Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä nimestä Freja?

Vierailija
01.10.2014 |

Ja siis nimenomaan suomenkieliselle tyttölapselle annettuna (sukunimi *****nen).

Omasta mielestäni se on aika ruma, tulee mieleen joku Frodo. Vaikka sitten taas Frida on paljon siedettävämpi nimi, vaikken siitäkään pidä. Naurattaa myös aina, kun moottoritiellä tulee usein vastaan rekka, jonka kyljessä lukee Freja. Jotenkin se ei vaan kuulosta kauniilta suomalaiselta tytön nimeltä.
Ja en tunne ketään tämän nimistä, erään bloggaajan lapsesta piti tulla Freja ja kuultuani sen olen kauhistellut tuota nimeä. Erikoinen saa olla, mutta kuten sanoin, omaan korvaani tuo ei kuulosta ollenkaan hyvältä. Onneksi valitsivat tytölle paljon kauniimman nimen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freja on kaunis skandinavinen nimi.

Vierailija
22/43 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden Freijan. On mukava ihminen. Ihan suomalainen sukunimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimeni on freija, minun mielestä se on kaunis tytön nimi maasta riippumatta

Vierailija
24/43 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sopii veneelle.

Vierailija
25/43 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

E pillerimerkki

Vierailija
26/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freija olisi ehkä suomalaisempi

Vierailija
27/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalainen logiistiikka/kuljetusyritys

Vierailija
28/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alapeukutusten kanssa vauhdissa av-mammat, jotka on erikoisuudentavoittelussaan antaneet itse lapsilleen mitä kummallisimpia nimiä välittämättä siitä, miten se saa muut ihmiset suhtautumaan lapseen myöhemmin elämässä :D varmasti löytyy jotain Walddereita ja Luciferiinoja ja Kumina-Kaneleita.

Jos nimi ei sovi suomalaisittain lausuttavaksi, ts. jos se pitää hienosti lausua eri tavalla kuin se kirjoitetaan, se tulee aiheuttamaan ongelmia esim. koulussa.

Vierailija
29/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkoi soimaan Varustamo-sarjan tunnari päässä

Vierailija
30/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa äkkiseltään islanninhevosen nimeltä.9

Vierailija
31/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi.

Vierailija
32/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ruma nimi suomalaistytölle. Kun sanontakin ei nimi miestä pahenna (tai okei Yrjö ja Jorma ovat poikkeuksia) koskee vain miehiä.

Vierailija
33/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Jos mulle syntyisi tyttö niin voisin jopa laittaa vaikka toiseksi nimeksi. Ottakoon käyttöön jos itsestään tuntuu. Kolme etunimeä voisi antaa niin saisi aikuisena valita mikä on mieleen.

Vierailija
34/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva. Viikinkityttö.

Vierailija
35/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden Freija-nimisen tytön. On minusta ihan kaunis nimi lausuttuna. Itse laittaisin mieluummin kirjoitusasuksi Freia kuin Freja tai Freija.

Vierailija
36/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa reijan ja fannyn sekoitukselta. Olkoon kuinka kaunis merkitys vaan, niin nimenä ei kuulosta kauniilta. Sopii ehkä vanhalle ruotsalaismuorille.

37/43 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aivan ihana! Haluaisin antaa omallekin lapselle. Mutta en just tiedä onko liian ruotsinkielinen. Samoin Astrid on tosi kaunis.

Vierailija
38/43 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3474 kirjoitti:

Minusta aivan ihana! Haluaisin antaa omallekin lapselle. Mutta en just tiedä onko liian ruotsinkielinen. Samoin Astrid on tosi kaunis.

Oma nimeni on Astrid :)

Vierailija
39/43 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, mutta suomalaisena laittaisin kirjoitusasuksi Freija, niin ei tarvitse tulkita miten lausutaan.

Vierailija
40/43 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden Freija-nimisen tytön. On minusta ihan kaunis nimi lausuttuna. Itse laittaisin mieluummin kirjoitusasuksi Freia kuin Freja tai Freija.

Tuon Freian joutuisi joka kerta tavaamaan kirjain kirjaimelta kun sanoo nimensä jossain. Freija on se mikä suomalaisilla todennäköisesti helpoiten tulee kirjoitusasuna mieleen.