Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhoillislestadiolaiset, mitäs tästä sanotte?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 22:47"]

Mitäkö sanoisin? Juttu on sikäli virheellinen että lestadiolaisen uskonkäsityksen mukaan syntejä ei voi unohtaa maallisellakin tasolla vaikka kuinka pyytäisi anteeksi. Toisekseen, tuomio oli liian lievä. Kolmanneksi, en vastaa kuin omista synneistäni joten en ymmärrä miksi minua haukutaan siitä että joku toinen on pedofiili. En allekirjoita moniakaan liikkeen oppeja, mutta kuulun siihen siksi että vain siellä erikoiset elämänvalintamme eivät aiheuta paheksuntaa ja kulmakarvojen kohottelua. Minun ei tarvitse selitellä elämäntilannettamme eikä kuunnella arvauksia vahinkolapsesta. Siksi.

[/quote] ja mitä luulet meidän perheen rauhanyhdistyksellä kuulevan kun emme halua suurta perhettä.......Olemme alkaneet ajatelle sitäkin että onko rauhanydhistys unohtanut Jumalan joka on luonut kaikki ihmiset. Aivan kaikki. Ilman ihmisen "austustsa". Sillä Jumala on KAIKKIVALTIAS. Niin me ainakin uskotaan. On ruvennut tuntumaan että eräät uskovaiset kaverimme eivä tusko Jumalaa TODELLA suureksi.

Vierailija
2/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 21:52"]

Pahinta kai tuossa on tuo anteeksipyyntö ja pakosta anteeksi antaminen. Että mitä vaan voi tehdä, kun pyytää anteeksi ja lapsi rukka joutuu Jeesuksen Kristuksen nimessä ja armoveressä kaikki synnit anteeksi antamaan. Ja sen jälkern synnin ja kadotuksen pelossa kantamaan taakkaansa yksin. Surullista se on. Tämän vuoksi lestadiolaisuudessa pedofilien on helpompi toimia, kuin esim perus-luterilaisuudessa.

[/quote]

"Anteeks, Jeesuksen nimessä ja veressä"

http://freepathways.wordpress.com/2014/10/17/anteeks-nimessa-ja-veressa/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta mahdollisuutta kun muuttaa lestaadiolais-uskon oppeja. Mutta siihenhän te ette haluu mennä. Ja nii se sit menee et kaik pahuus jatkuu ennallaan.

Vierailija
4/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piispa sanoi äskettäin että juuri liikkeen tämä uskomus että "vain me pelastumme ja kaikki muut kristityt joutuvat helvettiin" on altistanut ja altistaa yhteisön väkivallalle ja väärinkäytöksille. :-((

Kyseessä ei siis ole vain viaton hassu erikoisuus, omalaatuinen oppi, vaan oppi josta on seurannut paljon pahaa kaikista heikoimmille. Kun omaa oppia ei ole luvallista arvostella joutumatta lempatuksi ulos, sekin juuri tekee liikkeestä salailun pesän ja siitä on seurannut pedofiilien suojelu. :-((

Vierailija
5/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ja piispat ovat TÄYSIN aseettomia lestadiolaisten kanssa. Eivät pysty mitään. :-(

Vierailija
6/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisuus on kauhea ja ahdistava harhaoppi. Tämä artikkeli ja asia on kuitenkin puitu täällä jo moneen kertaan.

olen entinen lestadiolainen, ja Jumalan kiitos, päässyt siitä vapaaksi

Vierailija
7/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:55"]

Lestadiolaisuus on kauhea ja ahdistava harhaoppi. Tämä artikkeli ja asia on kuitenkin puitu täällä jo moneen kertaan.

[/quote]

Miten pääsit? Oliko painostavaa? Eikö sua pelottanut erota eli "kieltää usko"? helvetin pelko...

Vierailija
8/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vanhoillislestadiolaisuus on turva. Olen onnellinen ja rakastettu, niin turvassa Jumalan lasten keskellä. Meitä on moneen junaan, suuri joukko, joten aina löytyy pari mustaa lammasta. On typerää kuitenkin yleist parin ihmisen tähden kaikki muut. (Ja ei, en hyväksy pedofiliaa ja se on rikos.)

T. tyttö 16v

Vierailija
9/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lesta igen!

Vierailija
10/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 20:55"]

[/quote]

Miten pääsit? Oliko painostavaa? Eikö sua pelottanut erota eli "kieltää usko"? helvetin pelko...

[/quote]

Minulle täytyy jonkun vääntää rautalangasta tuo Helvetin pelko. Mikä paha paikka se on, jos sinne menevät mm. Dalai Lama, Nelson Mandela, kaikki rauhannobelistit ja muutenkin kaikki maailman ei-lestadiolaiset hengelliset johtajatkin, piispat ja papit mukaan lukien.  Vain lestadiolaiset hippaloivat taivaassa, kunnes savustavat Jeesuksenkin sieltä lämpimämpään paikkaan, kun ei jessekään ole tarpeeksi oikein uskossa kun asiaa aletaan oikein ajattelemaan.

Jos nämä on ne vaihtoehdot niin en näe tässä mitään pelättävää. :)

Vierailija
11/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. 2 Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. 3 Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? 4Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi? 5 Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

Vierailija
12/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:39"]Minulle vanhoillislestadiolaisuus on turva. Olen onnellinen ja rakastettu, niin turvassa Jumalan lasten keskellä. Meitä on moneen junaan, suuri joukko, joten aina löytyy pari mustaa lammasta. On typerää kuitenkin yleist parin ihmisen tähden kaikki muut. (Ja ei, en hyväksy pedofiliaa ja se on rikos.)

T. tyttö 16v
[/quote]

olen täysin samaa mieltä ja maailman onnellisin kun saan olla juuri lestadiolainen. T.Tyttö 18v.

Ja koen että mun elämään ei vaikutatämän liikkeen johto, ne on ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin. Minulla on omakohtainen uskoni ja eikä mitään sosiaalista painetta tietynlaiseen käytökseen

Vierailija
13/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu näistä vl-jutuista on niin typerää. Asiat voi AINA nähdä monesta eri näkökulmasta ja joka asialla on kääntöpuolensa. On hyvä että huonot asiat tuodaan esille niin niihin voidaan vaikuttaa, mutta miks tämmönen helvetinmoinen katkeruus ja viha tavallisista ihmisistä koostuvaa joukkoa kohtaan?? Voisko vika olla sinun omissa ajatuksissasi kun luulit lestadiolaisten olevan täydellisiä??

Vierailija
14/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa noista pedofiileistä on uskonsa osalta kuollut. Ja niin uskaltaisin sanoa tästäkin tyypistä. Mutta ovat syntyneet ja kasvaneet liikkeen piirissä, kasvaneet vinoon, eivätkä ole poistuneet vaan huomanneet elinpiirinsä mainioksi tekoalustaksi viettiensä toteuttamiselle. Raamatussakin puhutaan, että verkossa on myös kuolleita kaloja, kun verkot nostetaan.

Vierailija
15/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voidaan liittää samaan juttuun:

-3 vuotta vankeutta

ja lauseen,

-Oikeuden mukaan miehen teko oli julma ja lapsi erityisen puolustuskyvytön.

Vierailija
16/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos vaikka kaikki jotka pahaa tekevät tietoisesi toiselle, lestat ja muut hihhulit tekisivät yhteiskunnalle palveluksen ja ampuisivat itsensä? T: Kaikkia rakastava ateisti.

Vierailija
17/29 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö sanoisin? Juttu on sikäli virheellinen että lestadiolaisen uskonkäsityksen mukaan syntejä ei voi unohtaa maallisellakin tasolla vaikka kuinka pyytäisi anteeksi. Toisekseen, tuomio oli liian lievä. Kolmanneksi, en vastaa kuin omista synneistäni joten en ymmärrä miksi minua haukutaan siitä että joku toinen on pedofiili.

En allekirjoita moniakaan liikkeen oppeja, mutta kuulun siihen siksi että vain siellä erikoiset elämänvalintamme eivät aiheuta paheksuntaa ja kulmakarvojen kohottelua. Minun ei tarvitse selitellä elämäntilannettamme eikä kuunnella arvauksia vahinkolapsesta. Siksi.

Vierailija
18/29 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 21:39"]Minulle vanhoillislestadiolaisuus on turva. Olen onnellinen ja rakastettu, niin turvassa Jumalan lasten keskellä. Meitä on moneen junaan, suuri joukko, joten aina löytyy pari mustaa lammasta. On typerää kuitenkin yleist parin ihmisen tähden kaikki muut. (Ja ei, en hyväksy pedofiliaa ja se on rikos.) T. tyttö 16v [/quote] olen täysin samaa mieltä ja maailman onnellisin kun saan olla juuri lestadiolainen. T.Tyttö 18v. Ja koen että mun elämään ei vaikutatämän liikkeen johto, ne on ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin. Minulla on omakohtainen uskoni ja eikä mitään sosiaalista painetta tietynlaiseen käytökseen

[/quote] Juu, eipä tietenkään. Ihan itse olet hiffannut ne kaikki syntilistan kieltämät asiat.

http://scratchpad.wikia.com/wiki/Synnit

Niistä ei kukaan lestadiolainen ole sinulle ikipäivänä mitään puhunut eikä kotikasvatuksessa ole niistä mitään vanhemmatkaan opastaneet. Aivan itse nämä "synnit" olet oivaltanut.

Vierailija
19/29 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 23:30"]

Sitä yleistämistähän te lestadiolaiset teettekin koko ajan keskusteluissa. Ettekä suostu myöntämään, että yhteisönne rakenteissa on asioita, jotka suojelevat pedofiilejä. Että ehkä avioerojen vähyys johtuu sosiaalisesta paineesta, jossa pysytään liitossa jolla ei ole edellytyksiä onnistua tai jossa on väkivaltaa, henkistä tai fyysistä. Nämä rakenteet eivät ole edes tyypillisiä vain lestadiolaisuudelle, vaan niitä on kyllä monissa muissakin fundamentalistisissa, keskusjohtoisissa liikkeissä ja yhteisöissä. Harva yhteisö pystyy tunnustamaan tai edes tunnistamaan niitä itse. 

[/quote]

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
20/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi