Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäsäännölliset kuukautiset

Vierailija
30.09.2014 |

Löytyykö samankaltaista, jolla kuukautiskierron pituus vaihtelee tavallisemmin kp 26-38 välillä, mutta harva se kerta, kun alkaa pitkittymään kp 42?
Olen tehnyt r-testiäkin, mut negatiivista näytti. Enkä käytä e-pillereitä tai edes tupakoi (suoraan sanoen olen absolutisti).
Jos samankaltaista tapausta löytyy, mitä asiasta on selvinnyt ja mistä moinen saattaisi johtua?
Onko asialle tehty jotain, vai annettu olla ja odoteltu seuraavia kuukautisia.
Mikä ainakin mietityttää paljolti kaksplussaa toivovalle. Helpottaisi kuulla kokeneemmilta, ku tilanne itelleni on uutta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyll painotun tohon stressin kannalle kp 46.
Työpaikan muuttuminen, sekä äitini vakava sairastuminen eri paikkakunnalla onnistaa ajan kans sulatella omassa päässä, mut näköjään oma kroppa meni "jumiin",ja "avautui", kun pääsi viikonlopuksi raivaus- ja moottorisahalla tekemään fyysisempää hommaa.
Ompahan jotain oppinakin: puhuminen ja tekeminen = omalle keholle hyvää terapiaa.
Tästä on ny selvitty eteenpäin.

Vierailija
2/4 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ihan tuollaista mutta vastaan nyt kun ei muutkaan vastaa.

Kierto on ollut aina ihan sekaisin, jo nuoresta lähtien. 21-37 päivää oli vaihteluväli. E-pillerit sain siihen. Sitten kun yritin raskautta, niin en kiinnittänyt kiertoon mitään huomiota koska halusin olla stressamatta ja "heittäytyä" yritykseen. Tulin raskaaksi puolen vuoden jälkeen. Lapsen saatuani ja imetyksen lopetettuani hormonitoimintani meni entistä sekavammaksi eikä tasaantunut millään. Taas oli aloitettava e-pillerit. Ei tätä ole koskaan selvitetty mistä johtuu eikä se minua vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla esim. painon/ruokavalion muutos, stressi, PCO tai kilpirauhasen vajaatoiminta...varmaan muitakin syitä on. Tuskin se mitään vaarallista on, mutta voithan joskus kysyä siitä gyneltä

Vierailija
4/4 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen lapsia, 12-26 -vuotiaana, pitkä ja epäsäännöllinen kuukautiskierto. Tyypillisin 40-45 päivää, mutta vaihtelua oli hyvin paljon, joskus jopa 70-80 päivää eli jäi kokonainen kierto välistä. Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt koskaan, eikä epäsäännöllisyyttä hoidettu muutenkaan mitenkään. Ennen esikoisen odotusta lääkäri ehti epäillä PCO:ta, muttei sitä sitten ehditty tutkia kun olinkin jo seuraavassa kuussa raskaana, ensimmäisestä yrityskierrosta siis tärppäsi. Lapsia on nyt viisi, toisesta tai kolmannesta kierrosta ovat saaneet alkunsa. Lasten saamisen jälkeen kierto kuin taikaiskusta lyheni ja säännöllistyi, nuorimman lapsen jäljiltä menkat alkoivat puolitoista vuotta sitten ja nyt tasaiseen tahtiin ollut kp30-32.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän