Mihin perustuu "kampaamohiukset"?
Pahoittelen, en keksi tähän hätään parempaakaan termiä kuin "kampaamohiukset"
Kommentit (33)
En sinänsä välttele silikoneja tmv. aineita MUTTA olen huomannut että mitä hoitavampi shampoo/hoitoaine on --> sitä lätyskämmät hiukset. Kaikkea olen kokeillut, sekä ns. marketti- että kampaamoshampoita ja nyt Sen Oikean löytänyt.
En suosittele merkkiäni muille, koska se mikä toimii yhdelle ei toimi toiselle. Noin yleisti voin sanoa, että jos hiukset ovat HYVÄKUNTOISET, (eli ne eivät ole esim. toistuvien vaalennusten kuivattamat tmv.) ne eivät kaipaa mitään "superhoitavia" aineita JOS aikomuksena on saada ns. "volyymia" hiuksiin. Liian hoitavat aineet latistavat hiuksen, eli JOS ongelmana ei ole ns. kiilloton ja eloton hius, vaan se että se olisi "koholla ja tuuhea" kannattaa valita "vähemmän hoitavat" tuotteet.
Itse sorruin sihen sudenkuoppaan että ostin "liian hoitavia" aineita, ja kuljin hiukset kiiötävinä MUTTA päätä myöten. Nyt on erityyppiset aineet ja kiiltoa riittää mutta hiukset ovat kuohkeat.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:56"]Täällä yksi kampaaja ja voin sanoa että huh. Ensinäkin, silikoni ei ole paskaa vaikka kuluttajat niin luulevat. Toisekseen, monikaan kampaaja ei silti käytä silikonia sisältäviä tuotteita. Kolmanneksi, nyt kun on niin hieno juttu tämä ammoniakiton. Noh, lyhyesti selostettuna jos hiusvärissä on ammoniakkia, haihtuu myrkyt päästä sen avulla. Mutta arvatkaa mitä tapahtuu jos sitä ei ole? Jepsis, ne jäävät sinne päähän. Nämä ovat aina mainoskikkoja. Kannattaa uskoa vain sitä mikä tuntuu parhaalle.
ps. Föönäys ei pakolta onnistu itselle samalla tavalla kuin kampaajalla, ei me kampaajatkaan saada omaa päätä kunnolla laitettua :)
pss. se on hiuksista, HARJASTA MIKÄ SOPII HIUKSEEN, tuotteista ja ammattitaidosta kiinni.
[/quote]
Selitätkö tuon ammoniakki-jutun vielä vähän tarkemmin? Tuossa sinun teoriassasi kun ei ole mitään järkeä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:56"]
Täällä yksi kampaaja ja voin sanoa että huh. Ensinäkin, silikoni ei ole paskaa vaikka kuluttajat niin luulevat. Toisekseen, monikaan kampaaja ei silti käytä silikonia sisältäviä tuotteita. Kolmanneksi, nyt kun on niin hieno juttu tämä ammoniakiton. Noh, lyhyesti selostettuna jos hiusvärissä on ammoniakkia, haihtuu myrkyt päästä sen avulla. Mutta arvatkaa mitä tapahtuu jos sitä ei ole? Jepsis, ne jäävät sinne päähän. Nämä ovat aina mainoskikkoja. Kannattaa uskoa vain sitä mikä tuntuu parhaalle. ps. Föönäys ei pakolta onnistu itselle samalla tavalla kuin kampaajalla, ei me kampaajatkaan saada omaa päätä kunnolla laitettua :) pss. se on hiuksista, HARJASTA MIKÄ SOPII HIUKSEEN, tuotteista ja ammattitaidosta kiinni.
[/quote]
En tajunnut tuosta mitään. Mitkä myrkyt?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:57"]En sinänsä välttele silikoneja tmv. aineita MUTTA olen huomannut että mitä hoitavampi shampoo/hoitoaine on --> sitä lätyskämmät hiukset. Kaikkea olen kokeillut, sekä ns. marketti- että kampaamoshampoita ja nyt Sen Oikean löytänyt.
En suosittele merkkiäni muille, koska se mikä toimii yhdelle ei toimi toiselle. Noin yleisti voin sanoa, että jos hiukset ovat HYVÄKUNTOISET, (eli ne eivät ole esim. toistuvien vaalennusten kuivattamat tmv.) ne eivät kaipaa mitään "superhoitavia" aineita JOS aikomuksena on saada ns. "volyymia" hiuksiin. Liian hoitavat aineet latistavat hiuksen, eli JOS ongelmana ei ole ns. kiilloton ja eloton hius, vaan se että se olisi "koholla ja tuuhea" kannattaa valita "vähemmän hoitavat" tuotteet.
Itse sorruin sihen sudenkuoppaan että ostin "liian hoitavia" aineita, ja kuljin hiukset kiiötävinä MUTTA päätä myöten. Nyt on erityyppiset aineet ja kiiltoa riittää mutta hiukset ovat kuohkeat.
