Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä ikäisenä lapset voisivat matkustaa yksin junalla?

Vierailija
30.09.2014 |

lasten 3 ja 5 luokkalaisten pitäisi päästä toiselle puolelle suomea. vaihtoehtona lento, bussi ja juna. lento on kallis, 10 kertainen muihin verrattuna. 

onko vr / bussiyhtiöillä sääntöjä asiassa? laittaisitko kännykällä varustettuina matkaan, n.4-5h. ajaksi? ovat tottuneita matkustamaan, mutteivät kovinkaan paljon ilman aikuista. yhdessä ovat menneet yhden 1h bussimatkan ja isompi on mennyt yksin 3h matkan.

ihan ovat tolkun lapsia, mutta silti mietityttää. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuttu reitti ja lapset osaavat toimia yllättävässä tilanteessa. Esim. junan rikkoutuessa kuunnella kuulutuksia tai kysyä neuvoa. Itse olen hyvin epäluuloinen junamatkoja kohtaa, koska niissä on tapahtunut ahdisteluja. Mutta kaksi lasta on parempi kuin yksi lapsi.

Vierailija
22/26 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:44"]

Jos on tuttu reitti ja lapset osaavat toimia yllättävässä tilanteessa. Esim. junan rikkoutuessa kuunnella kuulutuksia tai kysyä neuvoa. Itse olen hyvin epäluuloinen junamatkoja kohtaa, koska niissä on tapahtunut ahdisteluja. Mutta kaksi lasta on parempi kuin yksi lapsi.

[/quote]

Onhan junassa aina muita aikuisia niin tuskin siellä kukaan namusetä uskaltaa kimppuun käydä. Sen suhteen kyllä olen ihan luottavainen. Jos on tuttu reitti niin sinällään on ok mutta nuo liikennehäiriöt ovat oma lukunsa. Paljon junalla kulkevana tiedän että voi tulla yllättäviä tilanteita, lähtöraiteet vaihtua aivan yksi kaksi ja kun junat myöhästelevät ja vaihtoyhteydet karkaavat niin pitää osata etsiä korvaava kyyti, olipa se sitten seuraava juna, bussi tai taksi. Kaikkia olen joutunut käyttämään. Mutta jos lapsi osaa liikkua asemilla ja lukea näyttötauluista poikkeavien yhteyksien tiedot ja tarvittaessa kysyä konnarilta niin eipä tuossa pitäisi ongelmaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 11.v ja matkustan yksin junalla Riihimäeltä Seinäjoelle. Menen sellaisella junalla jossa ei ole vaihtoja. Matkustan 1 luokassa mikä on vain 10 € kalliimpi kuin normi lippu. 1 luokassa on ainakin niitä herrasmiehiä eikä mitään ahdistelijoita :P

Vierailija
24/26 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot lapsille, että sitä kännykkää ei rämpätä tyhjäksi. Kyllä ne hyvin pärjää.

Vierailija
25/26 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 11.v ja matkustan yksin junalla Riihimäeltä Seinäjoelle. Menen sellaisella junalla jossa ei ole vaihtoja. Matkustan 1 luokassa mikä on vain 10 € kalliimpi kuin normi lippu. 1 luokassa on ainakin niitä herrasmiehiä eikä mitään ahdistelijoita :P

VAAN 10e kalliimpi🙄 Ei ois kyl mul varaa

Vierailija
26/26 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot lapsille, että sitä kännykkää ei rämpätä tyhjäksi. Kyllä ne hyvin pärjää.

Ootko kuullu laturist ikinä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä