Lasten "liian nätit" talvihaalarit
Mitä järkeä on valkoisessa talvihaalarissa taaperolla? Voihan se olla söpö ja sydänkuvioinen, mutta... mikä järki? Että se on käytön jälkeen ihan paskana? Ehkä vaunuhaalarina voisi mennä, mutta kyseinen haalari vaikuttaa todella ärsyttävältä pukeakin: vain yksi vetskari joka ulottuu hädintuskin haarakohtaan asti. Eikä edes huppua ole. Onko jollain käyttökokemuksia? Valaiskaa joku, mikä järki?
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:18"]
Jospa se haalarin likaantuminen ei lapsen vanhempia haittaa? Millainen ihminen jaksaa tehdä ongelman jonkun toisen lapsen haalarista? Itselläni mielenkiinnonkohteet kyllä ihan toisaalla.
[/quote]
Ongelman :D Mielestäni on hyvä, että ihmisillä on erilaisia mielenkiinnon kohteita, mutta jos sinua ei lastenvaatteet ja niiden pohtiminen kiinnosta, niin MIKSI vastasit? :D
T. Ap joka aloitti ketjun koska ei keksi mitään järjellistä selitystä tämänkaltaisille lastenvaatteille, ja miettii onko nyt jäänyt jostain paitsi kun ei tajua :)
Itse tykkään kyllä että lapsella on sieviä vaatteita. Mua ei haittaa jos kuluvat käytössä ja voihan ne pestä. Varsinkin jos on tarkoitus käyttää vaan yhdellä lapsella niin saa kulua käytössä.
Meillä ostetaan suurin osa lasten vaatteista käytettynä joten ei haittaa että menevät puhki.Tuota olen kyllä välillä pohtinut että miksi tehdään vaaleita ja epäkäytännöllisiä vaatteita mutta kai niitä sitten joku ostaa ja onhan kaikilla erillaiset mieltymykset omien lasten vaatteiden suhteen. Joku ostaa vain nättiä ja kallista ,meillä ostetaan käytännöllistä ja käytettyä/edullista.
Meillä on ollut tasperoilla vaaleita (ei tosin ihan valkoisia) haalareita ja hyvin ne on toimineet. Kevään rapakeleillä on ollut kurikset päällä tai toinen puku.
Pakkoko niillä valkosilla on mentävä kuralätäkköön?
En minä ainakaan päästä lapsia juhlavaatteissa tekemään hiekkakakkuja. Mutta kivoissa vaatteissa on sitten erityisen juhlavaa näin isonkin perheen kanssa mennä vaikka häihin tai lähteä laivalle yms.
Meillä on monenlaisia vaatteita, osa riisutaan pois juhlista tultaessa ja osa vaatteista sopii muita paremmin puussa kiipeilyyn. Vaikka meillä on osa niin hyviä että ne on kestänyt lapselta neljännelle niin kyllä joskus sopii ostaa jotain ihan älyttömän söpöä ja epäkäytännöllistä -siihen sopivaan tilanteeseen toki!
Viiden lapsen äiti
osa ostaa niitä hienoja haalareita, koska ne on statuskysymys, ja niillä ei saa kunnolla leikkiä ettei ne pilaannu, jotta ne voi myydä.
osta taas ostaa niitä samoja hienoja vaatteita, ihan kokoaikaista käyttöä varten, eikä kokoaika hyysää sitä sirpapetteriä että ei vaan tuu mutaa, likaa tai kulu pyllymäkeä laskiessa
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:18"]
Itselläni mielenkiinnonkohteet kyllä ihan toisaalla.
[/quote]
En vaan voi lakata ihmettelemästä tällaisia vastaajia, "minua ei kiinnosta lastenvaatteet niin ketään muutakaan ei saa kiinnostaa", koska henkilökohtaisesti en avaa ketjuja, joiden aihe ei kiinnosta, tai jos sitä otsikosta ei saa selville, niin kyllä se hyvin nopeasti ketjun avaamalla selviää ja voi siirtyä eteenpäin jos ei kiinnosta.
Mä ymmärrän, että ostetaan ns. kaupunkivaatteiksi paremmat vaatteet. Ne voi olla vaikka valkoiset tai muuten arat, koska niillä vain hienostellaan eikä käytetä leikeissä. Mutta haalari ei mielestäni ole minkään ikäisellä hienosteluun soveltuva vaate. Haalari on pihaleikkivaate. Valkoinen haalari on äärettömän epäkäytännöllinen, koska se on joko likainen tai aina pesussa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:49"]
Meillä ostetaan suurin osa lasten vaatteista käytettynä joten ei haittaa että menevät puhki.Tuota olen kyllä välillä pohtinut että miksi tehdään vaaleita ja epäkäytännöllisiä vaatteita mutta kai niitä sitten joku ostaa ja onhan kaikilla erillaiset mieltymykset omien lasten vaatteiden suhteen. Joku ostaa vain nättiä ja kallista ,meillä ostetaan käytännöllistä ja käytettyä/edullista.
[/quote]
Mä olen mielestänni onnistunut löytämään nättiä ja käytännöllistä edullisesti. Joko alesta tai käytettynä.
Valkoista meillä ei ole ollut, mutta vaaleanpunaiset toppavaatteet ja pinkkiä vk-/kurakelelillä. Niitä ehkä joutuu pesemään vähän useammin, mutta käytännöllinen vaate kestää kyllä pesut. Ja pahimaan kura-aikaan ei paljoa haittaa jos lahkeet on jo mudassa, pesee sitten muutaman päivän sotkut kerralla.
Voihan ne olla lumikeleille. Toisaalta ne lienevät valmistettuja etupäässä esim. Ranskan tai Saksan ym. markkinoille rapaisen Suomen sijaan.
Jospa se haalarin likaantuminen ei lapsen vanhempia haittaa? Millainen ihminen jaksaa tehdä ongelman jonkun toisen lapsen haalarista? Itselläni mielenkiinnonkohteet kyllä ihan toisaalla.