yh-äiti
yh-äiti, mitä ajatuksia ajattelet kun katsot lastasi ja hänessä näkyy exän piirteitä/olemusta? Tuleeko haikea olo vai näetkö lapsesasi vain omat piirteesi? Vai onko äidin rakkaus jotain sellaista joka on vahvempaa kuin ulkonäkö.
-lapseton, tänään mietin geenejä ja äidinrakkautta
Kommentit (7)
Lapsellani on hyvä isä. Olen onnellinen että hän on perinyt piirteitä meiltä molemmilta. Lapsi on ihana juuri sellaisenaan.
Oon miettinyt tätä asiaa aika paljon! Mun tyttären isä ei ole ollut hyvä meitä kohtaan. Mun on tosi vaikea nähdä tytössä hänen piirteitään, en osaa oikeastaan sanoa yhtäkään asia jonka tytär olisi häneltä perinyt. Mutta ei tyttö minunkaan kopio ole, tietenkään. Hän on ihan omalaisensa, ja jatkuvasti hämmästelen sitä kuinka upea tyyppi hänestä on kaikilla tavoin tullut vaikka vanhemmat aika epätäydellisiä ovatkin.
Lapsi on poika mutta muutoin kuin kopio minusta. Onneksi, koska lapsen isä oli kamala minua kohtaan ja olisi vaikeaa nähdä hänet lapsessa. Ei se äidinrakkauteen varmaankaan vaikuttaisi, se on niin syvää. En minä nytkään ihastele, että voi kun on minun näköiseni.
En ajattele sitä ollenkaan. En tosin osaa nähdä kummankaan piirteitä lapsissa, muut kyllä näkevät.
Näen lapsissani heidän isänsä piirteitä, niitä piirteitä joihin joskus ihastuin :-) Kivoolta näyttävät ja lämmöllä muistelen sitä rakkautta, joka meillä oli. Tosin ei näitä yleensä ajattele vai mietitkö itse isovanhempiasi kun katsot isääsi tai äitiäsi.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 21:52"]Lapsellani on hyvä isä. Olen onnellinen että hän on perinyt piirteitä meiltä molemmilta. Lapsi on ihana juuri sellaisenaan.
[/quote]
Jos isä kerran on hyvä, miksi lapsesta tuli kahden kodin heittopussi? Lapsesiko onkin niin huono ettei ansaitse pysyvää kotia?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 21:52"]Lapsellani on hyvä isä. Olen onnellinen että hän on perinyt piirteitä meiltä molemmilta. Lapsi on ihana juuri sellaisenaan.
[/quote]
Jos isä kerran on hyvä, miksi lapsesta tuli kahden kodin heittopussi? Lapsesiko onkin niin huono ettei ansaitse pysyvää kotia?
[/quote]
Pitäisi ennemmin sietää siis huonoa suhdetta ja tarjota turvaton lapsuus ja onnettomat vanhemmat?
Onnistuminen parisuhteessa ja vanhemmuudessa ovat eri asioita. On lapsen etu, että on turvallinen ja rauhallinen koti. Joskus se tarkoittaa kahta kotia.