Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsynyt ystävään

Vierailija
29.08.2021 |

Tuntuu että meillä ei ole enää juuri mitään yhteistä. En pysty enää puhumaan asioista hänelle koska en luota. Ja koen jälkeenpäin ahdistusta ja katumusta jos olen jotain henkilökohtaisempaa kertonut. Hän ottaa paljon tilaa itselleen ja on jatkuvasti huomionhakuinen. Mikäli hän ei saa esim mieheltään huomiota tarpeeksi, hän muuttuu epävarmaksi ja purkaa pahan olon minuun. Sitten kun kaikki on hyvin, hehkutetaan somessa ihanuutta ja tehdään kaikille selväksi kuinka onnellisia he ovat. Itse en tuollaista ymmärrä enkä jaksa. Olen meidän suhteessa muutenkin lähinnä kuuntelija ja alan olla jo väsynyt siihen. Jostain syystä energiat ei nyt kohtaa enää meidän välillä. En tiedä mitä tehdä..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisyyttä vaan kehiin. Aina ystävyys ei muutu vuosien myötä parempaan suuntaan vaan tulee kummallisia oikkuja ja vääntöä. Ehkäpä sinunkin on aika etsiä itsellesi uusi ystävä, vaikeaa tosin on löytää luotettavaa sellaista.

Vierailija
2/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että tuttua tuo oman synkän olon purkaminen toiseen. Samoin omien tekojen heijastaminen toisen niskaan. Tuollainen projisointi ja vastuun välttely on mielestäni ihan vihollisen työtä, mikä ei kuulu oikeaan ystävyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäisyyttä vaan kehiin. Aina ystävyys ei muutu vuosien myötä parempaan suuntaan vaan tulee kummallisia oikkuja ja vääntöä. Ehkäpä sinunkin on aika etsiä itsellesi uusi ystävä, vaikeaa tosin on löytää luotettavaa sellaista.

Olen yrittänyt ottaa vähän etäisyyttä ja huomannut sen helpottavan omaa oloa. Nyt erehdyin käymään somessa missä vastaan tuli taas ystävän parisuhdehehkutuspäivitus, mulle tuli oikein paha ja ahdistunut olo,koska vasta hän valitti miehestään minulle miten mies ei ota häntä huomioon. Kaikkien pitäisi miettiä vaan asioita hänen kannaltaan. En vaan ymmärrä niin itsekästä ja suppeaa ajattelumallia. Joo, varmaan hyvä nyt pitää enemmän yhteyttä muihin ystäviin.

Vierailija
4/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulin olen mahtava ystävä.Olin kuin satama,johon laivat toivat lastinsa( huolensa ongelmat)Lähtivät sitten kotini tyhjässä laiva lastissa,purjehtii maailman meriä. Riitti kun kehutiin ja sanotiin ,oot mahtava ystävä,kiitos myös kun autoit ,ymm.Hyvinä päivinä he eivät pieraiseetkaan edes minuun päin!Koskaan ei ollut vuoroin vieraissa aina kotini,kun asun yksin.Ei yhteistä shopailua,tai virikettä ynnä muuta.3 vuotta sitten päätin yhtään onnetonta sielua en ota kotiini,en auta.Olen ottanut vihdoin oman elämäni haltuun.Ja yllätys voin todella hyvin vanhana.Kilttikin saa rauhan, kun oppii sanomaan Ei napakasti!

Vierailija
5/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyytenne vaikuttaa jossain määrin toksiselta kun ystävä purkaa sinuun pahaa oloa ja pyrkii pätemään. Itselleni on tosi suuri varoitusmerkki jos ystävälle ei halua puhua omia asioitaan. Pelkää että hän alkaa niitä tonkimaan ja iskee heikkoon kohtaan. Menin näistä syistä aivan lukkoon yhdenkin vanhan kaverin kanssa, en kertakaikkiaan voinut sitä pomottajaa enää tavata.

Muistan miten vaikea prosessi oli opiskelujen loputtua jättää taakseen jokunen liian kilpailuhenkinen tai nuiva kaveri. Mutta kun en saanut heidän mielestään onnistua missään ja tyyli oli latistavaa, niin päätös oli ehdottomasti oikea. Enkä edes saanut pelkäämääni " huonon ystävän" viittaa tehtyäni välirikon, ystävyydet elävät ja vaihtuvat. Nyt hekin muistavat minut vain tyyppinä jonka kanssa he joskus hengaili nuorena.

Ei sitä aikuisällä ole enää aikaa tai kiinnostusta ystävyyksiin joissa ei ole sitä tukea, luottamusta, lämpöä. Älä sinäkään vain muodon vuoksi roiku ankeuttajan kanssa!

Vierailija
6/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua katkaista välejä ota etäisyyttä.

Somessa voit valita haluatko tietää hänestä mitään, joten jätä lukematta. Varmasti herää ajatuksia, jos ensin marisee sinulle parisuhdeongelmistaan ja samaan aikaan hehkuttaa somessa ihan muuta.  Mutta  se on hänen elämäänsä ja tapansa selvitä. Älä mene mukaan siihen hörhellykseen.

Olet selkeästi miellyttäjäluonne ja miksi kaverisi viihtyy seurassasi. KAnnattaa tutustua itseesi ja lähteä etsimään tietäsi pois miellyttämisestä. Niin kauan kuin annat miellyttämisen tarpeesi määrätä ihmissuhteitasi tulet rypemään samoissa ongelmisessa ja etenkin syyllisyydentunnoissasi aina. 

Vierailija
7/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävyytenne vaikuttaa jossain määrin toksiselta kun ystävä purkaa sinuun pahaa oloa ja pyrkii pätemään. Itselleni on tosi suuri varoitusmerkki jos ystävälle ei halua puhua omia asioitaan. Pelkää että hän alkaa niitä tonkimaan ja iskee heikkoon kohtaan. Menin näistä syistä aivan lukkoon yhdenkin vanhan kaverin kanssa, en kertakaikkiaan voinut sitä pomottajaa enää tavata.

Muistan miten vaikea prosessi oli opiskelujen loputtua jättää taakseen jokunen liian kilpailuhenkinen tai nuiva kaveri. Mutta kun en saanut heidän mielestään onnistua missään ja tyyli oli latistavaa, niin päätös oli ehdottomasti oikea. Enkä edes saanut pelkäämääni " huonon ystävän" viittaa tehtyäni välirikon, ystävyydet elävät ja vaihtuvat. Nyt hekin muistavat minut vain tyyppinä jonka kanssa he joskus hengaili nuorena.

Ei sitä aikuisällä ole enää aikaa tai kiinnostusta ystävyyksiin joissa ei ole sitä tukea, luottamusta, lämpöä. Älä sinäkään vain muodon vuoksi roiku ankeuttajan kanssa!

Juuri tätä minäkin pelkään, että hän iskee heikkoon kohtaa tai kun olen haavoittuvainen. Hänellä ei ole kovin hyvä tilannetaju näissä asioissa, saattaa sanoa hyvinkin loukkaavasti vaikka ei ehkä itse sitä tarkoita, en tiedä. Ja tunnistan itseni tuosta lukkoon menemisestä. Olen vähän kuin taistele tai pakene-tilassa hänen kanssaan. Se vie voimia. Ap

Vierailija
8/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua katkaista välejä ota etäisyyttä.

Somessa voit valita haluatko tietää hänestä mitään, joten jätä lukematta. Varmasti herää ajatuksia, jos ensin marisee sinulle parisuhdeongelmistaan ja samaan aikaan hehkuttaa somessa ihan muuta.  Mutta  se on hänen elämäänsä ja tapansa selvitä. Älä mene mukaan siihen hörhellykseen.

Olet selkeästi miellyttäjäluonne ja miksi kaverisi viihtyy seurassasi. KAnnattaa tutustua itseesi ja lähteä etsimään tietäsi pois miellyttämisestä. Niin kauan kuin annat miellyttämisen tarpeesi määrätä ihmissuhteitasi tulet rypemään samoissa ongelmisessa ja etenkin syyllisyydentunnoissasi aina. 

Kyllä, olen opetellut rajaamaan tuota somea koska huomaan ettei se ole aina hyväksi mulle. Ja itseni kuuntelemista opetellut myös kyllähän nämä tunteet kertoo jostain että kaikki ei ole hyvin. Olen varmaan liian kiltti ja haluan olla hyvä ystävä mutta nyt huomaan että rajat on tulleet vastaan. Kasvamisen paikka. Ap

Vierailija
9/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että ystäväsi on huomiohakuinen ja sinä saat olla kuuntelijana ja yleisönä. Tuollaisen ihmistyypin kanssa on todella vaikea toimia. Minulla on yksi sellainen sukulainen, someihkutusta ja minäminä juttua loputtomana virtana. Puhuessa kaikessa on kyse hänestä. Jos joku on käynyt jossain, hänkin haluaa mennä ja on kuulkaas ollutkin. Ja taas puhe kääntyy häneen. Kukaan ei saa olla häntä parempi tai saada enempää huomiota. Piikittelee jos kokee jäävänsä alakynteen.Itse hän pitää itseään varmaan hyvänä tyyppinä. Matkii ja leveilee vaikka on jo keski-ikäinen. Epäilen että ei tule ikinä ymmärtämään muiden huomioimista tai jättämään kilpailuasennettaan.

Vierailija
10/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit että ystäväsi on huomiohakuinen ja sinä saat olla kuuntelijana ja yleisönä. Tuollaisen ihmistyypin kanssa on todella vaikea toimia. Minulla on yksi sellainen sukulainen, someihkutusta ja minäminä juttua loputtomana virtana. Puhuessa kaikessa on kyse hänestä. Jos joku on käynyt jossain, hänkin haluaa mennä ja on kuulkaas ollutkin. Ja taas puhe kääntyy häneen. Kukaan ei saa olla häntä parempi tai saada enempää huomiota. Piikittelee jos kokee jäävänsä alakynteen.Itse hän pitää itseään varmaan hyvänä tyyppinä. Matkii ja leveilee vaikka on jo keski-ikäinen. Epäilen että ei tule ikinä ymmärtämään muiden huomioimista tai jättämään kilpailuasennettaan.

Mielestäni hänen epävarmuutensa paistaa läpi hänen toiminnastaan juuri kilpailuasetelmana. Oli asia mikä tahansa hän kääntää sen itselle parhain päin. Minun kuulumisiin suhtautuu näennäisesti, kysyy tyyliin joko oot päässy töistä tms. Ja jos jotain pientä edes itsestä kerron niin ei hän pysähdy siihen esim kysyäkseen lisää tai näyttävänsä olevan kiinnostunut sen enempää. Ap

Vierailija
11/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille! Tämä auttoi selvittämään omaa päätä ja vahvistamaan itseä jatkon suhteen, tarvitsen etäisyyttä tästä ihmissuhteesta. Ap

Vierailija
12/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastanneille! Tämä auttoi selvittämään omaa päätä ja vahvistamaan itseä jatkon suhteen, tarvitsen etäisyyttä tästä ihmissuhteesta. Ap

Tsemppiä! 👍

Vierailija
13/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä minäkin pelkään, että hän iskee heikkoon kohtaa tai kun olen haavoittuvainen. Hänellä ei ole kovin hyvä tilannetaju näissä asioissa, saattaa sanoa hyvinkin loukkaavasti vaikka ei ehkä itse sitä tarkoita, en tiedä. Ja tunnistan itseni tuosta lukkoon menemisestä. Olen vähän kuin taistele tai pakene-tilassa hänen kanssaan. Se vie voimia. Ap

Luulen, että tietää erittäin hyvin mitä sanoo ja tarkoittaa. Pyyteleekö anteeksi jälkikäteen ja luulee, että asia on sillä hyvä?

Vierailija
14/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tietää erittäin hyvin mitä sanoo ja tarkoittaa. Pyyteleekö anteeksi jälkikäteen ja luulee, että asia on sillä hyvä?

Ei pyytele anteeksi. Tai no kerran pyysi kun sanoin loukkaantuneeni eräästä asiasta. Senkin hän käänsi niin ettei ollut mielestään tehnyt mitään väärää. Eikä ole käyttäytymisessä tapahtunut muutosta tämän jälkeen. Ap

Vierailija
15/17 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttiä kuuntelijaa monesti voidaan käyttää hyväksi juuri noin.

Vierailija
16/17 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne, etäisyyttä nyt ainakin alkuun on varmasti hyvä ottaa.

Vierailija
17/17 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastavuoroisuus on tärkeää,monesti vasta aikuisiällä huomaa olevansa se kuuntelija ,tukija ja antaja. mutta itse ei saa mitään tukea tai kiinnostusta- toisaalta hyvä että huomaa tämän.

silloin voi panostaa niihin vastavuoroisiin ihmissuhteisiin tai etsiä tasapuolisempaa ystävyyttä. sosiaalinen tyyppi voi olla kiva tuttava, mut usein keskittyy vain itseensä. turha odottaa mitään syvällistä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi