Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko lapsilukumäärä pitänyt ollakin >2?

Vierailija
30.09.2014 |

Minä synnytin 80 ja 90-luvun vaihteessa vain kaksi lasta parin vuoden välityksellä. Myöhemmin totesin, että olisin ollut hedelmällinen nainen, ja lapsia olisi tullut enemmänkin, mutta en vaan silloin jaksanut, en kertakaikkiaan jaksanut enempää kuin nämä kaksi ihanaa lasta, jotka ovat jo vuosia sitten muuttaneet opiskelujensa takia muualle. Nyt olen joskus ajatellut, että olisikin ehkä kannattanut synnyttää vielä lisää lapsia, eikä jättää näihin kahteen.  Mitenkäs muut jo lapsentekoiän ylittäneet naiset, oletteko miettineet samaa kuin itse edellä kerroin? Oletteko katuneet, ettette halunneet lisääntyä enemmän kuin kahdella tai yhdellä, jos se olisi teille ollut mahdollista kuitenkin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen katunut lähiaikoina, ettei ole kuin yksi lapsi. Luulin että ehdin saada vielä toisen.

Vierailija
2/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:18"]

Kyllä mä olen katunut lähiaikoina, ettei ole kuin yksi lapsi. Luulin että ehdin saada vielä toisen.

[/quote]Niinpä, vaikka onhan se yksikin sentään enemmän kuin ei yhtään lasta, joten ollaan onnekkaita, että meillä on edes nämä toivotut lapset, jotka meillä on olemassa. Tsemppiä sulle, ja eihän taakse päin kannata katsella liikoja, koska silloiset valinnat on tullu tehtyä niiden olosuhteiden vallitessa, mitkä ne itsekullakin ovat olleet, joten olkaamme tyytyväisiä lapsilukumääräämme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä ja tuntuu, että lapsia on tarpeeksi. Olen aina toivonut isoa perhettä, mutta tämä neljä on vielä mukava määrä siinä mielessä, että lapsille ehtii antamaan omaakin aikaa. Siltikin minä välillä mietin, että katuuko sitä sitten mummelina kiikkustuolissa kun ei lapsia tehnyt lisää. Minulla on kaikki lapset samaa sukupuolta niin mietintä liittyy lähinnä siihen, että pitäisikö kokea myös se toinen sukupuoli? 

Toisaalta, kun nyt tuntuu hyvältä näin, niin en vielä ainakaan jaksa murehtia asiaa pidemmälle. 

Vierailija
4/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduin kunnes hankin elämän:) Hanki sisältöä elämääsi!

Vierailija
5/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea näitä teidän pohdintoja, koska itse painin nyt noiden päätösten kanssa. Itselläni on yksi aika pieni lapsi, ja olemme miehen kanssa kovasti pohtineet, ettemme enää hankkisikaan toista lasta. Mutta pelkään, että se jää harmittamaan. Toisaalta tuntuisi väärältä hankkia lapsi, jos ei ole aivan varma, että se on oikea päätös.

Vierailija
6/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:30"]Kiva lukea näitä teidän pohdintoja, koska itse painin nyt noiden päätösten kanssa. Itselläni on yksi aika pieni lapsi, ja olemme miehen kanssa kovasti pohtineet, ettemme enää hankkisikaan toista lasta. Mutta pelkään, että se jää harmittamaan. Toisaalta tuntuisi väärältä hankkia lapsi, jos ei ole aivan varma, että se on oikea päätös.
[/quote]

Voiko koskaan olla täysin varma? :)

Vierailija
7/7 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi on aika hyvä määrä. Itselleni oli selvää etten lapsilukua yhteen jättäisi.. Toisaalta minun olisi vielä useita vuosia mahdollista saada se kolmaskin... (ei tietty koskaan voi olla varma).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi