Kaipaatteko ikinä takaisin 90-luvulle?
Kommentit (9)
Suomi on Suomi edelleenkin. Ei isoja vikoja, paitsi nyt paska ilmasto ja liian huolhoava lainsäädäntö ja ilmapiiri.
Suomi oli ihan yhtä korruptoitunut silloin. Kansainvälinen eliitti ei vain ollut ryöstänyt kaikkea.
En. Silloin oli tukalat olosuhteet nuorella.
Minulla oli henkilökohtaisesti mukavampaa silloin, mutta ei se liittynyt mihinkään sellaiseen, että "Suomi oli Suomi", vaan ihan yksityiselämään. Ja olin nuorempi ja terveempi.
Kaipaan 90-luvun loppupuolen internetiä mutta muuten viihdyn nykyajassa.
Ehdin jo sanoa että ei, mutta oli silloinkin jotain mielenkiintoisia puolia ja asioita.
Vierailija kirjoitti:
En. Silloin oli tukalat olosuhteet nuorella.
Olin todella hoikka. Menivät 24 tuuman farkut kevyesti jalkaan opiskelijaneitosella.
En todellakaan kaipaa ysärin lama-aikoja. Duunia ei saanut mistään.
Valmistuin suoraan työttömäksi, ja tutkimusten mukaan meillä, joille kävi niin, on jatkossakin ollut systemaattisesti heikompi urakehitys kuin vauraampina aikoina valmistuneilla. Itse olen aina laman aikaan joutunut olemaan työttömänä ja kelvannut vain nousukaudessa paikkaamaan työvoimapulaa. Nyt en enää sitäkään.
Ja Neuvostoliitto oli vielä itsenä, siis vielä vuosikymmenen alkupuolella, mutta siinä ne muuttu kaikki, ja tuli lamat ja kaikki ja silleen.