Suomalaisten naisten likainen tukka
En ole missään muualla kuin Suomessa törmännyt siihen, etteivät naiset pese hiuksiaan joka päivä, kun muutoin käyvät suihkussa. Ällöä!
Kommentit (25)
Liian suuri vaivata kuivata paksut ja pitkät hiukset joka päivä.
Pari pesua per viikko on juuri hyvä määrä pesuja meikän hiuksille.
Se on kyllä totta. Enkä missään muualla ole kuullut, että naiset oikein tahallaan venyttävät sitä, ettei TARVITSE pestä hiuksia. Muualla peseytyminen ja puhtaus on etuoikeus, ja halutaan näyttää ja tuoksua raikkaalta joka päivä. Suomessa peseytyminen tuntuu olevan joku kamala velvollisuus, mitä suoritetaan vain silloin kun se on ehdottoman pakollista.
Miksi pitkiä ja paksuja hiuksia pitäisi jynssätä joka stanan päivä? Mitä enemmän pesee, sitä enemmän ne rasvoittuvat. T: Paksutukkainen pitkäletti
Voih AP, latinot ja kreikattaret pesevät hiuksensa kerran viikkoon. Jotkut mustat naiset eivät pese hiuksaan koskaan itse vaan salongissa puhdistetaan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:54"]
Miksi pitkiä ja paksuja hiuksia pitäisi jynssätä joka stanan päivä? Mitä enemmän pesee, sitä enemmän ne rasvoittuvat. T: Paksutukkainen pitkäletti
[/quote]
Näinhän se on. Joskus ennen muinoin pesin hiukseni aika lailla joka päivä ja ne rasvoittuivat tosi helposti. Nyt kun pesukertoja ei ole kuin pari viikossa niin tuota ongelmaa ei ole. Plus että pääsin eroon siitä hemmetin kuivausrumbasta, pitkiä ja paksuja hiuksia kun ei tuosta vain kuivata edes hiustenkuivaajalla.
-kolmonen, joka pahoittelee aikaisemman viestin kirjoitusvirheitä-
Ja ne varmaan ovat kaiken lisäksi mallia kananp-se, eikö niin?
Oh, here we go again...
Matkustappas, ap, Intiaan, niin tapaat hyvin monia naisia, jotka pesevät hiuksensa noin kerran viikossa :)) Olen alkujaan intialaisen miehen kanssa naimisissa ja satun tietämään sitä kautta aika paljon intialaisten naisten kauneudenhoidosta, hiustenhoidosta yms. Heillä on muuten tosi komeat paksut mustat hiukset ja pitkätkin vielä!
Mun keskieurooppalainen kälyni pesee hiuksensa kerran viikossa. Sillä on paksut, karkeat, loivan kiharat hiukset. Sitten vaan pesun jälkeen kampaa hiuksensa ja hiukan nostelee niitä, ja taas on upeat hiukset. 212
No niin varmasti juu. Sitäpaitsi hiuksia ei todellakaan kannata pestä joka päivä ellei ole kiinnostunut kaljuuntumaan (ennenaikaisesti).
Hiusten peseminen myös kuluttaa tukkaa, jos se ei rasvoitu, ei tarvitse myöskään pestä.
Mulla on vaalea, pitkä, paksu kuonnonkihara tukka. Ja ei, en varmasti pese tätä joka päivä. Myös hiusten kuivattaminen kuluttaa tukkaa ja tukastani tulee kauniimpi kun se saa kihartua ja kuivua rauhassa. Mun hiukset eivät vielä kolmantenakaan päivänä näytä likaisilta, vasta neljäntenä ne on pakko pestä. Yleensä pesen kuitenkin joka toinen päivä, sillä harrastan uintia.
Naiset! Laittakaa pipo päähän naidessa tai peseytykää edes joskus. Alakertaa unohtamatta.
t. Karvaton mies
Perushygieniasta huolehtiminen ei tosiaan ole kaikille naisille itsestään selvyys. Olen tavannut parikin naista joille ei ollut mikään ongelma käydä peseytymättä nukkumaan. Tuo hiusten pesu pari keraa viikossa on varmaan opittu äideiltä joista monet elivät lapsena kodeissa joissa oli ulkohuusi ja saunassa käytiin kerran viikossa.
No etpähän ole ainakaan tavannut minua sitten :) Minä pesen joka päivä hiukset, ei poikkeuksia.
Ranskassakin kauhistellaan suomalaisten tapaa pestä hiuksia usein, kerran viikossa on siellä normi.
Ap ei taida olla kovin paljoa matkustellut.
Vanhaa tietoa tuo, että pesuvälejä kannattaisi jotenkin väkisin pidentää. Päänahka voi paremmin puhtaana, koska kutinaa aiheuttavat hiivasienet saavat ravintonsa talista. Hiusten pesemisestä miedolla aineella päivittäin ei ole mitään vaaraa. Toki föönaus tai muu raju käsittely voi saada tukan kärsimään, mutta päänahkasta pitää katsoa milloin pestään, etteivät hiki ja tali jää hautomaan. Yllättävän monella suomalaisella (varsinkin miehellä) on hilsettä tai taliköhnä-niminen sairaus (seboorroinen ekseema.)
Mä peseydytään aamulla ja sitten työpaikalla lounaan jälkeen, kotiin tullessa ja illalla. Siis en voi ymmärtää ihmisiä, jotka voi olla koko työpäivän peseytymättä. Hrr...
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:30"]
Mä peseydytään aamulla ja sitten työpaikalla lounaan jälkeen, kotiin tullessa ja illalla. Siis en voi ymmärtää ihmisiä, jotka voi olla koko työpäivän peseytymättä. Hrr...
[/quote]
Ootko sä navetassa töissä sontaa lapioimassa??? Ei normaali nykyajan ihminen likaannu noin paljon :)
Mielestäni hiuksia on turha pestä, jos ne näyttävät ja tuntuvat puhtailta. Itse olen helposti hikoava, naamani rasvoittuu nopeasti, samoin päänahka ja tätä myötä tukka. Tästä syystä pesen itse päivittäin. Kaikkien ei onneksi tarvitse!
Sitten et ole paljon matkustellut... Brittein saarilla ainakin näkee rasvalettejä. Ei ihme, kylppärit niin ankeita ja kylmiä.