Miksi jotkut älykkäät ihmiset haluaa esittää tyhmää?
Kommentit (25)
Omaksuin tavan jo kouluikäisenä, kun huomasin että älykkyys aiheuttaa liikaa kateutta.
Tietyt ihmiset tykkäävät ottaa silmätikuksi kenet vain, jotka nousee porukasta korkeammalle, tavalla tai toisella. Erityisesti olen huomannut tätä matalammin koulutetussa porukassa.
Tyhmemmille ollaan suppeampia. Mulla on ainakin korkea äo vaikka älykkyydestä en tiedä. Töissä ainakin ihan suosiolla esitän välillä tyhmempää kuin olen, ainakin sellaisille henkilöille, jotka olisi kohta delekoimassa omia hommiaan minun pöydälle (tai ottavat osaamiseni puheeksi sitten jonkun toisen kanssa, joka alkaa kaataa minulle lisää työtä) tai sellaisille asiakkaille, joista tulisi minulle lisää sitä perustyötä ilman mitään korvauksia tai arvostusta. Ja siis joo käyn töissä rahan vuoksi enimmäkseen ja koska se on melko mukavaakin joskus eikä vaado kummempaa vaivannäköä... Vaikka on mulla unelmia toki myös. Myös sellaisille esimiehille, jotka eivät pahemmin tiedä nimeänikään (aivan muiden osastojen) voin esittää hyvinkin sitä, mitä he olettavat minun olevan eli tyhmempää alamaista. Saapa olla rauhassa kun ei kiinnitetä mitään erityistä huomiota tai huomata, että "tuopa hahmottaakin hyvin nämä asiat tai päättelipä tuonkin, alanpa rampata tätä kautta aina kun en jaksa ottaa asioista selvää..." Ei kiitos
Joku muu ei ehkä halua "haastaa" tai vaivaannuttaa tai vaikuttaa oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät ihmiset on yleensä ilkeitä ja haluavat vieläpä usein väitellä ja se jos mikä on tuskaa. Eivät tiedä mistään mitään, ei ole ikinä ottaneet faktoista selvää, mutta niillä on TUNNE ja se tunne on tietoa! Helpommalla pääsee kun esittää tyhmää.
Oikeasti älykäshän ei pidä mitään varmana tai mahdottomana. Siksi epäilee paljon. Ei luota välttämättä faktoihin.
Jos älykäs nainen haluaa tulla millään tasolla toimeen mieshenkilön kanssa, pitää naisen näytellä hiukan tyhmempää kuin ko. mies on. Syy on se, että miehet tyypillisesti pelkäävät itseään älykkäämpiä naisia. Jotkut, etenkin älykkyydeltään keskitasoa olevat miehet eivät edes usko, että joku nainen voisi olla häntä älykkäämpi.