Miksi ei MIKÄÄN yritys nykyään lähetä pieniä tuotteita suoraan postilaatikkoon??!!!
Sanotaan, että tilaan vaikkapa pokkarin, pienen laturikaapelin tai ipad-kynän. Sinne ne menee postiin noudettavaksi tai postiautomaattiin! No, se tarkoittaa etten tilaa heiltä eli käytännössä en keltään, sillä lähes kaikilla on sama käytäntö. Menettivät asiakkaan siis. Pieni pokkarikin on pakattu pahviin, kun sen voisi lähettää kirjeenä. Missä ekologisuus?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että osa kuluttajista on epärehellisiä ja väittää ettei ole saanut kirjettä. Sitten ollaan tietenkin vailla rahoja takaisin - eli varastetaan. Sitähän se on. Kirjeeseen ei saa seurantakoodia. Pakettiin saa.
Eli ihan yritysten oikeusturvan takia tämä käytäntö on tullut. Muutama idiootti ja kaikki kärsii.
Kirjeisiin saa seurantakoodin 1,50€:lla nykyään mutta ilmeisesti ei yrityksien postituksiin kuitenkaan.
Meille oli tullut tuollainen kirje seurantakoodilla.
Tässä vaan ei asu tuonnimistä. Tässä kaupungissa ei ole myöskään täysin tuota osoitetta. Tyyliin: asun kirsikadulla ja tuo oli kirsitie. Ja kirsitietä ei ole koko kaupungissa. Postinumero oli kyllä sama kuin minulla.
Oltiin kesällä poissa yli kuukausi ja niinpä tuo kirjekin lähti uudelleen kiertoon aika myöhässä. Siinä oli onneksi lähettäjän osoite myös, joten kaipa posti osaa lähettää sen edes sinne takaisin.
Mietin, miten tuo mahtoi näkyä lähettäjälle. Varmaan, että jaettu vastaanottajalle. Vaikka oikeasti jaettu hieman eri osoitteeseen ja paikkaan, jossa ei asu tuon nimistä.
Minä haluan pakettini kunnolla pakattuna. Turvallisesti perille ilman kolhuja.
Kaikesta sitä valitetaan kun siitä valitetaan, että tilattu tuote saapuu ehjänä perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pari kertaa tilannut kengät verkkokaupasta. Toiseen pakettiin olisi mahtunut ainakin neljät kengät ja toiseenkin kahdet. Lisäksi noissa isoissa paketeissa ei ole mitään mistä ottaa kiinni kannettaessa. Pakko kantaa hankalasti sylissä kaksin käsin.
Luuletko että tulee hyvä kate kun pitää varastossa miljoonaa erilaista pakettikokoa?
Minkä verran katetta syö se että lähetetään tuote neljä kertaa liian isossa laatikossa ja maksetaan sen vuoksi ehkä tuplasti postimaksua?
Lähettäähän, mutta tuotteiden on oltava pieniä ja kestäviä, etteivät tarvitse paljon pakkausmateriaalia ympärilleen. Itse olen saanut aina tällaiset tuotteet postilaatikkooni ihan automaattisesti ja kirjepostin hinnalla. Toki en odottele Iittalan lasivaasia postilaatikkooni, joten mulla ei ole tässä asiassa valitettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Posti osaa hinnoitella yritykselle nuo pakettimaksut niin että kirjeitä ei kannata lähetellä ja jos yrityksellä on aiempia kokemuksia siitä että kirjeitä katoaa tai "katoaa" niin viisaampi lähettää pakettina. Lähetystunnuksesta näkee milloin asiakas on paketin vastaanottanut eli ei voi valehdella että "ei ole tullut perille, lähettäkää uusi". Ikäväähän tuo on että asiakkaita katoaa mutta toisaalta pysyy talossa ne jotka ostaa kerralla enemmän eikä yhtä minimaalisen pientä juttua kerrallaan. Itsekin siirryin muille yrityksille asiakkaaksi kun suosimani verkkokauppa lopetti kirjetoimitukset. Sääli, heillä olisi paljon tavaraa mitä haluaisin mutta säästyypähän nyt rahat, toisissa verkkokaupoissa on huonompi valikoima.
Postin hinnoittelusta johtuu varmasti suurelta osin. Luultavasti myös yritykselle halvempaa jos tavaraa lähetetään vain yhdenlaisessa "prosessissa" eli kaikki lähtevä pakataan vaikka laatikkoon mihin tulee postista/automaatista noudettavan paketin osoitekortti päälle: niitä laatikoita voi tilata suurissa erissä halvemmalla kuin jos olisi useita erikokoisia kirjekuoria ja lootia erilaisille postituksille, ja postitusprosessin helppous säästää työaikaa kun postittajan ei tarvitse pohtia vaihtoehtoja. Kuulostaa vähän hölmöltä mutta on oikeasti kustannustehokkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pari kertaa tilannut kengät verkkokaupasta. Toiseen pakettiin olisi mahtunut ainakin neljät kengät ja toiseenkin kahdet. Lisäksi noissa isoissa paketeissa ei ole mitään mistä ottaa kiinni kannettaessa. Pakko kantaa hankalasti sylissä kaksin käsin.
Luuletko että tulee hyvä kate kun pitää varastossa miljoonaa erilaista pakettikokoa?
Minkä verran katetta syö se että lähetetään tuote neljä kertaa liian isossa laatikossa ja maksetaan sen vuoksi ehkä tuplasti postimaksua?
Postimaksu menee lähes aina painon mukaan eli laatikon koko ei 1-5 parin kenkätilauksissa vaikuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin tarra-arkkeja, jotka toimitettiin suoraan kotiovelle pahvilaatikossa. Voisi kuvitella, että kirjekuori olisi ollut edullisempi.
Just tää! Pienet tuottét hukutetaan pakkaustarvikkeisiin. On muovia, pahvia, muovinarua, teippiä. Esim. Se pokkari! Paksu kirjekuori ja se on siinä. Mutta ei! Paljolti pahvia ja muovinarua.
Juuri tämä liian isosti pakkaaminen. Pienet tuotteetkin pakataan isosti. Tilasin tavaratalosta tarjoushintaiset kengät, kengät olivat tietysti kenkälaatikossa ja laatikko oli muovipussissa, jossa oli hyvä kantokahva. Helppo viedä kotiin. Samasta paikasta tilasin myöhemmin toiset tarjouskengät ja lisäksi extra hyvällä tarjouksella ohuen ja pienen kulmakynän. Tämä yhdistelmä tuli pakattuna isoon pahvilaatikkoon. Kenkälaatikko oli siinä isossa pahvilaatikossa ja sitten oli täytettä yms, ja pikkuruinen kulmakynäboksi niiden joukossa. Isossa pahvilaatikossa ei ollut edes rihman rihmaa, josta saisi otteeen ja sitä voisi kantaa. Pahvilaatikko oli vain teipattu kiinni. Hankala kannettava kotiin iso pahvilaatikko ilman mitään mistä saa kiinni. Kaikki ei voi noutaa nettikauppatavaroita henkilöautoilla. Ja miksi siis tilaan netistä. Näitä tarjoustuotteita ei löydy tavaratalosta vaan vain verkkokaupasta. Ihmettelin miksi ei tuota kengät kulmakynä yhdistelmääkin vain oltu pakattu niin, että kenkälaatikko muovikassiin ja siihen kassiin myös se kumakynälaatikko. Mikä oli sen ison pahvilatikon tarkoitus? Ei taida olla isot verkkokaupat ohjeistaneet pakkaamoita kuluttajaystävällisesti, vaan siellä jokainen käyttää omaa mielikuvitustaan.
Olisi hyvä, jos tilauksessa jos voisi pyytää miten pakataan: Haen omalla autolla, ei väliä miten pakkaat. Haen kävellen tai julkisilla, pakkaa mahdollisimman tiiviisti ja laita jotain mistä saa sormilla otteen.
.
Esim Kicksista on mielestäni vaihtoehto kirjeenä kotiin. Toimitustapaa valitessa taisi olla pikkutekstinä, että asiakas on vastuussa, jos ei toimitus tule yms. Tuollaisenkin ehdon voisin hyväksyä, jo tavara ei erityisen kallis. Postiin ja postilokeroon on muutama kilometri, joten omaan laatikkoon tilauksen saaminen on plussaa. Voisivat muutkin verkkoaupat tuollaista toimitustapaa alkaa tarjota. Olen samaa mieltä kanssasi ap. Voihan tuossa tietysti olla hankaluutena se, että aina ei tiedä minkä kokoinen tuote luukusta mahtuu.
Tällä hetkellä minulle tulee tietyin määräajoin kasvojen ihonhoitotuote pahviin pakattuna suoraan postilaatikkoon. On ehkä sellaisen kirjapakkauksen kokoinen litteä paketti. Kyllä se luukusta mahtuu. Paketissa lasku eli en ole maksanut etukäteen. Tämä on firman toimintatapa eli luottavat asiakkaaseen.
No ainakin tekstiviesti saapumisilmoitus sekä oma nouto automaatista tms on varmempi oikeaan osoitteeseen menon suhteen, kirjekannossa voi mennä naapurille tai kilometrien päässä olevaan väärään katuosoitteeseen ja vastaanottaja toimii epärehellisesti niin milläs selvität missä se dun pakettis on.
Mutta kyllä se kotiin kantokin yleensä on toimitusvaihtoehdoista valittavissa, hinnoiteltu kalliimmaksi.
Mä tilasin Bubbleroomista t-paidan ja se tuli omaan postilaatikkoon.