kuinka pitkiä työmatkoja te fillaroitte?
ja aiotteko jatkaa pyöräily läpi vuoden?
Itse fillaroinnut nyt työmatkat huhtikuusta saakka kymmenen vuoden pyöräilyttömän tauon jälkeen ja mietin, että ostaiskos nastarenkaat pyörään.
Mulla työmatkat edestakaisin 13km, eli ei mikään mahdottoman pitkä matka myös talvella ´fillarointiin.
Niin ja te ketkä pyöräilette myös talvella, millaiset pyöräilyasut teillä on pakkaskeleillä?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:57"]
ja aiotteko jatkaa pyöräily läpi vuoden? Itse fillaroinnut nyt työmatkat huhtikuusta saakka kymmenen vuoden pyöräilyttömän tauon jälkeen ja mietin, että ostaiskos nastarenkaat pyörään. Mulla työmatkat edestakaisin 13km, eli ei mikään mahdottoman pitkä matka myös talvella ´fillarointiin. Niin ja te ketkä pyöräilette myös talvella, millaiset pyöräilyasut teillä on pakkaskeleillä?
[/quote]
Silloin kun talvella vielä fillaroin duunimatkat, hieman lyhyempi kuin sinulla, niin takkina käytössä oli laskettelutakki. Iso pitkälle eteenpäin jatkuva huppu jeesasi siihen, että tuuli ei päässyt kasvoille asti. Myös rukkaset on melko must tai sormet on kalikoina. Alaosana milloin mitäkin sään mukaan. Polkeminen kuitenkin pistää jaloissa veren kiertämään, niin ei ollut niin justiinsa että pitäisi jotain paksuja toppahousuja olla. Tuollaisilla meni vielä -35 kelissä matka ihan hyvin. Rukkaset olisivat ehkä saaneet olla vielä pykälää suuremmat ja paksummat tuossa kelissä.
Mä oon nähnyt, että joku äijä pyöräili jonkun vuoden ajan n. 30-35 km suuntaansa eli yht 60km päivässä kesät talvet. Siinä vähän kyllä saa jo olla joko intohimo lajiin tai sit...
Olen pyöräillyt tuollaista saman pituista matkaa keväästä syksyyn kuin sinä ap. Talvella en ole pyöräillyt kun on kylmää ja liukasta. Kesällä ongelmia ovat sadepäivät. Tihkusateessa vielä pärjää mutta kun lähtiessä sataa kunnolla ropisten niin vesi ehtii tulla 6,5 km matkalla tosi inhottavasti tuulipuvun läpi ja kastella vaatteet läpimäriksi. Oma lukunsa ovat sitten kaatosadekuurot joissa kastuu samantien täysin läpimäräksi mutta ne tulevat onneksi yleensä vasta iltapäivällä jolloin pääsee kotiin vaihtamaan kuivat vaatteet. Miten ap olet pärjännyt sateella? Noita sadepäiviä lukuunottamatta pyöräily on ollut ihan kivaa ja matka sopiva.
11km/sivu, en polje talvella enkä kovin sateisilla keleillä :)
niin ja ap käy salilla neljä kertaa viikossa.