Kuinka suuri osakesalkku sinulla on ja paljonko saat osinkoja vuosittain?
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Salkku 70 000, osinkoja 1600
Aloin lukemaan sillä ajatuksella, että olisi ihana saada osinkoja. Jotenkin tuo pienuus vaan masentaa.
Tuolla 1600e tekee kyllä ehkä viikon ulkomaan matkan, mutta enemmän houkuttelee ajatus, että voisi myydä nuo sijoitukset ja tuolla rahalla 70000 voisi tehdä 1600e X 43 ulkomaan matkaa eli monta matkaa vuodessa.
Salkku 700 000. Ei osinkoja.
Puolentoista vuoden päästä realisoin, katsotaan paljonko silloin on kasassa. Yli milli pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Salkku 700 000. Ei osinkoja.
Puolentoista vuoden päästä realisoin, katsotaan paljonko silloin on kasassa. Yli milli pitäisi olla.
On kyllä kova saavutus. Mä täytän kohta 40v ja olen ajatellut alkaa säästää palkasta 100e kuussa. Jos joskus raaskii, niin ehkä laitan jopa 150e. Mutta kyllä menee pitkään, että saan noin paljon kasaan.
Osakesalkku noin 2 miljoonaa euroa. Osinkoja vain 100 000e vuosittain.
Tänä vuonna olen saanut tähän päivään mennessä nettona noin 400 € osinkoja. Sijoitettu pääoma on noin 60 000. Parhaat kuukaudet ovat vasta edessä ja tässäkin kuussa tulee vielä satasia lisää.
Viime vuoden netto-osinkotuotto keskimääräiselle sijoitetulle pääomalle oli 7,4%.
Vähän yli 100 000 salkku, osinkoja tulee keskimäärin noin 7%. Jotkut maksaa enemmän, jotkut vähemmän. Mutta noin 7000 siis.
Tietysti voisi keskittää parhaisiin osingonmaksajiin, mutta kyllähän ne vuosittain vaihtelee, ja paras osingonmaksaja ei sitten kuitenkaan välttämättä ole se paras osakesijoitus.
150000 euroa osakkeissa, rahastoissa ja reiteissä. Osinkoja tulee 5000 euroa. Salkussani paljon myös kasvuyrityksiä ja niitä jotka ei muuten vaan maksa pahemmin osinkoa.
2000- 2500 osinkoja vuodessa ja salkku noin 120 000. Jenkkiosakkeita pääasiassa.
Salkku noin 300 000, osinkoja noin 3000 euroa vuodessa. Sijoitan kasvuyhtiöihin, jotka eivät juurikaan maksa osinkoja. Itse salkunkin arvo pudonnut kahdessa vuodessa tuon 300 000, voitolla silti mennään vielä.
47 000e salkku. Osinkoja 0 euroa, mutta viimeisen vuoden arvonnousu on 147%
Tällä hetkellä noin 350te sijoitettuna, olisiko osinkoja tullut viime vuonna noin 6000e? En ole vielä saanut viime vuoden yhteenvetoa pankista eikä ko pankin sovelluksesta näe tätä suoraan, itse laskin joskus loppuvuonna summittaisen arvioin. Mutta salkun arvonnousu oli viime vuonna lähes 50te (2022 tuli miinusta pari tonnia, eli tämä ei tietty ole vakio). Eli ei ne osingot ole ainoa merkitsevä tekijä siinä "miten meni", vaan myös arvonnousu.
Salkku noin 200 000e ja osingot noin 10 000e tänä vuonna. Lisäksi rahastoja jonkin verran.
Noin 35 000 € osakkeita Helsingin pörssissä. Tähänastisten tilinpäätösten mukaan osinkoja on tulossa 1570 €. Kolme firmaa ei ole vielä ilmoittanut osingon suuruutta. Niiltä on todennäköisesti tulossa yhteensä 200-300 €.
Ulkomaisia osakkeita omistan vain (indeksi)rahastojen kautta, joten niiden osingot näkyvät vain rahastojen arvoissa. Yhteensä salkun koko on noin 200 000 €.
39 000e osakkeissa, joista sain 1780e brutto osingot 2023
Saman verran sijoitettuna Euroja rahastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu
Totta kai se meille kuuluu. Alahan kertoa.
Osakkeita noin 95 000 eurolla. Osinkoja tulee noin 3000 e vuodessa. Lisäksi rahastoja ja eläkevakuutus yhteensä noin 110 000 eurolla.