Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av-mammat pelastaan Suomi työttömyydeltä, KAIKKI mukaan

Vierailija
29.09.2014 |

Lueskelin tuossa massatyöttömyys topicia ja mietin kuinka monta "suurtyöttömyys uhkaa suomea" juttua olen lukenut. Omalla alallanikin huomaan, että ihmisetkuluttavat nyt vähemmän, tuttuja on joutunut työttämäksi yms...

Mitäs jos porukalla yritettäisiin vaikuttaa tähän? 

Ruvettaisiin ostamaan Suomalaisia tuotteita, on ne sitten ruokaa tai esim. lasten leluja. Aina kun ostat ulkomaalaisen tuotteen rahat valuvat ulkomaille eivätkä jää suomeen. 

Esimerkki: ostat suomessa tehdyn lelun --> tuot rahaa yrityksen suomalaisille omistajille ja suomalainen saa töitä kun valmistaa sen. Tämä omistajaja työntekijä käyttävät eksrarahan esim. kampaapopalveluihin --> rahaa kampaajalle, joka käyttää sen .... jne....

Tehdään täsät iso juttuja ja päästään Ilta-Sanomiin :D

Ja jos olet vähävarainen eikä aina ole varaa ostaa juuri sitä Suomalaista tuotetta tee edes silloin tällöin muutos ja osta Suomalaista. kaikista jää verorahoja suomeen ja sitä kautta yhteiskunnalle ja sitä kautta myös vähävaraisille (etuuksia ei tarvitsisi leikata). 

Ollaan kerrankin idealisteja eikä aina tylsiä pessimistejä, sitä nyt tarvitaan!

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähiruoka! :)

Vierailija
2/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mitään nättejä suomalaisia reppuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin Pampersit Muumivaippoihin! Vaippoihinhan menee kuukaudessa kuitenkin jokunen euro, niin onhan sekin kotiin päin! :)

Vierailija
4/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa toki myös selvää mikä on suomalaista. 

Vierailija
5/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muuten tiennyt, että noin Real Snacks sipsit on suomalaisia :O, tai kyllä se varmaan pussissa lukee, mutta olen miltänyt jotenkin joksikin jenkki-halpis-sipseiksi. Ei ole mennyt brändäys ihan putkeen :/ Taidanpa siis seuraavan kerran kokeilla noita. 

Ja Jussilan lelut <3<3<3, köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa :D (oikeesti)

Hei lisää näitä!

Vierailija
6/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voitais kanssa kokeilla noita muumivaippoja, millasia käyttökokemuksianoita on? Onko ihan yhtä hyviä kun esim. pampersit, joita nyt käytetään?

Vierailija
7/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brio on ruotsalainen yritys eli ruotsalaisten pussiin menee ne eurot sitten. Jussilan leluja ei ole tullut kokeilua, onko myynnissä ihan päivittäistavarakaupoissa?

Vierailija
8/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 20:27"]

Me voitais kanssa kokeilla noita muumivaippoja, millasia käyttökokemuksianoita on? Onko ihan yhtä hyviä kun esim. pampersit, joita nyt käytetään?

[/quote]

Mä en ainakaan ole huomannut mitään eroa, yhtä hyvin pitää ja meidän pojalle istuukin oikeastaan paremmin kuin Pampersit. Housuvaippoja siis käytetään.

9

Vierailija
9/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesikö miten moni, osa varmaan, että taitaa Xylimax olla ainoa Suomessa tehtävä xylitol-purkka? Jenkki ei ole. 

Vierailija
10/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytettään nyt toisella pelkästään Muumivaippoja ja ollaan kyllä tykätty ja plussana tietysti jää rahat Suomeen.

Vierailija
11/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaston lelut. Paaperon vaatteet. XZ-hiustenhoitotuotteet.

Vierailija
12/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo hivutan avainlipun tunnistamista alle kouluikäiselle lapselleni :D

Tässä kuussa meni pari sataa euroa suomalaisten yksityisyrittäjien tuotteisiin ja välityspalkkioon.

http://www.valo24h.fi/site?node_id=3 on tuote jota ilman en enää osaa kuvitella päivääni.

Vierailija
13/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIKÖ JENKKI OLE SUOMALAINEN???? Mua on huijattu prkl 

Vierailija
14/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 20:34"]

EIKÖ JENKKI OLE SUOMALAINEN???? Mua on huijattu prkl 

[/quote]

Hollannissa tehdään pääasiassa, sanoo Wikipedia. 

Vierailija
15/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö Pentikin astiat Suomessa? Tuskinpa vaan.

Vierailija
16/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 20:33"]

Minä jo hivutan avainlipun tunnistamista alle kouluikäiselle lapselleni :D

[/quote]

Tiesithän, että avainlippu on maksullinen merkki, siis yritys joutuu maksamaan sen saadakseen? Tästä syystä pienimmät yritykset, joiden tuotteissa kotimaisuusaste on usein korkeimmillaan, eivät voi tuota merkkiä tuotteilleen hankkia.

Vierailija
17/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno että keskustelua on tullut. Huikeen hyvä idea listailla tänne yllättäviä suomalaisia ja yllättäviä ei suomalaisia tuotteita. Taidan itse siirtyä nyt Xylimax purkkaan. 

Vierailija
18/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseen siis ap :)

Vierailija
19/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 20:37"]

Tehdäänkö Pentikin astiat Suomessa? Tuskinpa vaan.

[/quote]

Lasit, ei. Geo-sarja: ei. Keraamiset astiat vuonna 2011 on vielä tehty löytämäni jutun mukaan, mutta tämän päivän tilanteesta ei tietoa. 

Vierailija
20/98 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa siirryin Xylimaxiin, kun rupesin jenkkipussista etsimään avainlippua eikä löytynyt, joten sen jälkeen aloin googlailla asiaa n. vuosi sitten. Sisuhan meni kai jo Italiaan? Xylimax on Jenkkiä kalliimpaa, mutta mielestäni se on parempaakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi