekevisioon toimimaan näin, ei sinua katota enää samoilla silmillä kuin ennen vaikka kuinka selittelisit käytöstäsi. Hölmöä hölmöä tähän asti aika suositultakin juontajalta, omaan nilkkaan pissimistä ja minkä takia? Parin televisiokisan…
Jotenkin minusta oli hyvä se Helmerin selostus, ketkä lähtevät seuraavana pois ja ketkä ovat finaalissa hänen lisäkseen. Helmeri-parka ei edes tajunnut, ettei hän kuulu edes mihinkään liittoon.
Tää ei oo enään selviytyjät vaan kiusaajat. Inhottava kattoo. Juonia saa mut ei olla kusipää, ku ei itte pärjää. Voitti sit ärsyttävät eukot Eijaa lukuunottamatta tai Heikki ni en heinä voittoo juhlis. He ei oo mitään selviytyjiä.
Uskomatonta touhua Shirlyltä ja Eveltä ja toisaalta koko liitolta. Jatkuva valta-asemassa roikkuminen on tehnyt nämä naiset ihan sokeiksi omille teoilleen. Uskomatonta miten voidaan jahdata kaikin keinoin yhtä henkilöä koko jengin toimesta ja sen jälkeen SYYLLISTÄÄ, kun altavastaaja onnistuu pysymään jatkossa.
Sitten itkeskellään, että voi kun joutuu pudottaan jonkun ja on niin vaikeeta, vaikka oma nahka on turvassa. Sitten hyökätään komppuun kuin kuin koulukiusaajat ja manipuloidaan, kun joku sotkee pakkaa, kun on kuullut olevansa uhattuna. Valehdellaan päin naamaa ja syyllistetään. Eve ja Shirly on oksettavia, valta-asemansa sokeuttavia kiusaajia. Hyi.
Myös sillä kaudella jossa oli mukana Juhana Helmenkalastaja järjestettiin vastaava liittoutumisen ja kiusaamisen mahdollistava kisa. Ja Helmenkalastajaa vastaan kävi aivan kuten nyt Paulia, en muista oliko hänellä ketään kisassa puolellaan.
Helmenkalastajalla oli Sahamies, joka piti sen väylän vapaana. Periaatteessa hänellä oli hyvä mahdollisuus voittoon. Katsojien sympatioita Helmenkalastaja ei kyllä saanut niin kuin Paul nyt.
Helmenkalastaja kyllä itse sabotoi muita kilpailuissa, joten siksi ei ainakaan mun sympatioita saa toisin ku Paul :)
Vierailija kirjoitti:
Helmenkalastaja kyllä itse sabotoi muita kilpailuissa, joten siksi ei ainakaan mun sympatioita saa toisin ku Paul :)
Miten sabotoi? Psyykkasi kyllä. Aika jännä että Sampoakin pidettiin hirveän symppiksenä, oli tuossa silti mukana ja näytti keskisormea Juhanalle kisan jälkeen.
Ihan hyvin Paul on kyllä ottanut tuon roolinsa ja lähtenyt laittamaan muille vastapalloon. Mielenkiintoista olis nähdä olisiko tuomaristo valmis äänestämään Paulin voittoon kuten ansaintalogiikalla pitäisi? Siinä voisi saada henkisen "synninpäästön" .
Onhan noita kisoja nähty ennenkin missä voidaan pelata tiiminä toisia vastaan mutta asetelma tässä on jotenkin erilainen. Kuten Paul asian neuvostossa esitti niin helppo jahdata jo kerran haavoittunutta kuin miettiä muita vaikeampia peliliikkeitä. Leirissä on jotenkin ollut niin avointa se kahtiajako, asetelma on ollut ihan kuin koulumaailmasta, paremmat tyypit ja sitten ne toiset tyypit. Kellään ei ole käynyt puheissa liittoutua Paulin ja Eijan kanssa vaikka siitä saisi helposti kaksi melko varmaa liittolaista, pelin tavoite ei ole mun silmissä ollut enää strategioida liitoista toiseen vaan ainoastaan savustaa Paul ulos. "Se on niin hyvä kisoissa" on jo liian kulunut lause eikä riitä enää tässä vaiheessa selitykseksi sille että miksi yhtä yksilöä jahdataan pää pölkylle. Eettisesti ja moraalisesti olis tullut jo havahtua että vaikka onkin vaan peliä niin nyt tää ei mee enää ihan oikein. Tämä ei ole enää katsojan silmissä straregiapeliä vaan yksilöön kohdistuvaa savustamista ja se tekee tästä tosi ikävää katsottavaa. Heikin pisteet laski ihan silmissä myös kun se oli niin ylpeä siitä koskemattomuuden voitosta. Täällä katsomossa ei enää perinteisesti jännitetä että kuka kääntää takkinsa ja miten yllättävästi liittoumat muuttuu vaan täällä on mietitty jo pitkään vain että mitähän tämä tiimi seuraavaksi tekee saadakseen Paulin ulos.
Ikävää että nyt on eka kerta kun uskon että itselle jää realityshown jälkeen tosi huono maku joistain ihmisistä ihan ihmisinä, ei vain kilpailijoina. Viki pelasti omissa silmissäni maineensa siinä pudonneen tilityksessä, se otti tilanteen suht hyvin pelinä siihen nähden että putosi kuitenkin liiderin jalustalta suoraan ulos pahimman vastustajansa yllättämänä. Vaikka sitä ne kolikot selvästi ottikin pannuun. :D
Ruutu+ pieni spoilerivaroitus ! ! !
(en toki kerro seuraavaa putoajaa)
Seuraava jakso näyttää näiden alfaryhmäläisten luonnetta kyllä aika hyvin. Shirlyn reaktio Paulin kolikkotemppuun oli pysäyttävää katsottavaa. Meinas kahvit lävähtää näytölle että onko tää tottakaan. Monesti siellä on tämmöisten jälkeen taputeltu toisia olalle että hitto kun oli kova peliliike, mutta nyt nämä jotka hoki ensin alentuvasti että "tämä on vain peliä" niin olikin kovan pelaamisen jälkeen ihan murusina. Mä jotenkin odotin semmosta keskustelua että huhhuh, jopas oli kova juttu, oot sä sitkeä tyyppi, mutta nyt siitä tuli ihan jotain muuta. Ahdisti Eijan ja Paulin puolesta ihan hirveästi.
:(
Spoileri päättyy, palataan ajassa Vikin tiputukseen.
Muutenkin tämä että joku Paul on saanut varmaan kymmeniä häätöääniä, palannut hylättyjen saarelta, blokattu kilpailussa kuin yläasteen liikuntatunnin joukkuevalinnassa konsanaan ja selvinnyt kaikesta. Mutta sitten nämä tietyt pelaajat kun kuulevat että joku edes suunnittelee niiden äänestämistä tai saavat yhden äänen niin murtuvat. Evekin siinä naureskeli että Paulin olis kannattanu pelitaktisesti valita hänet palkintoaterialle Eijan sijasta, mutta en jaksa uskoa että Eve olis äänestäny toisin ja vaihtanu liittoa vaikka olis jotain lihapatoja Paulin kanssa syönytkin. Kuka se todellinen selviytyjä nyt sitten onkaan, ne jotka on saaneet melko avoimesti nojata hyväveli-liittoon ja olla rauhallisin mielin vai se joka on taistellut varmaan kolmen pelaajan edestä kisassa eteenpäin vaikka sitä on yritetty puskea väkisin ulos jo pitkään.
Mulle henkisesti kisan paras pelaaja on ja tulee olemaan Paul, ihan sama mitä viimeisissä jaksoissa tapahtuu.
Katoitteko kukaan Even ilmeen ku hänen nimensä mainittiin että joku en muista varmaanki just Sannasta kerrottiin ett äänestää sitä ..niin salamathan sillä silmistä kimpoili .."miss" xD koskematon Eve ku on( enkä nyt tarkoita Shirlyn ja Sannan kinaa tässä). Äänestäisivät Eveä mutta kun ei niin ei.
Miettikää, jos Paulin tilalla olisi ollut Eve tai Shirley, ja pojat olisi kiusanneet. Kyllä olisi vaadittu päitä vadille naisvihaajille.... Mutta näin päin tämä oli vain peliä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä himskattia ulisette. Parasta just nuo kieroilut ja kieroilijoiden ylläri pyllärit. Lisää vaan......
Koko homma meinasi kusta alkujaksoissa, oli niiiiiiiiiiiiin tylsää. Olen varmaan pirun vahingoniloinen, kun nautin itsevarmojen ja omahyväisten naamojen valahtamisesta. Nyt on tullut hyvää settiä.
Henkilökohtaisuuksiin on turha mennä. Peliä se silti vaan on.
Ootko sirli vai Eve😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä himskattia ulisette. Parasta just nuo kieroilut ja kieroilijoiden ylläri pyllärit. Lisää vaan......
Koko homma meinasi kusta alkujaksoissa, oli niiiiiiiiiiiiin tylsää. Olen varmaan pirun vahingoniloinen, kun nautin itsevarmojen ja omahyväisten naamojen valahtamisesta. Nyt on tullut hyvää settiä.
Ootko sirli vai Eve😂
Vai Viki kenties..vikivikinä
Vierailija kirjoitti:
Katoitteko kukaan Even ilmeen ku hänen nimensä mainittiin että joku en muista varmaanki just Sannasta kerrottiin ett äänestää sitä ..niin salamathan sillä silmistä kimpoili .."miss" xD koskematon Eve ku on( enkä nyt tarkoita Shirlyn ja Sannan kinaa tässä). Äänestäisivät Eveä mutta kun ei niin ei.
Huomattiin kyllä, otti todella henkilökohtaisesti jo pelkän kuulopuheen perusteella tuodun viestin. Sairashan tuo nainen on, Lappi tekee hyvää
Mä tykkäsin ennen shirlystä, oli mun lempimissejä muttei todellakaa enää. Kunnon ylä-aste kiusaaja. Kuinka aikuinen ihminen voi käyttäytyä noin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita kisoja nähty ennenkin missä voidaan pelata tiiminä toisia vastaan mutta asetelma tässä on jotenkin erilainen. Kuten Paul asian neuvostossa esitti niin helppo jahdata jo kerran haavoittunutta kuin miettiä muita vaikeampia peliliikkeitä. Leirissä on jotenkin ollut niin avointa se kahtiajako, asetelma on ollut ihan kuin koulumaailmasta, paremmat tyypit ja sitten ne toiset tyypit. Kellään ei ole käynyt puheissa liittoutua Paulin ja Eijan kanssa vaikka siitä saisi helposti kaksi melko varmaa liittolaista, pelin tavoite ei ole mun silmissä ollut enää strategioida liitoista toiseen vaan ainoastaan savustaa Paul ulos. "Se on niin hyvä kisoissa" on jo liian kulunut lause eikä riitä enää tässä vaiheessa selitykseksi sille että miksi yhtä yksilöä jahdataan pää pölkylle. Eettisesti ja moraalisesti olis tullut jo havahtua että vaikka onkin vaan peliä niin nyt tää ei mee enää ihan oikein. Tämä ei ole enää katsojan silmissä straregiapeliä vaan yksilöön kohdistuvaa savustamista ja se tekee tästä tosi ikävää katsottavaa. Heikin pisteet laski ihan silmissä myös kun se oli niin ylpeä siitä koskemattomuuden voitosta. Täällä katsomossa ei enää perinteisesti jännitetä että kuka kääntää takkinsa ja miten yllättävästi liittoumat muuttuu vaan täällä on mietitty jo pitkään vain että mitähän tämä tiimi seuraavaksi tekee saadakseen Paulin ulos.
Ikävää että nyt on eka kerta kun uskon että itselle jää realityshown jälkeen tosi huono maku joistain ihmisistä ihan ihmisinä, ei vain kilpailijoina. Viki pelasti omissa silmissäni maineensa siinä pudonneen tilityksessä, se otti tilanteen suht hyvin pelinä siihen nähden että putosi kuitenkin liiderin jalustalta suoraan ulos pahimman vastustajansa yllättämänä. Vaikka sitä ne kolikot selvästi ottikin pannuun. :D
Ruutu+ pieni spoilerivaroitus ! ! !
(en toki kerro seuraavaa putoajaa)Seuraava jakso näyttää näiden alfaryhmäläisten luonnetta kyllä aika hyvin. Shirlyn reaktio Paulin kolikkotemppuun oli pysäyttävää katsottavaa. Meinas kahvit lävähtää näytölle että onko tää tottakaan. Monesti siellä on tämmöisten jälkeen taputeltu toisia olalle että hitto kun oli kova peliliike, mutta nyt nämä jotka hoki ensin alentuvasti että "tämä on vain peliä" niin olikin kovan pelaamisen jälkeen ihan murusina. Mä jotenkin odotin semmosta keskustelua että huhhuh, jopas oli kova juttu, oot sä sitkeä tyyppi, mutta nyt siitä tuli ihan jotain muuta. Ahdisti Eijan ja Paulin puolesta ihan hirveästi.
:(Spoileri päättyy, palataan ajassa Vikin tiputukseen.
Muutenkin tämä että joku Paul on saanut varmaan kymmeniä häätöääniä, palannut hylättyjen saarelta, blokattu kilpailussa kuin yläasteen liikuntatunnin joukkuevalinnassa konsanaan ja selvinnyt kaikesta. Mutta sitten nämä tietyt pelaajat kun kuulevat että joku edes suunnittelee niiden äänestämistä tai saavat yhden äänen niin murtuvat. Evekin siinä naureskeli että Paulin olis kannattanu pelitaktisesti valita hänet palkintoaterialle Eijan sijasta, mutta en jaksa uskoa että Eve olis äänestäny toisin ja vaihtanu liittoa vaikka olis jotain lihapatoja Paulin kanssa syönytkin. Kuka se todellinen selviytyjä nyt sitten onkaan, ne jotka on saaneet melko avoimesti nojata hyväveli-liittoon ja olla rauhallisin mielin vai se joka on taistellut varmaan kolmen pelaajan edestä kisassa eteenpäin vaikka sitä on yritetty puskea väkisin ulos jo pitkään.
Mulle henkisesti kisan paras pelaaja on ja tulee olemaan Paul, ihan sama mitä viimeisissä jaksoissa tapahtuu.
Erittäin hyvin kiteytetty asia. Minusta juuri täysin siivellä tähän saakka peliä ovat päässeet shirley ja eveliina. Heiltä ei kisavoittoja, ei mitään panosta leiriin, ei muuta taktikointia kun psykologinen tai narsistinen kiukuttelu ja kiusaaminen muita kohtaan. Kohde nyt on kuka sattuu olemaan. Ihmettelen suuresti, miksi todelliset selviytyjät ja kilpailijat eivät tiputtaneet tuota kaksikkoa ja vikiä aikaisemmin pois. Olisi ollut mukava seurata todellisten Selviytyjien jatkoa finaaliin. Nyt joudumme katsomaan yhden selviytyjän, Paulin taistelua tuossa koulukiusaajaporukassa. Tosin eijakin henkisesti kypsempi selviytyjä ja hieno ihminen, mutta eijahan tiputettiin jo.
Kaikkein naurettavinta tässä se, että ko Shirley ja eveliina näyttäytyvät sos.mediassa kiusaamista vastaan ja ovat toki isoja roolimalleja nuorille tytöille.
Säälittävää, ei muuta lisättävää. Eiköhän Suomen kansa saanut näistä ihmisistä juuri sen kuvan, mistä tälläkin palstalla puhuttu. Harmi.
Eikö Shriley ole ollutkin aikoinaan koulukiusaaja, samoin Eve!
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäsin ennen shirlystä, oli mun lempimissejä muttei todellakaa enää. Kunnon ylä-aste kiusaaja. Kuinka aikuinen ihminen voi käyttäytyä noin.
Kiusaaja voi itse huonosti, todella huonosti... Mahdolliset mt asiat päälle.
Huonoin kausi ikinä! Terveisiä formaattiin.