Vinkkejä krapulaan missä aivan kaikki tulee ylös?
Ihan sama mitä juon tai syön niin oksennan kaiken ulos 10min kuluttua
Kommentit (57)
Itselläni on tuollaista hyvin harvoin, mutta parhaiten on auttanut laiha mehu. Paljon nestettä ja vähän sokeria, eikä ärsytä vatsaa. Jonkun kerran tulee ulos, mutta on aika miellyttävää oksentaa, kun ei ole kovin hapokasta, eikä sattumia joukossa.
Kun alkaa pysymään sisällä, niin sitten jotain kiinteää ja neutraalia ruokaa. Vaikka nuudeleita.
Itse pahoina krapula aamuina herään myöhemmin yleensä vasta klo 8 aikaan ja käyn lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse pahoina krapula aamuina herään myöhemmin yleensä vasta klo 8 aikaan ja käyn lenkillä.
Jos herää kahdeksalta ja pystyy lähtemään lenkille, ei ole krapulaa laisinkaan.
Näet nälkää monta tuntia ja sitten myöhemmin syöt vaikka muroja ja maitoa.
Kaksi vaihtoehtoa. Joko oksennat ja annat ajan parantaa. Tai sitten vedät väkisin lisää, jolloin olo kyllä paranee mutta tietysti ei ole kovin järkevää pitkässä juoksussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei krapulaa. En käytä alkoholia.
Ja et osaa näemmä lukeakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos herää kahdeksalta ja pystyy lähtemään lenkille, ei ole krapulaa laisinkaan.
Tämä. Ihmisillä on niin erilaiset käsitykset krapulasta. Osa pitää krapulana pikku väsymystä. Osalle krapula on sitä kun yrjö ja paska lentää, kallo on halkeamassa kuvista ja sydän muljuaa. Paniikkikohtauksia sataa sarjana päälle ja meinaa seota. Kaiken kruunaa tietoisuus, että ei muista edellisestä illasta oikein tarkasti ja mitä on tullut tehtyä..
Pari paukkua viinaa! Sillä se lähtee millä on tullutkin!
Vierailija kirjoitti:
Ei krapulaa. En käytä alkoholia.
Tuotako kysyttiin? Miksi te raittiit usein annatte itsestänne niin typerän mielikuvan?
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko?
Todella omaperäistä kysellä tuollaista. Ja hyödyllistä. Vai?
Makaan kippurassa kylmäkääre päässä, silloin kun ei edes vesi tai limu pysy sisällä. Kyllä se iltapäivällä tai illalla viiemistään helpottaa. Olen juonut, vaikka se juoma tulee lähes heti pois.
Jäätelö auttaa. Vaikka tulisi ylöskin, verensokeri nousee. Tai mehujää
Vierailija kirjoitti:
Pari paukkua viinaa! Sillä se lähtee millä on tullutkin!
Tämä toimii ainakin minulla, mutta nukkumaan ei kannata mennä, esim. siivoushommat hoituvat sujuvasti.
Ei koskaan rapulaa, mutta vetämätön olo klo 16 saakka ja verenpaine kohoaa illalla. Ei viinaa- ei väsymystä ja verenpaine ok.
Sydämelle ja aivoille siis todella suuri rasitus. Älkää ihmetelkö 30-50vuotiaat ,jos teillä on eteisvärinää ja rytmihäiriöitä pienestäkin naukkailusta.
Juo jotain sokeri+suolapitoista. Esim. laihaa teetä, vähän kerrallaan.
Kun tuosta selviät, opettele tunnistamaan sietorajasi. Kirjoita ylös, mitä joit ja missä ajassa. Tiedät nyt, että se oli liikaa. Joten ens kerralla vähemmän.