Eronnut nainen! Kysymys sinulle
Hei nainen, joka olet eronnut pitkästä suhteesta. Teillä on lapsia. Kuulet vuosi eron jälkeen, että miehelläsi on suhteenne aikana ollut toinen, sinulle täysin tuntematon nainen. Suhde on päättynyt jo ennen kuin teitte eropäätöksen. Kuulet tämän tuolta toiselta naiselta facebook-viestinä. Olet ollut tästä suhteesta aiemmin täysin tietämätön. Kysymys; Oletko tuosta viestistä helpottunut vai vaikeuttaako se elämääsi? Olisitko mielummin saamatta tuota viestiä?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:51"]
Melko erilaisia vastauksia tulee. Missään tapauksessa en halua paskaa kenenkään niskaan. Olen tosissani pohtinut asiaa. Toistaiseksi en ole viestiä lähettämässä, mutta olen miettinyt pitäisikö. Ja tosiaankin, kadun tapahtumia enemmän kuin mitään muuta elämässäni. ap
[/quote]
Mietin motiiviasi, epäiletkö että kuitenkin olisit ollut ns. syypää tai jonkinlainen alkusysäys eroon, vaikka suhteenne olikin päättynyt sitä aiemmin?
Jos mulle meinaat kertoa niin anna tulla vaan. Ei enää tunnu missään.
Jos miehen nimi on Aki, niin kerro vaan. Mielelläni kuulisin tarinasi!
No motiivi ei ole kasata paskaa kenellekään, vaan vain ja ainoastaan se, että _pitäisikö_ tällainen asia kertoa eli olisiko naisella oikeus tietää jälkikäteen. Ajattelen niin, että jos tietäisin että nainen tahtoisi tämän tietää, kertoisin ehdottomasti, mutta jos tietäisin että on hän olisi onnellisempi ilman tätä tietoa, en ehdottomasti kertoisi. Toisaalta, jos ei tunnu missään, kuten joku kirjoitti, ehkä siinä tapauksessa on ok kertoa, koska se myös helpottaisi omaa oloani. Olen kyllä asiaa purkanut jo mm. terapian avulla, joten en koe siihen sellaista tarvetta.
Kannattaa ottaa huomioon, että jos naisen ja ex-miehen välit happanevat entisestään tuollaisen viestin johdosta, saattaa se vaikuttaa myös heidän kykyynsä toimia yhteistyössä vanhempina lapsilleen.
27 hyvä pointti. Mutta tuokin herättää kysymyksen, että olisiko naisella siitäkin huolimatta oikeus tietää, mitä miehensä teki? Erinäistä kautta olen saanut tietää, että nainen on tapahtumista yhä täysin tietämätön.
Kumpi vaihtoehto voi potentiaalisesti aiheuttaa enemmän pahaa tälle naiselle?
A) Kerrot suhteesta
- Nainen ei ehkä halunnut tietää. On päässyt jo uuden elämän alkuun, ja tieto repii vanhoja haavoja auki
- Naisen ja ex-miehen välit muuttuvat huonommiksi.
- Huonommat välit aiheuttavat pahaa mieltä tai hankaluuksia lapsille.
B) Et kerro suhteesta
- Nainen ei ehkä saa ikinä vahvistusta epäluuloilleen.
- Naisella olisi ollut oikeus tietää.
Musta B-kohdan seuraamukset ovat paljon huterampia. Et, tiedä onko nainen epäillyt miehellään olevan sivusuhde, ehkä, ehkä ei. Ehkä nainen on jo jättänyt tällaiset pohdiskelut taakseen. En tiedä tuosta "oikeudesta" tietää, mutta joka tapauksessa mielestäni kertomisella on potentiaalisesti enemmän vaarana sotkea vain lisää muiden elämää ja aiheuttaa hankaluuksia.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 19:18"]
No motiivi ei ole kasata paskaa kenellekään, vaan vain ja ainoastaan se, että _pitäisikö_ tällainen asia kertoa eli olisiko naisella oikeus tietää jälkikäteen. Ajattelen niin, että jos tietäisin että nainen tahtoisi tämän tietää, kertoisin ehdottomasti, mutta jos tietäisin että on hän olisi onnellisempi ilman tätä tietoa, en ehdottomasti kertoisi. Toisaalta, jos ei tunnu missään, kuten joku kirjoitti, ehkä siinä tapauksessa on ok kertoa, koska se myös helpottaisi omaa oloani. Olen kyllä asiaa purkanut jo mm. terapian avulla, joten en koe siihen sellaista tarvetta.
[/quote]
Ei sillä tiedolla oikeasti tee yhtään mitään. Eli ei todellakaan tarvitse kertoa.
EVVK. Ainoastaan tauti-osuus kiinnostaisi, jos en ole käynyt testeissä eron jälkeen.
Meillä on erittäin ystvällisest ja asialliset välit exän kanssa joten en todellakaan haluaisi tietää. Minusta sinä toimillasi (jos teet mitä mietit) vain ja ainoastaan ajat omaa etuasi ja se taitaa olla terve kostaa miehelle. Anna ihmisten olla rauhassa ja opi virheistäsi ja kasva ihmisenä. siinä sinulle vaihtoehto c.
Minä taas haluaisin tietää. Yleispätevää sääntöä siis tuskin löytyy.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 20:10"]
Minä taas haluaisin tietää. Yleispätevää sääntöä siis tuskin löytyy.
[/quote]
Totta, mutta kun ei voi tietää mitä tämä nainen haluaa tai mitä kertomisesta seuraa, niin kertomatta jättämällä on pienempi riski sotkea hänen elämäänsä.
Haluaisin tietää. Olisin tiedosta kiitollinen. terv, eronnut nainen, jolla lapsia
Miksi haluat ap ruveta kaivelemaan menneisyyttä? Laupiaasti hoidta oman omatutosi kuntoon kärräämällä paskat toisen niskaan? Eihän tuolla asialla ole mitään merkitystä, joten anna olla. Kyseessä taitaa olla 100% oma tarpeesi. Eli itsekkyys.