Koulu - ainoa paikka jossa saa lyödä!!
Suomessa on yksi paikka jossa saa lyödä toista eli KOULU.
Tampereella eräs koulu on jopa oikeusviranomisten ja huoltajien yläpuolella päättämässä mitenkä lievä pahoinpitely koulupäivän aikana hoidetaan. Asia hoidettiin siten, että kenellekään ei kerrottu mitään, vaikka tapahtui lievä pahoinpitely, josta olisi pitänyt ilmoittaa viranomaislle ja lapsi olisi pitänyt viedä terveydenhoitajalle ja ilmoittaa kotiin.
Normaaliälyinen ihminen olisi tarjunnut mitä tehdä, mutta opettaja Tampereella ei tehnyt mitään...
Kommentit (14)
Tapahtuu tota valitettavasti muuallakin kuin Tampereella. Minun lapseni tapauksessa koulussa ei kukaan edes "huomannut" tapahtunutta ja kun asiaa koulun "sovittelu"tilaisuudessa selvitettiin hakkaajan isä vääristeli ja syytti lastani. Kertoili mm lapsensa lapsuudesta ym ihan täysin asiaankuulumatonta ja puolusteli tapahtumia poikansa lapsuudella. Koulun edustajat, 3 kpl tyynesti kuuntelivat isän mesoamista ja kiusatun lapsen ja hänen vanhempansa solvaamista.
Painukaa te alapeukuttavat kiusaajat ja kiusaajien vanhemmat tekemään jotain hyödyllistä, vaikka opettelemaan käyttäytymissääntöjä. Nolaatte vaan itsenne, vaikka ettehän te sitä edes itse tajua.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:04"]Painukaa te alapeukuttavat kiusaajat ja kiusaajien vanhemmat tekemään jotain hyödyllistä, vaikka opettelemaan käyttäytymissääntöjä. Nolaatte vaan itsenne, vaikka ettehän te sitä edes itse tajua.
[/quote]
Nousitko ylös väärällä jalalla
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:04"]Painukaa te alapeukuttavat kiusaajat ja kiusaajien vanhemmat tekemään jotain hyödyllistä, vaikka opettelemaan käyttäytymissääntöjä. Nolaatte vaan itsenne, vaikka ettehän te sitä edes itse tajua. [/quote] Nousitko ylös väärällä jalalla
[/quote]
En. Nousitko itse vai miksi puolustat kiusaajia?
Tuota nyt sattuu muissakin paikoissa,ja valitettavasti valikoiva vastuunpakoilu alkaa jo koulussa.
Nämä lasten tekemät pahoinpitelyt painetaan monesti villaisella, kun tekijä on romani/maahanmuuttaja. Opettajat ilmeisesti pelkäävät, koskan silloin vedetään esiin rasismi-kortti. Eli kun suomalainen lyö, johtaa se rangaistukseen koulussa. Mutta kun vähemmistön edustaja lyö, ei sille useinkaan tehdä mitään, koska pelätään rasistiksi leimautumista jos rangaistusta esitetään.
En ymmärrä, minne katosivat suomalaisten munat .
On väärin että tällaisia asioita sovitellaan. Sen pitäisi olla kurinpitoasia.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:08"]
Tuota nyt sattuu muissakin paikoissa,ja valitettavasti valikoiva vastuunpakoilu alkaa jo koulussa.
Nämä lasten tekemät pahoinpitelyt painetaan monesti villaisella, kun tekijä on romani/maahanmuuttaja. Opettajat ilmeisesti pelkäävät, koskan silloin vedetään esiin rasismi-kortti. Eli kun suomalainen lyö, johtaa se rangaistukseen koulussa. Mutta kun vähemmistön edustaja lyö, ei sille useinkaan tehdä mitään, koska pelätään rasistiksi leimautumista jos rangaistusta esitetään.
[/quote]
Ei näytä kyllä syntyjään suomalainenkaan saavan mitään rangaistusta koulun taholta edes esineellä tapahtuneesta pahoinpitelystä. Itse ihan myönsi tekonsa ja pääsi kuin koira veräjästä.
Poliisikin on sanonut että kiusaaminen on rikos. Onneksi oman poikani koulussa asiat hoidettiin. Mutta tehkää vaan suoraan rikosilmoitus, mitäpä sitä selvittelemään hyssyttelijöiden kanssa. Ei voi olla niin, että jos potkaisee toista koulun alueella, se käsitellään lievemmin kuin potkaiseminen snägärijonossa. Ne ovat "samanarvoisia" rikoksia.
Jos kovin kaihertaa, voit tehdä rikosilmoituksen.
Kyllä jääkiekkopeleissäkin saa lyödä ihan luvalla. Siihen jopa kannustetaan ja se on 'hyvää viihdettä' ja 'kuuluu peliin'.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:08"]
[/quote]Kun kävin koulua 90-luvun puolivälissä, erään etnisen vähemmistön (tai enemmistön, jos käsitellään koko Eurooppaa) tulivat kouluun puukko vyöllä. En tiedä tekikö opettaja asialle mitään.
-Mies 29v-
Ja sinä tietysti olet kuullut vain yhden osapuolen version tapahtuneesta, eikö niin?