Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon ihan puhki ja väsynyt, mies ei ymmärrä väsyn määrää

Vierailija
29.09.2014 |

ja mua alkaa pelottaa millon pimahdan tään väsyni kans. :/ vuoteen mahtuu varmaan viisi kokonaista yötä! (vähintään 6h) heräämättä. Ylivoimaisesti suurin osa on niin, että olen herännyt 1-2 tunnin välein koko yön.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei unettomuus miehen ymmärtämisestä parane. Mene hyvä ihminen lääkäriin ja selvitä unettomuuden syy.

Vierailija
2/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:50"]

Ei unettomuus miehen ymmärtämisestä parane. Mene hyvä ihminen lääkäriin ja selvitä unettomuuden syy.

[/quote]

Sen voin selvittää ihan itsekin. Erityistukea vaativa 1 vuotias lapsi joka ei nuku yleensä kuin 1-2 tunnin pätkissä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:50"]

[/quote]

Sen voin selvittää ihan itsekin. Erityistukea vaativa 1 vuotias lapsi joka ei nuku yleensä kuin 1-2 tunnin pätkissä.

ap

[/quote]

Ok.

Vierailija
4/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sinun pitää olla aikuinen ja tehdä omia arvoita, valintoja ja päätöksiä. Varaa itsellesi esim. hotelli viikonlopuksi ja vietä kiva rentouttava viikonloppu. Saa isä ja lapsi tilaa viettää aikaa keskenään ja sinä levätä. Win win tilanne, jossa kaikki voittaa.

ps. olet jo iso tyttö, ei sinun tarvite mieheltä pyytää lupaa lähteä ulos.

Vierailija
5/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi kun sain edes joskus mennä eri huoneesen nukkumaan. Mies päivysti vauvaa...hänellä ihan eri nukkumistyyli kuin minulla, ei herää turhiin ja kun herää niin nukahtaa nopeasti. Käytin nukahtamislääkkeitä aina silloin tällöin kun nukahtamisen taito unohtui. Meilläkin erityislapsi. Vieläkin muistan kyllä miltä ne unettomat yöt tuntui ja päivät.olo oli jotain todellisuuden ja epätodellisuuden rajapinnassa. Siitäkin selvittiin..nyt ollut jo kaksi vuotta helpompaa. Jos sinulla on reiluja omia sukulaisia, pyydä yöhoitajaksi joskus. Oma äitisi esim. Yö yöltä olet lähempänä selviämistä luulen. Ehkä kunnaltakin voisi saada apua, edes päivisin, että voisit yrittää nukkua silloin.

Vierailija
6/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:52"]

ap

[/quote]

Auttaako mies hoidossa? Oletko se aina sinä joka heräät yöllä hoitamaan lasta?

Vierailija
7/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko lapsen heräilyille tehdä mitään ?

meillä on lapsilla yöheräilyjä aiheuttaneet

- refluksi

- ruoka-aine allergia

- vaikku korvissa yhdellä lapsista (vaikku ei tule normaalisti pois vaan vaatii öljyä korviin)

- korvien ilmastoitumisongelma toisella lapsella

- astma

- ihottumien kutina (tekokuituisista vaatteista ja kuminauhasta iholle vastattua)

Sano miehellesi että sinun täytyy saada nukkua esim yksi yö viikonloppuna ilman häiriöitä joka viikko. 

Meillä mies hoiti usein lasten heräilyjä iltayöstä kun kuitenkin valvoi myöhempään. Minä menin lasten kanssa yhtäaikaa nukkumaan ja hoidin sitten aamuyöstä lapset ja nousin aamulla aikaisemmin lasten kanssa ylös.

Tsemppiä. Hae apua ja ota sitä vastaan.

t. Liian pitkään huonosti nukkunut äiti jolla vei vuosia toipua univeloista ja niiden aiheuttamista fyysistä vaivoista

Vierailija
8/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jumalavita otat omaa aikaa. Sinusta ei ole hyötyä kellekään jos sekoat! 

Vierailija
9/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt ottaa sen mitä pystyy niin omaa aikaa, miehen pakko viikolla nukkua että pää pysyy kasassa töissä. Kuukausi sitten kävin viikonlopun nukkumassa mökillä. Ja arvatkaa sitä väsyn määrää mikä se oli, kun sieltä kotiin tulin. :D

Pitää alkaa opetella siihen, että mies herää viikonloppuna töisen yön. Joskus kokeiltu, mutta tahtoo olla, että heräilen silti itsekin.

ap

Vierailija
10/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isovanhempia, sisaruksia, jotka vois olla yövahteina?

Vierailija
11/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytit huumeita ja alkoholia raskausaikana? Erityislapsi joo, kun itse olet sekoittanut päätäsi raskaana.

Vierailija
12/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:43"]

Miksi käytit huumeita ja alkoholia raskausaikana? Erityislapsi joo, kun itse olet sekoittanut päätäsi raskaana.

[/quote]

Ihme kommentti. Suurin osa erityislapsista on kyllä varmasti kaikkea muuta kuin huumeiden ja alkoholin vuoksi erityislapsia. Kuten meilläkin.

Ei kehtaa väsyttää sisaruksia ja mummoa. Päivällä joskus auttavat. Mutta en halua, että meidän takia väsyvät ja eivät sitten halua auttaa enään yhtään.

ap

Vierailija
13/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko neuvolassa jutellut millaisia tukitoimia heillä olisi tarjota. 

Vierailija
14/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakakaa jonkin aikaa yöt niin, että mies valvoo edes joka kolmannen (mielellään joka toisen) yön. Meidän ihan normilapsi heräsi parin vuoden ajan keskimäärin 5 kertaa yössä, eikä kumpikaan olisi selvinnyt terveenä, ellemme olisi hoitaneet lasta vuoroöin. Ja ihan molemmat olimme (vaativissa) töissä tuona aikana (siis toinen oli kotona, toinen töissä), ja selvittiin, vaikka eihän se hauskaa ollut.

Vierailija
15/15 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:43"]

[/quote]

Ihme kommentti. Suurin osa erityislapsista on kyllä varmasti kaikkea muuta kuin huumeiden ja alkoholin vuoksi erityislapsia. Kuten meilläkin.

Ei kehtaa väsyttää sisaruksia ja mummoa. Päivällä joskus auttavat. Mutta en halua, että meidän takia väsyvät ja eivät sitten halua auttaa enään yhtään.

ap

[/quote]

Juttele nyt ihmeessä esim. sisarustesi kanssa. Yhden tai kaksi yötä jaksaa jokainen silloin tällöin valvoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi