Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hysteerinen itku YHTÄKKIÄ

Vierailija
28.09.2014 |

Istuin sohvalla ja katselin yhtä videota internetistä, kun avokkini sanoi, että voisinko laittaa voluumia hieman pienemmälle. Pillastuin tästä kysymyksestä niin, että lätkäisin läppärin kiinni ja sanoin avokilleni, että "sori kun haluan kerrankin sunnuntai-iltana katsoa rauhassa videota". Tähän mies tokaisi, että no pyydänhän minäkin häntä usein laittamaan musiikin tai television hiljemmalle. Se ei kuitenkaan ollut mielestäni lainkaan sama juttu. 

Sitten minulta tuli sanaoksennus: miksen saa koskaan vain olla rauhassa, kaikki vaativat minulta koko ajan jotain, onko liikaa pyydetty jos saisin yhden illan vain OLLA, hän ei ymmärrä minua, hän on minusta henkisesti kauempana kuin ennen, hän ei tajua minua, kukaan ei tajua minua...

Avokkini suhtautui tähän kaikkeen suht. rauhallisesti, mutta mielestäni hieman alentuvasti. En tiedä kyllä, että mitä hänen olisi pitänyt tehdä, kun ensin pyysin häntä jättämään minut rauhaan ja sitten kun hän jätti minut rauhaan, kysyin häneltä, että eikö häntä kiinnosta että olen surullinen?! Kun hän sitten sanoi siihen, että kiinnostaa, mutta antaa minun olla itsekseni niin kuin pyysin, nousin ylös, totesin että "antaa olla" ja menin kylpyhuoneemme lattialle, pimeään itkemään. Ja minähän itkin. itkin kuin pieni lapsi yli puoli tuntia, seinää vasten, pimeässä kylppärissä vessapaperirulla vieressäni. 

Hetken kuluttua mieheni tuli koputtelemaan oveen, ja pyysi avaamaan, koska itkin niin hysteerisesti. En suostunut, mutta pienen maanittelun jälkeen avasin kylppärin lukon - mieheni kysyi, että mikä minua ihan oikeasti harmittaa ja miksi itken niin lohduttomasti. Pyysin vain, että hän antaa minun olla ja koota itseni.

Itkun jälkeen pyysin sitten mieheni takaisin kylppäriin, sulkemaan oven ja istumaan viereeni lattialle. Istuimme siinä, ja pyysin häneltä anteeksi. En osannut selittää, miksi itkin. Mieheni vain totesi, että ei se mitään, kaikilla on joskus paha mieli.

Itse vain nyt rauhoituttuani mietin, että mitä ihmettä minulle tapahtuu? Kaikki on ihan hyvin, ja tänään on ollut hyvä päivä: olen käynyt lenkillä, tavannut ystävääni, katsonut hyvän elokuvan ja ollut vain. Yhtäkkiä itkin hysteerisesti, enkä edes tiedä miksi. Olen ollut muutaman päivän hieman kireällä tuulella, ja kaikki on hieman ärsyttäyt, mutta en muista koska viimeksi olisin itkenyt näin paljon. 

Käykö muille koskaan näin? Mistä tämä voi johtua? Tämä ei ole minulle ominaista...

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen herkillä vajaan viikon ennen menkkojen alkua muutaman päivän. Semmosta että herkästi iitkee ja raivoaa ihan pienestäkin. Pahentunut iän myötä nää tuntemukset.

Mutta kun asian tietää, osaa ottaa suht rauhallisesti. On opetellut keinoja rauhoittaa itsensä jos yhtäkkiä tulee kova raivariolotila tai kovin itkuinen olo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla