Onko lapsesi tämän perusteella lahjakas?
Kommentit (12)
Tuossa oli melkein kaikki minun lapseni ominaisuudet. Lapsella on aspergerin syndrooma. Jospa hän onkin vain lahjakas?
Minulla on kaksi tuollaista lasta.Nuorimmista ei vielä tiedä kun ovat niin pieniä.Mainittakoon vielä että kaikilla on eri isät.
Meilläkin on mukamas huippuälykäs lapsi.. En sanoisi ettei se voisi olla totta, mutta itse kategorioisin lapsen keskikastiin/keskikastia älykkäämmäksi, en huippuälykkääksi.
Ja kuka voi arvioida vielä kehittyviä aivoja, joiden kehitykseen vaikuttaa niin moni asia?
Umpityhmiä molemmat jos tuohon listaan on uskominen.
Tuon listan perusteella kaikki tuntemani lapset ovat ns. lahjakkaita.
Niin kuin muuten itse asiassa ovatkin, jokainen omalla tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 23:03"]
Meilläkin on mukamas huippuälykäs lapsi.. En sanoisi ettei se voisi olla totta, mutta itse kategorioisin lapsen keskikastiin/keskikastia älykkäämmäksi, en huippuälykkääksi. Ja kuka voi arvioida vielä kehittyviä aivoja, joiden kehitykseen vaikuttaa niin moni asia?
[/quote]
Kyllä siinä 10-vuoden molemmin puolin pystyy jo hyvin päättelemään lapsen lahjakkuusalueita ja älykkyyttä.Ainoa mikä voisi noihin vaikuttaa on jokin aivoja rappeuttava sairaus tai aivovamma.
Joo on erittäin lahjakas, kaikki kohdat täsmää
Lahjakkain lapsi on se joka saa kaikki muut lahjakkaat ja lahjattomat lapset yhdessä tekemään jotain josta kaikille on iloa ja hyötyä.
Tyhmiä molemmat. Mutta eipä oo vanhemmissakaan kehumista.
Mä en osaa sanoa noista ensimmäisen ryhmän jutuista oikeen mitään mutta noista luonteen piirteiden ominaisuuksista tunnistan selkeästi. Taitaa olla vain yksi kohta luonteenpiirteistä jota jäin miettimään. Muut tunnistin oitis.
On joo. Huippulahjakas.