Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te joille on tullut paljon raskauskiloja

Vierailija
01.10.2014 |

Onko ne alkanut kertyä heti alkuvaiheessa jo vai vasta loppuvaiheessa kertarysäyksellä? 

Myönnättekö syöneenne väärin vai tuliko kilot "ihan tyhjästä"? Liikuitteko ollenkaan?

Ja te joille ei tullut juurikaan kiloja, koetteko tehneenne jotain sen eteen? 

Olen siis ylipainoinen odottaja, ja yritän minimoida tulevat raskauskilot. Nyt ollaan viikolla 14 ja paino on -1,5kg lähtöpainosta. Olen syönyt aika huonosti ja nyt tuntuisi maistuvan vain maito ja suklaa.. Liikkunut en ole vielä kertaakaan, kun on ollut niin paha olo ja väsymys kova. Pitäisi petrata tapoja kyllä ja paljon..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin normaalipainon ja ylipainon rajalla kun tulin raskaaksi. Alkuraskaudessa en liikkunut juurikaan koska oli niin paha olo. Syöminen helpotti oloa, tyhjä vatsa taas lisäsi huonovointisuutta. Joten kiloja alkoi heti kerääntymään. Söin aika huolettomasti koko raskausajan, kotiruokaa niin paljon kuin teki mieli sekä herkkuja jälkiruuaksi. Ruokahalu oli paljon normaalia suurempi. Alkuraskauden jälkeen liikuin aika hyvin synnytykseen saakka. Kiloja kertyi yli 20kg! Kuuden viikon jälkeen synnytyksestä oli lähtenyt 15kg, vuoden jälkeen toiset 15kg. Imettämällä, syömällä ja liikkumalla normaalisti. Nyt siis paino on vähän vähemmän kuin ennen raskautta.

Vierailija
2/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kg tullut tähän mennessä ja ihan syömällä. Korjasin tupakoinnin jääkaapilla ja se näkyy. Vikalla kolmanneksella mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rv19 ja painoa tullut nelisen kiloa. Olen koko raskauden syönyt mitä mieli tekee ja nyt se alkaa näkyä lanteilla ja perseessä, ei vatsastani vielä näe että vauva sieltä tulee. Teen tosin fyysistä työtä, joten esim. toimistotyöläinen varmasti olisi minun syömiselläni onnistunut keräämään itselleen jo enemmänkin kiloja. Liikuntaa en jaksa harrastaa, hyvä kun työni jaksan tehdä.

Vierailija
4/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tasan 20 kiloa aika tasaisesti. En juuri miettinyt syömisiä. Loppuraskaudesta iski kauhea turvotus, ainoat kengät jotka mahtui oli crocsit. 12 kg jäi laitokselle ja vajaa vuosi meni lähtöpainoon päästessä.

Vierailija
5/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtötilanne oli normaalipainon ylärajoilla. Ekassa raskaudessa tuli heti alkuun, varmaan 4 kuukaudessa 15kg. Puolivälissä aloin olla huonossa kunnossa eikä ollut ruokahalua. Turvotus oli järkyttävää, oli vaikeaa syödä. Loppuraskauden paino pysyi suunnilleen samana eli maha kasvoi ja muualta laihduin. Mulla oli raskausmyrkytys.

Synnytyksen jälkeen kilot jäi aika pitkälti, toisen raskauden alussa olin vähän ylipainoinen. Muistaakseni painoa tuli tasaisemmin, yhteensä koko raskauden aikana +6kg ja loppuraskaudesta paino pysyi taas samana. Taas oli raskausmyrkytys ja aika huono vointi. Synnytyksen jälkeen sama paino kuin raskauksien välissä eli esikoisen kilot jäi, tokan kilot lähti.

Koen, etten voinut paljoa vaikuttaa painonnousuun vaan hormonit sanelevat sen. Ensin painoa tuli älyttömästi nopeasti ja myöhemmin ei yhtään, vaikka söin samaa ruokaa. Ruokahalussa ja jaksamisessa vaan valtava ero.

Kun ruoka ei maistunut yhtään, join päivässä litran maitoa, vähän mehua ja monta litraa vettä. Jano oli koko ajan.

Vierailija
6/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin normaalipainoinen kun tulin raskaaksi ja paino alkoi nousta heti kun lopetin tupakoinnin ja vedin sitten kaikkea mahdollista karkista sipsiin. Loppua kohden painon nousu tasaantui mutta 25 ylimäärästä kiloa tuli ja olin kyllä kamalan näkönen. Nyt raskaudesta jo 9kk aikaa ja kaikki kilot tippunut. Jos toisen lapsen teen, niin en kyllä lihota itseäni valaaksi.

Vierailija
7/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoikka ja timmissä kunnossa. Alku raskaudesta eli johonkin rv13 mennessä oli tullut 10kg painoa (ruokailu ja liikunta oli sama mitä aikaisemminkin) ja painoa tuli yhteensä 20kg. Semmoset kepeet 15kg jäi sairaalaan ja loput on sitten itsestään tippunut. Tiedä sitten mistä se paino tuolleen tuli :O

Vierailija
8/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut molemmissa raskauksissa yli 20 kg. Olen joutunut syömään tavallista useammin koska jos en syönyt, tuli kauhea pahoinvointi. Jatkuvalla mussutuksella ongelman sai pidettyä kurissa. 

Minulle tosin painonnousu ei ollut yhtään ongelma, painoin vain noin 50 kg alkaessani odotta,a ja kilot on imettäessä ihan itsestään lähteneet pois, niin että nyt 2 lapsen jälkeen painan 53 kg kun ensimmäistä odottaessani painoin 49 mikä on mittaiselleni jo turhan vähän.

Vierailija
9/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:24"]

Olin hoikka ja timmissä kunnossa. Alku raskaudesta eli johonkin rv13 mennessä oli tullut 10kg painoa (ruokailu ja liikunta oli sama mitä aikaisemminkin) ja painoa tuli yhteensä 20kg. Semmoset kepeet 15kg jäi sairaalaan ja loput on sitten itsestään tippunut. Tiedä sitten mistä se paino tuolleen tuli :O

[/quote]

Joo näitäkin kuulee välillä, useimmilla varmaan johtuu siitä että oikeasti syödään ihan päin persettä eikä tajuta sitä itse, mutta sitten on näitä joilla jostain syystä vaan tulee painoa. Kai se turvotusta silloin on pääasiassa. 

Noh, yritän itse ottaa nyt paremmista tavoista taas kiinni (liikuin, söin hyvin ja laihduin ennen raskautta, mutta dieettaaminen tietty stoppasi plussaan). Eipä haittaa vaikka kilot ei lisääntyis yhtään raskauden aikana. Vaikka ei siihen välttämättä pysty vaikuttamaan. Mun omalle äidille on tullut hyvin vähän kiloja, noin 6-7 kg, joten toivon että tää ois geeneissä :)

Vierailija
10/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 20, kun aloin odottaa. Kiloja tuli 20 yhteensä. Aluksi vähemmän, mut viikkojen 20-30 välissä kilo viikossa. Oli koko ajan nälkä ja pakko syödä. Liikuinkin suht vähän liitoskipujen takia. Nyt 6 viikkoa synnytyksestä ja jäljellä 6 kiloa. Toivottavasti lähtevät vielä.

Vierailija
11/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka raskaudessa tullut 20 kg ja mennyt n . Puoli vuotta kun olen saanut ne pois synnytyksen jälkeen. 50 kg-> 70 kg joka kerta. Johtui siitä että pahoinvoinnin takia ei maistu kuin herkut ja muutenkin raskaana o ihan hirveä nälkä koko ajan, voin syödä esim puoli vuokaa makaronilootaa ja sillä vasta lähtee nälkö hetkeksi. Sitten kun raskaushormonit poistuu, nälkä lähtee pienillä annoksilla taas.

Vierailija
12/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa tullut 25-30kg ja kolmesti se on lähtenyt pois muutamassa viikossa ilman suurempaa yrittämistä :)

Olen normaalipainoinen (171kg/65kg). Ekan raskauden aikana söin normaalisti ja liikuin vähäisesti, lähinnä koirien kanssa lenkkeillen. Tokan raskauden aikana söin paljon ja liikuin kohtuullisesti, lähinnä hyötyliikkuen. Kolmannen raskauden aikana kyttäsin syömisiäni kuin haukka ja liikuin paljon - olin päättänyt, että tällä kertaa kiloja ei kerry! Kävin mm. hiihtämässä, juoksemassa ja jumpissa koko raskauden ajan, useita kertoja viikossa, ja vielä lasketun ajan jälkeenkin. Eipä auttanut.. Ero oli lähinnä siinä, että kahdella ekalla kerralla painoa kertyi tasaisesti koko raskauden ajan, vikalla kerralla lähinnä viimeisellä kolmanneksella.

Mun kehollani nyt vaan tuntuu olevan sellainen taipumus, että se kerää raskausaikana tuhottomasti painoa joka sitten lähtee pois kun raskaus päättyy. En tiedä miksi.

Vierailija
13/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli 21 kg painoa raskauden aikana lisää, mutta olin kyllä hyvin hoikassa kunnossa raskauden alkaessa. Mittani olivat silloin 50 kg / 168 cm ja raskauden lopussa olin 71 kg. Söin paljon ja terveellisesti, mutta en mitään järjettömiä määriä. Lääkäri totesi, että minun on turha olla painosta huolissani, kun oli raskautusessani hieman alipainon puolella.

Seitsemän kiloa jäi synnytyslaitokselle ja seuraavan vuoden aikana kiloja karisi imetyksen myötä 12. Nyt olen siis melkein alkuperäisissä mitoissa. Kokemukseni mukaan jos haluaa/pystyy täysimettämään, niin paino tipahtaa hiljallee sen myötä aika tehokkaasti.

Vierailija
14/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisille kai harvemmin niitä vauvakiloja tulee niin paljon jos yhtään pitä ruokavaliostaan huolta, hoikille kiloja tulee enemmän, sanoi terveydenhoitaja neuvolassa. Minun painoni on noussut raskauksien aikana 20-25 kiloa mutta siitä se 15 kiloa tosiaan muutamassa viikossa sitten synnytyksen jälkeen hävinnyt ja loput vuoden sisään imettäessä, muutama kilo tosin molemista raskauksista jäi. Paino alkoi nousta heti, mutta samalla tavalla painoni nousee ennen kuukautisia ja laskee taas sitten menkkojen aikana. 

Vierailija
15/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin normaalipainoinen kun aloin odottaa. Ekassa raskaudessa lähtöpaino oli 68 kg ja toisessa 71 kg. Pituus 174. Raskauden lopussa (viikolla 40) painoin molemmilla kerroilla 93 kg. Repikää siitä.

Söin kuvotukseen. En mässännyt herkuilla (sipseillä tai hampurilaisilla yms.) vaan ruualla ja leivällä. Kuvotti ja oksetti. Kun jotain oli suussa, ei kuvottanut. Mulla meni myös täysi kontrolli syömiseen. Söin koko ajan. Olin pohjaton vailla kylläisyyden tunnetta. Tiedostin syöväni liikaa, mutta oma huono olo esti tekemästä asian eteen mitään. Olen kuitenkin aina pitänyt jonkun kurin syömisessä ja annoskoossa.

Kamalinta oli, että synnytyksen jälkeen hoitajat toivat mulle kaksi soppalautasta. Ihmettelin miksi he toivat mulla niin valtavan määrän ruokaa. Sitten tajusin, että se johtui mun koosta ja painosta! Huvittavinta oli myös, että heti välittömästi synnytyksen jälkeen sama tuttu "ruokakontrolli" palasi. Ahminen loppui sen siliän tien.

Laihdutin tai laihduin molempien raskauksien kilot pois. Nyt painan 69,8.

Vierailija
16/16 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin normaalipainon rajoilla, lihoin 20kg, vain 3kg jäi sairaalaan.
Söin aina kun siltä tuntui, enkä hirveesti ajatellut mitä söin.
Sanotaan että imetys vie kilot, multa Se ei vieny grammaakaan.
aloitin tiukan ruokavalion mistä en ole lipsunut, käyn salilla ja lenkillä niin nyt on enää 4kg jäljellä ja kilot lähteny viimeisten 3kk aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä