Vinkkejä krapulaan missä aivan kaikki tulee ylös?
Ihan sama mitä juon tai syön niin oksennan kaiken ulos 10min kuluttua
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa välttää alkoholin nauttimista krapulaa edeltävänä päivänä. Toimii ainakin itsellä tämä niksi tosi hyvin.
Toimii myös laajemassa mittakaavassa; "miten välttää kaikki elämässä vastaan tulevat pettymykset? Älä elä."
Merisuolakiteen imestely. Nukkuminen.
Nyt vaan nautit koko kalliilla hankitun krapulasi ja kestät sen kuin mies/nainen, etkä haihattele poppakonstien perään. Seuraavalla kerralla sitten muistat tämän "nautinnon" ja juot vähemmän ja puhtaampia nesteitä. Tislaamattomissa juomissa on aina jonkin verran metanolia ja muita pahaa oloa aiheuttavia aineksia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa välttää alkoholin nauttimista krapulaa edeltävänä päivänä. Toimii ainakin itsellä tämä niksi tosi hyvin.
Itse en harrasta totaalikieltäytymistä, vaan silloinkin, kun alkoholia juon, pysyn kohtuudessa. Periaatteella: "Humaltua saa, muttei tulla humalaan!" Näin ei seuraavana päivänä tarvitse polvistua kotialttarille vessaan anomaan armahdusta Kaikkien Krapulaisten Pyhimykseltä Pyhä-Yrjöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi 20-vuotiaana oksennusdarrat. Vaikka en edes juonut paljoa niin silti tuli. Kerran riitti kolme siideriä aiheuttamaan oksennuskrapulan. Ei siinä auta muuta kuin kärvistellä. Keho tarvitsee kyllä nestettä tai muuten tulee entistä pahempi olo. Laihaa mehua kannattaa juoda ja laittaa sekaan hippunen suolaa. Hitaasti sitä sitten vetelee. Jos tulee ylös niin sitten tulee ja taas hitaasti juomaan lisää. Paljon unta ja suihkussa käymistä. Mulla ainakin suihkun lattialla istuminen veden lorinassa jotenkin rauhoittaa oloa. Mitään vippaskonstia ei oikein ole. Se olo vaan ottaa oman aikansa.
Se onkin eri asia juoko kolme rainbown light siideriä vai lähes viininvahvuista henry westonsia.
Nuo krapulasuihkut onkin usein syynä vesivahingoille kun sitten sammutaankin sinne.
Joo kaikki eivät tosiaankaan juo mitään erikoissiidereitä vaan pitäytyvät perussiidereissä ja keskikaljassa. Ei sinne suihkuun ole pakko sammua. Järkeäkin voi käyttää ja poistua ajoissa sieltä.
Mulla oli nuorempana samanlaisia aamuja, ihan kauheita. Yleensä kun tiesin, mitä odottaa, niin join ihan ekana vettä koska kauhea jano, ja sen jälkeen asennoiduin vaan kärsimään loppupäivän.
Vaivu uneen, herää oksetukseen, juokse vessaan ja anna tulla. Raahaudu takaisin sänkyyn. Toista puolen tunnin välein iltaan asti. Ei todellakaan kiva! Ei ollut mahassa mitään, mutta yökin silti, se refleksi vaan ihmeellisesti heräsi tietyin väliajoin. Monesti vuosien varrella epäilin olevani kuolemansairas ja muuta mukavaa :D
Takaisin aiheeseen, en ikinä löytänyt toimivaa temppua tähän oloon. Joskus kuulin spirulinan auttavan, jos sitä muistaisi ottaa edellisenä päivänä ennen ulos lähtemistä.
Enivei, tsemppiä ja anna näiden mammojen jauhaa terveellisestä elämästä, kyllä se siitä :)
Aika. Vettä, vissyy, jaffalimpparia.
5-6 dl vettä, puoli tl suolaa, 1 sitruunan mehut, tl hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei krapulaa. En käytä alkoholia.
Tätä ei kysytty.
Kyllä nyt olet hieno ihminen.
Vierailija kirjoitti:
5-6 dl vettä, puoli tl suolaa, 1 sitruunan mehut, tl hunajaa.
Ja nämä siis sekoitetaan ja juodaan. Tv. stä opittu ohje, olikohan ohjelma joku Brittiläinen? Mutta tämä siis toimii.
Minä imeskelen jäisiä mansikoita yrjötaudissa. Krapulaan en ole testannut, mutta varmaan samalla lailla siihenkin toimii.
Pari krapuladrinkkiä.
Selviää vähemmällä psyykkisellä kuormituksella.
Varo ettei korjaussarja muutu virityssarjaksi.
Pidä aamulla antamasi lupaus loppuikäsi: En juo koskaan enää alkoholia!