[/quote]
Näinhän se menee. Mitä parempi kuntoinen hius, sitä kevyemmät tuotteet. :)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:13"]Noniin loppuosa viestistä jäi uupumaan eli tässä jatko;
Elikkäs kampaamokäynnin jälkeen hiukset ovat aina kiiltävät, tuuheat ja ilmavat - mihin tämä perustuu? Föönaukseen? Hiustenpesuun? Aineisiin (kertokaa ostovinkkejä!!) ?
Esimerkiksi kampaamossa kiharat ovat aina kiiltävät ja pysyvät, mutta kotona tehdyt muistuttavat Tuksun pehkoa. En ymmärrä.
[/quote]
Minulla ei kyllä ole tuollaiset kampaamokäynnin jälkeen. Lättänän tekevät todella runsaista hiuksistani. Heti pakko pestä seuraavana päivänä.
Mun hiukset taas ovat ärsyttävän tönköt kampaajan jäljiltä. Joskus tekis mieli pestä samantien ja laittaa luonnollisemman näköisiksi.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:34"]Jenkeissähän naiset pesetyttävät ja laitattavat kampauksen pari kertaa viikossa kampaamossa.
[/quote]
No en tiiä mistä miljonääriäidit ohjelmasta sä tän stereotypian olet löytänyt mut oon asunu täällä jo 20 vuotta ja harvoin mennään kampaajalle tai leikataan itse
Kampaamohiukset = minulle kamala puolipallo lyhyeen tukkaan! Olin vuosikausia lyhythiuksinen, halusin sellaisen sileän poikatukan, niin aina nää tädit föönas mulle muhkean pallon. Aina piti heti ulos päästyä alkaa sukii sitä palloo alas.. Huomasin että varsinkin vanhemmilla tädeillä oli hirvee tarve saada se naisen lyhyt tukka kuohkeaksi. Miksi ihmeessä?! Onneksi tein lapsia, enää ei oo rahaa käydä kampaajalla usein niin tukka on pitkähkö.
Vierailija kirjoitti:
Mun hiukset taas ovat ärsyttävän tönköt kampaajan jäljiltä. Joskus tekis mieli pestä samantien ja laittaa luonnollisemman näköisiksi.
Sama täällä. Pesen ja laitan itse hiukseni aina jokaisen kampaamokerran jälkeen. En ole löytänyt vielä kampaajaa joka saisi taltutettua tai edes leikattua kunnolla minun luonnonkiharan paksun pehkon. Itse saan suoristusraudalla kauniit laineet jotka pysyy päiviä. Tosin hiuslaatu on paksu ja taipuisa. Tulee ihan ok kiharat suoristuksen jälkeen jo sillä että pidän vaikka yön kiinni "sutturalla" pään päällä.
Suoristan hiuksiani ja siksi ne pitäisi leikatakin suoristettuna (eikä märkänä ja kiharana) ja siihen ei jostain syystä kampaajat suostu.
Silikoni on silikaattimineraalia. Ei terveellistä hengittää.
Hyvät tuotteet ja föönaus pyöröharjalla. Hiuksista tulee kotonakin aivan erinäköiset, jos antaa ilmakuivua vapaasti tai jos föönaa laadukkaalla föönillä pyöröharjaa käyttäen, ja lopuksi viileällä ilmalla, jolloin hiuksen pinta saa lisää kiiltoa. Kannattaa katsoa Youtubesta ohjeita, löytyy paljon videoita kuinka tehdä blow dry-föönaus kotona.
Kampaajalla laitetaan usein ennen föönausta hoitavaa lämpösuojasuihketta, ja lopuksi saatetaan laittaa seerumia tai öljyä. Tällaisia tuotteita kannattaa ostaa kotiinkin, jos tahtoo saada samanlaiset hiukset. Kampaamovärjäyksen jälkeen hiukset ovat tosi hyväkuntoisen ja sileän näköiset, koska niihin tehdään usein Olaplex-hoito tai jokin vastaava silottava hoito. Näistä löytyy myös kotihoitotuotteita, esim K18-niminen hoitosarja joka tosin on aika kallis.
Täällä yksi kampaaja ja voin sanoa että huh. Ensinäkin, silikoni ei ole paskaa vaikka kuluttajat niin luulevat. Toisekseen, monikaan kampaaja ei silti käytä silikonia sisältäviä tuotteita. Kolmanneksi, nyt kun on niin hieno juttu tämä ammoniakiton. Noh, lyhyesti selostettuna jos hiusvärissä on ammoniakkia, haihtuu myrkyt päästä sen avulla. Mutta arvatkaa mitä tapahtuu jos sitä ei ole? Jepsis, ne jäävät sinne päähän. Nämä ovat aina mainoskikkoja. Kannattaa uskoa vain sitä mikä tuntuu parhaalle.
ps. Föönäys ei pakolta onnistu itselle samalla tavalla kuin kampaajalla, ei me kampaajatkaan saada omaa päätä kunnolla laitettua :)
pss. se on hiuksista, HARJASTA MIKÄ SOPII HIUKSEEN, tuotteista ja ammattitaidosta kiinni.