Kotimainen nettikauppa huijasi (?) - mitä voin tehdä?
Tilasin kodin rakentamiseen liittyvästä kotimaisesta verkkokaupasta tuotteen (kaikkineen noin 100€). Toimitusajaksi ilmoitettiin noin 2-5 päivää.
Tilauksesta on nyt 3 viikkoa ja yrityksen asiakaspalveluun lähetetty sähköposti ei mene perille. Tuotteen maksoin verkkopankin kautta tilatessa.
Rikosilmoitus? Vai mitä keinoja tässä on?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Maksoitko luottokortilla? Sitten pankille ilmoitus ja rikosilmoitus tietenkin ja reklamaatio sinne firmaan.
Siis luitko sanaakaan aloituksesta?
Maksoin verkkopankin kautta tilatessa, kuten viestissä kerroin - en luottokortilla.
Yrityksen antamaan sähköpostiin ei mene sähköpostit perille, kuten viestissä kerroin - miten ehdottaisit, että reklamoin?
Rikosilmoitus ja kuluttajasuojaan valutas.
Ilmoitat rikosilmoituksesta ja kuluttasuojavalituksesta tähän kyseiseen puljuun vaikka kirjeitse.
Katso mitä tapahtuu
Netrauta? Ei tosin ole kotimainen, mutta toimii noin.
Taloon.com? Itsekin tilasin tuolta tavaraa, kun rempattiin, ja vasta tilattuani menin lukemaan arvosteluja. Meillä sujui kaikki onneksi oikein mallikkaasti, myös yhden tuotteen reklamaatio ja hyvitys. Monilla taas oli tilaukset jätetty toimittamatta, tuotu väärää, tuotu rikkinäistä, tuotu viikkoja myöhässä - eikä asiakaspalveluun kuulemma saa yhteyttä. Täysin arpapeliä siis. Toiste en sieltä tilaa.
Miksi et soita sinne?
Sähköposti on voinut hävitä bittiavaruuteen tai jotain muuta..
Siis tuleeko sulle sähköpostiin joku ilmoitus, että lähettämäsi viesti ei mennyt perille?
Ota kuitenkin nyt ihan rauhassa. Ensinnäkään 100 euroa ei ole mikään kovinkaan katastrofaalinen menetys, ja toisekseen voit ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan jos asia ei muutoin ratkea.
Ei ole ollut mitään ongelmia taloon.comin tai netraudan kanssa. Yhteydenotto onnistunut molempiin.
Kannattaa maksaa vain Klarna tai Visa mihinkään postimyyntiin.
Maksoitko luottokortilla? Sitten pankille ilmoitus ja rikosilmoitus tietenkin ja reklamaatio sinne firmaan.