Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhan talon tyylivalinnoista

Vierailija
29.08.2021 |

Pitkä tarina mutta bear with me. Asun vanhassa talossa joka on täysin pilattu lastulevyillä ja huonejärjestyksellä 70-luvun lastulevyhelvetiksi. Ts. Vanhat lattiat ja katot on vaihdettu lastulevyyn jne. Nyt olen remppaillut taloa sillä periaatteella että kaivan vanhaa hirsiseinää esiin ja tapetoin vanhoilla tapeteilla niin että saan näkymiä jotka tuovat esille vanhan talon tunnelmaa. Hieman on mietityttänyt että miten lastulevyosat joiden on pakko jäädä sopeutuu tähän vanhaan henkeen jota yritän elvyttää. Nooh, tilasin Tapettitehtaasta vanhantyylistä tapettia hirsiseinän kaveriksi, se sattui olemaan harmaansävyistä ja Ikeasta pari sopivaa vanhan tyylistä harmaata säilytyslaatikkoa hyllylle ja sitten huomasin että eteisen kenkänurkkaus voisi olla kivan näköinen jos maalasin sen tapetin sävyillä ja sitten tuli mieleen että se yksi valkoinen pelihän sopisi tuohon ja toinen Ikeasta ostettu lipasto jollei ei ole hyvää paikkaa olisi loistava vieressä ja ennen kuin huomasinkaan minulle on syntymässä juuri se harmaavalkoinen live love laugh -ikeasisustus joka on kaikilla uusissa taloissa ja jonka nimenomaan halusin välttää 😱🤦‍♀️. Siis ei siinä mitään vikaa ole, mutta ei tällaiseen vanhaan taloon! Hyvänä puolena kuitenkin se että se sopeutuu saumatta lastulevyosiin ja teini on tyytyväinen kun ei tarvitsekaan karata kotoa häpeästä. Mitä itse tekisit, antaisitko mennä helpon valko-harmaa-modernin sisustuksen kanssa jossa on piristyksenä vanhantyylisiä tapetteja ja hirsiseinää, vai pyrkisitkö enemmän autenttisuuteen (esim vanhoja kalusteita ja tekstiilejä) joka sit kuitenkin riitelee osittain sen 70-luvun tyylin kanssa. Nämä on ne vaihtoehdot. Me ei aleta purkamaan taloa hirsikehikolle ja rakentamaan alusta kaikkea.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan tavoittanut että mikä tarkalleen tekee sen 70-l fiiliksen talossasi? Lastulevyseinät? Katto ja lattiako on lastulevyä? Oletko varma ettei niiden alla ole alkuperäiset lattia/kattomatskut?

Vierailija
22/22 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikea ja vanhan talon vanha tyyli ei sovi alkuunkaan yhteen.

Miksi tuota ikean lastulevyrihkamaa kannetaan kotiin mihin se ei sovi alkuunkaan?

Siksi koska ei vanhat sivustavedettävät sovi yhteen myöskään lastulevyseinien ja ilmiselvän 70-luvun hengen kanssa. Pois minunkin piti ne ikean romppeet viedä uuden tyylin tieltä mutta sitten ne hiipivät ihan vaan kokeeksi huoneeseen ja totesin että shit, tavallaan toi onkin kivan näköinen ja omalla tavallaan yhtenäinen 70-luvulta peräisin olevien osien kanssa.

Tapetoi ne lastuvevyseinät. Ennenvanhaan tapetoitiin huoneen kaikki seinät (samalla tapetilla), ei ollut mitään paljaita hirsiseiniä seassa jos tapetointilinjalle oli lähdetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla