Paljonko maksatte lapsenvahdille?
Hei
Naapurin tyttö (13v) tulee silloin tällöin vahtimaan vuoden ikäistä lastamme. Lähinnä pihalle seurailemaan touhuja tai sisälle " leikkikaveriksi" . Paljonkohan tuosta kuuluisi maksaa, eli kovasti kiinostaisi paljonko olette vastaavasta makselleet?
Mir@h
Kommentit (5)
hän ei itse ottaisi ollenkaan rahaa lastenhoitamisesta mutta olen maksanut hänelle yleensä 5 euroa per kerta tunnin-parin hoitamisesta. saman verran voisin maksaa jollekin naapurinlikalle satunnaisista hoitokeikoista joissa ei tarvitse tehdä muuta kuin vahtia ja leikittää lapsia.
jos kyse olisi varsinaisesta kokopäivän lastenhoidosta ja hommaan liittyisi myös lasten pesuista, ruokailuista, nukkumisista ym. huolehtimista niin sitten maksaisin varmaan jotain 20e-25e per päivä pimeänä käteen.
Oma tyttäreni (14 v.) käy välillä lapsenvahtina ja saa 5-6 e/h. Itse olen maksanut jopa 8 e/h aikuisille lapsenvahdeille jotka myös siivoavat jälkensä eli tiskaavat jne. ja jättävät paikat siistiin kuntoon. Tämä 6-8 e/h on yleinen hintataso maassa jossa asun (en asu Suomessa juuri nyt), mutta yleinen hintataso ei täällä ole minusta Suomea korkeampi.
Maksettiin 6 euroa tunti 15-vuotiaalle tytölle, joka hoiti lastamme kotona suht itsenäisesti samalla, kun tein itse töitä kotona noin 6 h päivässä. Oli virallisesti meillä töissä eli verokortilla. Poikamme oli hänen aloittaessa noin 7 kk ja joutui lopettamaan nyt kun koulut alkoivat taas.
tuiskuneiti79 + poika viikon päästä 1v
Mir@h:
HeiNaapurin tyttö (13v) tulee silloin tällöin vahtimaan vuoden ikäistä lastamme. Lähinnä pihalle seurailemaan touhuja tai sisälle " leikkikaveriksi" . Paljonkohan tuosta kuuluisi maksaa, eli kovasti kiinostaisi paljonko olette vastaavasta makselleet?
Mir@h
Naapurin tytöt 13 ja 16 v ovat olleet satunnaisesti 2 v kaksosia ja/tai 8 v esikoista hoitamassa. Olen maksanut 3 e/tunti. Mannerheimin Lastensuojeluliiton hoitajille maksetaan 4e20senttiä +matkakulut + eläke(?)maksut (ehkä noin 5 e/tunti on silloin kokonaismaksu) ja nämä hoitajat ovat käyneet monen tunnin koulutuksen, joten 4 euroa enempää en kokemattomalle tytölle maksaisi.
Usein MLL:n hoitajakin on tullut sen verran läheltä, että matkakuluja ei ole mennyt.
naapurista hoitaa satunnaisesti meidän 3v tyttöä, eli hän pelkästään leikkii tytön kanssa. Hän itse pyysi 2e/t ja se on mielestäni aika edullista. Yleensä olen pyöristänyt loppusummaa hieman ylöspäin.