Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä krapulaan missä aivan kaikki tulee ylös?

Vierailija
29.08.2021 |

Ihan sama mitä juon tai syön niin oksennan kaiken ulos 10min kuluttua

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulaa ei voi välttää mutta sen voi siirtää huomiseen.

Vierailija
22/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaliemikuutiolientä pieninä huikkina. Suola(!)kurkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi 20-vuotiaana oksennusdarrat. Vaikka en edes juonut paljoa niin silti tuli. Kerran riitti kolme siideriä aiheuttamaan oksennuskrapulan. Ei siinä auta muuta kuin kärvistellä. Keho tarvitsee kyllä nestettä tai muuten tulee entistä pahempi olo. Laihaa mehua kannattaa juoda ja laittaa sekaan hippunen suolaa. Hitaasti sitä sitten vetelee. Jos tulee ylös niin sitten tulee ja taas hitaasti juomaan lisää. Paljon unta ja suihkussa käymistä. Mulla ainakin suihkun lattialla istuminen veden lorinassa jotenkin rauhoittaa oloa. Mitään vippaskonstia ei oikein ole. Se olo vaan ottaa oman aikansa.

Vierailija
24/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juonut valtavan määrän päästäksesi tuohon kuntoon. Alkoholiongelma?

Vierailija
25/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtelet sisustasi, eli juo kaksi litraa vettä, mene vessaan ja polvistu vessanpöntön eteen, työnnä keskisormesi kurkkuusi ja toisen käden keskisormi perseeseesi ja jos et näin saa yrjöttyä niin vaihdat sormien paikkaa.

Tämän toimenpiteen kokonaisuudessaan toistat kolme neljä kertaa niin kas kas, olosi on parantunut.

Vierailija
26/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion juoda mehua ja lihaliemilitkua. AP

Vierailija
27/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun krapulalääkkeet on fenix-piristävä (makea, hapokas eli laittaa röyhtäyttämään, mikä helpottaa oksettavaa oloon), särkylääke ja nokoset, kun pääkipu hellittää, niin yleensä olokin helpottaa, että pystyy syödä jotain suolaista.

Tää on monille ällö, mutta piimä. Se on kylmää, paksua, hapanta mutta silti mietoa, täyttää vatsaa.

Vierailija
28/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse ap. on tilansa aiheuttanut. Ei heru sääliä. Noilla oireilla ilman tietoa krapulasta pitäisi kyllä hakeutua testiin.

Vierailija
29/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti elämässäni olen ollut tuossa kunnossa. Kylmää kun muistelen :S mulla ei pysynyt edes vesi sisällä, joten ei siinä auttanut kuin kärsiä. Ai että sitä helpotusta, kun oksetus vihdoin loppui ja pystyi syömään!

Vierailija
30/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vinkki: Ei kannata hankkia krapulaa. Toimii aina!

Vierailija
31/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imeskelen jääpaloja tappodarrassa. Tänään ei onneksi tarvitse koska on Jallu*a.

Vierailija
32/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko juoda silloin myös pitää osata varautua siihen eli:pameja muutama&pari kylmää lonkeroa,jotain kebob/pizzaa heität puhelimeen niin pitäisi helpottaa.

Vierailija
33/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta juominen kun tommoseen kuntoon kerta menee.

Vierailija
34/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkeroa, tai jotain muuta sokeripitoista alkoholijuomaa muutama hitaasti siemailtuna. Sit kun on parempi olo, niin syö jotain lämmintä keittoa.  Ei mitään kiinteää. 

Vierailija
35/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi 20-vuotiaana oksennusdarrat. Vaikka en edes juonut paljoa niin silti tuli. Kerran riitti kolme siideriä aiheuttamaan oksennuskrapulan. Ei siinä auta muuta kuin kärvistellä. Keho tarvitsee kyllä nestettä tai muuten tulee entistä pahempi olo. Laihaa mehua kannattaa juoda ja laittaa sekaan hippunen suolaa. Hitaasti sitä sitten vetelee. Jos tulee ylös niin sitten tulee ja taas hitaasti juomaan lisää. Paljon unta ja suihkussa käymistä. Mulla ainakin suihkun lattialla istuminen veden lorinassa jotenkin rauhoittaa oloa. Mitään vippaskonstia ei oikein ole. Se olo vaan ottaa oman aikansa.

Se onkin eri asia juoko kolme rainbown light siideriä vai lähes viininvahvuista henry westonsia.

Nuo krapulasuihkut onkin usein syynä vesivahingoille kun sitten sammutaankin sinne.

Vierailija
36/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä ja lepää. Et sinä kuole nälkään vaikket syö mitään tänään.

Vierailija
37/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia!

Ensihätään pitäis yrittää saada särkylääke pysymään sisällä, en tosin tiedä miten se tehdään. Mahdollisimman pienellä vesimäärällä alas? Sitten olisi tärkeää saada nukuttua edes pieni hetki, mieluummin pari tuntia.

Herättyä suihkuun istumaan, se puhdistaa fyysisesti ja henkisesti. Jos on vieläkin ihan hirveä olo sen jälkeen, on viisainta juoda pikkuhiljaa yksi mieto juoma, esim. lonkero. Tiedän, kuulostaa ihan hirveältä, mutta se oikeasti auttaa. Kun on tuollainen darra niin promilleja todnäk on veressä edelleen eikä voisi muutenkaan esim. autoilla. Se yksi ei nouse päähän, mutta vie krapulan pahimman kärjen ja tasoittaa oloa.

Sitten pizzaa tilaamaan, Netflix päälle ja sohvalle loppupäiväksi nuokkumaan, kyllä se siitä helpottaa lopulta :) Illalla vielä sen pituinen kävelylenkki kuin kunto antaa myöten, vaikka pienikin vain.

Onneksi ei itsellä ole tuollaisia darroja, mutta pari kertaa on ollut ja ylläolevalla reseptillä olen saanut kroppani fyysisesti kuosiin. Henkinen puoli onkin sitten toinen, tsemiä vain su-ma-yöhön ja erityisesti maanantain työpäivään jos sellainen on luvassa :D Kyllä sä selviät!

Vierailija
38/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järsiä tummaa leipää ja sitten tuo lihaliemi/kasvisliemi sopivia annoksia että vatsa tasottuu ensin. Sitten myöhemmin - vaikkapa päikkäreiden jälkeen - oikeata ruokaa...

Vierailija
39/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. Itse juhlin loman aloitusta coca colan voimin.

Vierailija
40/57 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä harrastelijoita, ennen reippaampaa viinanottoa tankataan edellisenä päivänä ja juomisen lomassa L-kysteiiniä, todellakin siis tankataan (yli 1000 mg), pitkin päivää, ei mitään yhtä tai kahta pilleriä. Apteekin Acetiumia ei kannata ostaa, törkyhinta, luontaistuotekaupasta jotain. Hajottaa niitä alkoholin krapulaa (ja syöpää) aiheuttavia ainesosia, formaldehydejä. Ja vedetään rasvapitoista ruokaa, siis ei krapulassa kuten täällä tapana vaan juomisen lomassa.

Kunnon juoppo ottaa lisäksi muutaman kerran vuodessa maaranohdakekuurin niin maksa on taas ehompi kuin raivoraittilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän