Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi työttömänä - kokemuksia?

01.10.2014 |

Hei! Tänään tapahtui ihme - mieheni tokaisi aivan puun takaa kaupassa, että nyt olisi jo mukava saada lapsi. Voi että olen yhtä hymyä! 

Mutta - sekä mies että minä olemme molemmat tällä hetkellä työttömiä. Paikkakunnallamme ei ole töitä tarjota ja olemmekin alkaneet hakea laajemmin ja kauempaa, muutto olisi siis mahdollinen.

Olisi tietenkin viisainta, että töitä olisi molemmilla, mutta mitä sitten, jos mies saa töitä ja minä en? + tulisin sitten raskaaksi niin huolittaisiinko minua kevyisiin töihin ollenkaan raskausaikana?

Ajatuksia ja kokemuksia :)

Kommentit (4)

1/4 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä viisi lasta, joista kaikki ovat syntyneet "epävarmoina" aikoina. Jos olisin odottanut että kaikki on kunnossa, olisi tyhjä syli mikä kaduttaisi kaikkein eniten elämässä. Töitä tuppaa tekeville löytymään:)

2/4 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta :) Itsekin mietin, että jos sitä lasta ei hankikaan työttömyyden takia niin mitä sitten jos ei saakaan töitä vielä pitkään aikaan... Ja sitten ei olisi lastakaan.. Hmm, tässäpä mietittävää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sikäli vähän sama tilanne, että eilen päätettiin, että nyt taitaa olla aika rueta yrittämään (harmillisesti just ovulaatiota seuraavana päivänä :D). Meillä minä olen työtön, mies töissä (ei uhkaa työttömyydestä), mutta pienipalkkainen.

Pohdin viikonloppuna tyttökavereilleni, että pitäiskö sitä ensin hankkia työ ja sitten muksu, vai toistepäin. Ystäväni, joka kärsii lapsettomuudesta ja on käynyt ties missä hoidoissa totesi, että ei kannata miettiä liikaa. "Älä odota, että tilanne on täydellinen, sillä sitä täydellistä tilanneta ei joko tule tai sitten saat odottaa pitkään."

Ja niin kai se menisikin. Jos löytäisin nyt töitä, niin ensin odottaisin koeajan loppuun, sitten siihen että mut vakinaistetaan ja eihän sitä nyt samantien ilkeä paksuksi hankkiutua, kun on vakinaistettu. Ja kas kummaa, siinä meni sitten viisi vuotta.

Mä uskon siihen, että kyllä kaikki järjestyy. Sitäpaitsi, pitkä tauko cv:ssä on helpompi selittää raskaudella ja äitiydellä kuin työttömyydellä, uskon ma ;)

Tsemppiä!

4/4 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia :)