Jos soittaa yöllä 112 eikä ole ketään avaamassa ulko-ovea miten ambulanssi miehet/naiset pääsee sisälle?
Kommentit (52)
Ovesta tullaan läpi.
Nimimerkillä kokatessa sammunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hätätapauksessa voi huoltoa jäädä odottamaan, että avaisivat oven. Minuutit ratkaisee monessa sairaskohtauksessa. Huolto jos keskellä yötä pöpperehtii paikalle unisena tunnin päästä, niin eihän se auta enää mitään.
Sehän on hyvä, jos kerrostaloissa on ulkoseinässä sellainen kolo mistä saa talon avaimen yleisavaimella. Ihmettelinkin niitä lukkoja ulkoseinissä, että mitä varten ne on.
niissä ulkoseinissä on vain ns. yleisavain, jolla voi avata alaovet, niillä ei pääse asuntojen lukoista sisään. ja hyvä niin, sillä noihin lukkopesiin on avaimet mm. ilmaisjakelupostin jakajilla ja josku täysin ulkopuolisillakin henkilöillä: on vaikka voinut entisessä työssään unohtaa palauttaa sen yleisavaimen työnantajalle ja työnantaja unohtanut tarkistaa, että onko palautettu jne.
Ei kai nyt sentään ilmaisjakelupostin jakajilla? Itse olen jakanut ja jakajalla on jumalaton avainnippu, jolla avataan ulko-ovet jakopiirin kerrostaloissa.
vaikuttaa olevan. Meillä on alaovet lukossa 24/7 ja ilmaispostikin tulee perille. Olen myös omin silmin nähnyt, kun ilmaispostin jakaja avaa putkilukkoa ja sitten lähtee jakamaan postia.
pizzakuskit ja foodorat ja woltit ymv. sen sijaan eivät näytä omaavan putkilukkojen avaimia: aina pitää erikseen mennä avamaan alaovet. Hyvä niin.
Kerran lanssikuskit soittivat minun ovipuhelinta, kun piti päästä yhteen asuntoon. Avasin alaoven, mutten tiedä miten menivät asuntoon sisään.
Vierailija kirjoitti:
Mites tämä tapahtuu omakotitalossa.
Helsingin ensihoito neuvoi piilottamaan avaimen paikkaan jonka voi tarvittaessa ilmoittaa häkelle. Sanoi, että kyllä he sisälle pääsevät kun brankkarit tulee ja hoitaa homman, mutta siinä kestää vähän kauemmin.
Oma-aloitteisesti neuvoivat , että olisi hyvä jos avain jostain löytyisi.
meillä on ok-talossa eräässä paikassa pihalla numerolukollinen avainkaappi - kiinnitetty ja piilotettu erittäin hyvin, että ei se misään irrallaan lojumassa ole. Jos jotain tapahtuu, kerrotaan kaapin sijainti ja koodi, josta saavat avaimen. hyvin usein meillä kyllä ovi auki, että sikäli pelastajat pääsevät sisään vain avaamalla oven, mutta toisinaan ovat lukossa.
Vierailija kirjoitti:
Ovesta tullaan läpi.
Nimimerkillä kokatessa sammunut.
Tulipalo siis, jolloin muitakin suojeltavia, mutta jos pelkkä sairauskohtaus ja vielä sellainen siis ettei kohtauksen saanut kykene ovelle vastaan, hätätilanne siis.
Meillä kun tuli lanssi kerrostaloon, tuli valot välkkyen oven eteen, sitten alakerran asukas oli kiirehtinyt avaamaan ovea. Varmasti olisivat panneet pillit päälle, jos ei kukaan olis heti tullut.
Itsekin miettinyt.. Meillä vielä summerit kiinni öisin..
Tosin talossa ilock tms. Ja joku koodilaite tullut oven viereen.. En tosin tiedä mitä varten. Ei ainakaan vuokralaisille ole ilmoitettu mitään koodeja.
Kun siis asuu yksin. Jos saisi soitettua niin alakertaan ei välttämättä pääsisi ovea avaamaan.
Tuo on mietityttänyt monet kerrat. Miten yksinasuva sairauskohtauksen saanut saa apua, kun ei voi itse avata oveaan? Kerrostalossa on vielä ulko- ovi josta pitää päästä sisään taloon. Kertokaa omia kokemuksenne?
Ei kai nyt sentään ilmaisjakelupostin jakajilla? Itse olen jakanut ja jakajalla on jumalaton avainnippu, jolla avataan ulko-ovet jakopiirin kerrostaloissa.