"Kissat luovutetaan mieluiten omalle toiminta-alueellemme ja kerrostaloon, jossa on lasitettu parveke"
Mikähän ajatus tuossa on? Kerrostalo-asunnot on yleensä pieniä. Kissat kaipaa paljon tilaa, etenkin jos ei ulkoiluteta.
Omakotitalomme +terassilla iso kissojen ulkoilutushäkki ei ilmeisesti kelpaa?
Kommentit (11)
Itse en luovuttaisi kerrostaloon omia pentuja, vaan maalle jossa on tilaa ja harvaa asutusta=vähän autoliikennettä. Onnellinen kissa ulkoilee ja pääsee kotiin aina kun haluaa.
Niimpä niin.. Ymmärrys taas loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en luovuttaisi kerrostaloon omia pentuja, vaan maalle jossa on tilaa ja harvaa asutusta=vähän autoliikennettä. Onnellinen kissa ulkoilee ja pääsee kotiin aina kun haluaa.
Onnellinen kissa on turvassa. Ulkoilee jos siitä tykkää, mutta ei koskaan yksin eikä valvomatta!
Maalla riittää ammuskelijoita, rääkkääjiä, petoeläimiä, vapaana olevia koiria...
Ilmeisesti kyseessä eläinsuojeluyhdistyksen säännöt.
Heillä on varmaan kokemusta siitä, että jos parveketta ei ole lasitettu niin monesti kissa tippuu sieltä ennen pitkää, ja jos kyseessä okt niin ennen pitkää se kissa juoksentelee vapaana.
Itse kasvatan rotukissoja ja myyn kaikista mieluiten omakotitaloon ihmisille, joilla on jo sisäkissoja ennestään ja ulkotarha rakennettuna, mutta ostajaehdokas itse tietysti on se tärkein tekijä.
Tuossa kerrostalossa lienee ideana se, että mahdollisuus siihen että kissa päästetään itsekseen ulkoilemaan on pienempi kuin omakotitalossa. Kerrostalossa kun sen kissan kuitenkin yleensä joutuisi ensin erikseen viemään sinne maan tasan kerrokseen, omakotitalossa riittää kun avaa ulko-oven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen kissa on turvassa. Ulkoilee jos siitä tykkää, mutta ei koskaan yksin eikä valvomatta!
Maalla riittää ammuskelijoita, rääkkääjiä, petoeläimiä, vapaana olevia koiria...
Joo, maalaiset on ihan barbaareja. Kulkevat kylillä huvikseen haulikon kanssa ampumassa vapaana olevia kissoja🤣 Lapset huvittelee hirttämällä kissoja lyhtypylväisiin ja koirat saa taputuksia ja namipaloja aina kun kissanraadon tuovat näytille😂 miten täällä ihminenkään uskaltaa asua😳
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kyseessä eläinsuojeluyhdistyksen säännöt.
Heillä on varmaan kokemusta siitä, että jos parveketta ei ole lasitettu niin monesti kissa tippuu sieltä ennen pitkää, ja jos kyseessä okt niin ennen pitkää se kissa juoksentelee vapaana.
Itse kasvatan rotukissoja ja myyn kaikista mieluiten omakotitaloon ihmisille, joilla on jo sisäkissoja ennestään ja ulkotarha rakennettuna, mutta ostajaehdokas itse tietysti on se tärkein tekijä.
Itse käänsin kerran selkäni sekunniksi kun parvekkeen ovi oli auki. Kissa katosi, en löytänyt sitä mistään, ja lopulta löysin sen könyämässä eteenpäin naapurin ikkunoiden 6cm leveällä ja 5 metriä pitkällä vesilipalla?? Kauhuissani yritin kiivetä parveke-aidan yli naapurin puolelle vetämään kissan turvaan, ja siitä se sitten livahti takaisin asuntoomme.
Kissa ei tosiaankaan enää pääse edes parvekkeen lähelle valvomatta. Sain melkein sydänkohtauksen kun se kiipeili vuorivuohen näkoisenä jossain naapurin ikkunoiden puolivälissä. Ihan ymmärrettävää että vaativat suljettavaa parveketta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kerrostalossa lienee ideana se, että mahdollisuus siihen että kissa päästetään itsekseen ulkoilemaan on pienempi kuin omakotitalossa. Kerrostalossa kun sen kissan kuitenkin yleensä joutuisi ensin erikseen viemään sinne maan tasan kerrokseen, omakotitalossa riittää kun avaa ulko-oven.
Tai pääsee livahtamaan ulos ihmisten huomaamatta avoimesta ovesta tai ikkunasta.
Meidän kisu pääsi kerran ulos avoimesta ikkunasta vanhempieni omakotitalossa, tuli sentään itse takaisin vajaan tunnin päästä. Asuimme itse kerrostalossa, kahdessakin kisun elinaikana, eikä se muuten ulkoillut kuin valjaissa ja taluttimen päässä. Parvekkeet olivat molemmissa lasittamatta, mutta vahdimme sitä siellä herkeämättä. Vanhemmiten katseli lintuja parvekkeen lattialla laiskasti maaten kaiteen alareunan alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, maalaiset on ihan barbaareja. Kulkevat kylillä huvikseen haulikon kanssa ampumassa vapaana olevia kissoja🤣 Lapset huvittelee hirttämällä kissoja lyhtypylväisiin ja koirat saa taputuksia ja namipaloja aina kun kissanraadon tuovat näytille😂 miten täällä ihminenkään uskaltaa asua😳
Minun yhden kissani kylän pojat tosiaan ampuivat samoin kuin naapurin kissan ja kolmas kissa hävisi iäksi samaan aikaan seuraavalta sivutieltä. Asiasta on monta vuosikymmentä, mutta vieläkin muisto sattuu.
Että irvaile vaan.
Vierailija kirjoitti:
Niimpä niin.. Ymmärrys taas loistaa poissaolollaan.
Ite siis ymmärtäisin nii, että jos kerrostaloon, niin lasitettu parveke.. Jos väärin ymmärrys, niin kovasti outo.
Britanniassa on yleensä sääntönä että kissoja ei luovuteta lainkaan kerrastaloon. Ja omistajan pitää sitoutua siihen että kissa saa ulkoilla.