Saanko rakkautta osakseni, jos käännyn Jumalan puoleen?
Olin koko peruskoulun ajan kiusattu. Sille ei varsinaisesti ollut mitään syytä, koska olin 4 tai 5 kun se alkoi. Kun aloin ymmärtää asioita, aloin rukoilla Jumalalta apua. Rukoilin joka aamu ja ilta vuosien ajan, että se helvetti loppuisi. Yritin myös lopettaa kiusaamiseni: kerroin aikuisille, olin välittämättä, yritin puolustautua sanomalla takaisin. Mikään näistä ei auttanut.
14-vuotiaana olin kiitollinen, ettei nimestäni voinut vääntää mitään noloa. Eivät kiusaajat keksineetkään mitään ihmeellistä, mutta se tapa millä ne haukkuivat, sattui. 15-vuotiaana olin kiitollinen, että kiusaaminen oli pelkästään henkistä. Sitten alkoikin töniminen ja potkiminen. Silloin lakkasin uskomasta.
Peruskoulun jälkeen muutin muualle. Uudessa koulussa kaikki oli paremmin, usko itseeni kasvoi. Pääsin kiusaamisesta ja katkeruudesta yli. Valmistuin ammattiin hyvin arvosanoin.
Minulla on tänään synttärit, mutta koko tämän illan olen itkenyt. Minulla ei ole hyviä ystäviä, eikä poikaystävää. Ystävien kanssa ollaan "kasvettu erilleen" tai petetty toisemme. Minulla olisi vaikka kuinka paljon rakkautta muillekin jaettavaksi, mutta vuosien ajan tunteet ovat menneet ristiin: silloin kun olisin valmis seurustelemaan jonkun kanssa, toista osapuolta ei kiinnostakaan (vaikka aiemmin olisi kiinnostanut) tai sitten minua ei kiinnosta jos jotakuta kiinnostaisi.
Tuntuu, että viime aikoina olen saanut merkkejä Jumalalta. Tosin sanotaan, että ihminen näkee merkkejä kun niitä haluaa nähdä. Ja sanotaan, että on ensin opittava rakastamaan itseään, jotta voi rakastaa muita. Mutta kun olen rakastanut itseäni jo monta vuotta, kun en ole voinut jakaa rakkauttani! Tänään itkin sen takia, kun olen ollut ihastunut "kaveriini" jo yli vuoden, mutta hänellä ei ole ollut tunteita minua kohtaan moneen kuukauteen. Haluan parisuhteen vain tämän henkilön kanssa. Minua on pyydetty treffeille, mutten voi mennä ennen kuin olen saanut sydämeni ehjäksi, jotta joku voi mahdollisesti särkeä sen uudelleen.
Erosin kirkosta tammikuussa. Onko tämä kaikki "kosto" Jumalalta, vai onko elämä oikeasti tällaista kärsimystä? Minulla on onneksi perhe (vanhemmat ja sisarukset), joka rakastaa minua ehdoitta.
Kommentit (7)
Kyllä saat rakkautta jos vain haluat sen vastaanottaa. Ei elämä ole aina ruusuilla tanssimista. Joskus vaikea menneisyys johtaa johonkin erityiseen jolloin se ikäänkuin saa tarkoituksen. Aina ei voi ymmärtää tai selittää eikä tarvitsekaan. Pitää vain yrittää luottaa ja vastaanottaa kaikki hyvä ja pyrkiä löytää rauha ja lohtu vaikeina aikoina. Jumala kuulee.
Juurikin romanttista rakkautta kaipaan. Oon siis aivan sama, uskonko Jumalaan vai en, hän ei siis voi vaikuttaa elämäni kulkuun vaan antaa vain turvaa?
- Ap
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:21"]
Kuinka vanha olet, ap?
[/quote]
21.
- Ap
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:03"]
Juurikin romanttista rakkautta kaipaan. Oon siis aivan sama, uskonko Jumalaan vai en, hän ei siis voi vaikuttaa elämäni kulkuun vaan antaa vain turvaa?
- Ap
[/quote]
Kokeile Voodoota. Heikäläisiltä löytyy lukuisia henkiä hoitamaan romantiikan pysyvästä parisuhteesta yhden illan hekumaan. Hitto, eiköhän ole parempaan masturbaatioonkin joku hoitamaan!
Kirkosta eronnut olen minäkin. Ei usko tarvi kirkkoa. Kirkko on uskonnollisuutta, johon Jumalan Pyhä Henki ei yhdy. Oikeastaan kirkolla ja Jumalalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Jos sä nyt tunnet jotain omantunnon tuskaa siitä, että olet eronnut kirkosta, niin se ei tule Jumalalta.
Seurakunta ei ole kirkko, eikä mikään uskonsuunta tai herätysliike. Seurakunta on Kristuksen ruumis, eli kaikki Jeesuksen omat. Kun sä uskot, niin sä kuulut seurakuntaan, eikä sun pidäkkään liittyä mihinkään.
Älä hylkää Jeesusta, koska hän ei ole hylännyt sinua, eikä tule koskaan hylkäämään. Sen voi vain ihminen itse tehdä.
Rukoile. Jeesus sanoo, että "minä johdatan teitä, kun kuljette rukoillen". Heitä kaikki murheesi hänen päälleen, niin hän pitää sinusta huolen. Etsi vaan Herraa, niin kaikki muu tulee kyllä siinä ohessa, näin Raamattu lupaa.
J-P
Jumala rakastaa sinua, mikään mitä teet ei siihen voi vaikuttaa. Eikä Jumala kosta. Mitä rakkaus sulle tarkoittaa? Usein sekoitetaan toisiinsa rakkaus ja romanttinen rakkaus, mitkä on kaksi eri asiaa. Elämässä on usein kärsimystä, silloin kannattaa kääntyä Jumalan puoleen ja Hän lohduttaa ja tekee ehjäksi rakkaudellaan. Kärsimystä aiheuttavat asiat eivät aina katoa, mutta kun turvaa Jumalaan, niin sen kaiken kärsimyksen kestää.
Evankeliumin lukeminen (netissäkin on Raamattu) on hyväksi, sieltä löytyy vastaukset.
Siunausta <3