Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kampaamo käynneistä!!

Vierailija
30.08.2006 |

Nyt olisi tilaisuus antaa palautetta kampaamo käynneistä!!!

1.Millainen on teidän mielestä hyvä käynti kampaajalla?

2.Millaista käytöstä haluaisit kampaajalta?Kuinka tärkeänä pidät keskustelua?

3.Kaipaatko enemmän tietoa tuotteista mitä sinulle käytetään, että voisit ostaa tuotteita kotiin?

4.Vaikuttaako kampaajan ulkonäkö luottamukseesti kampaajaan?

5. Pahinta mitä kampaaja käynnillä voisi mielestäsi käydä?

Kiitoksia vaivautuneille, tulee tarpeeseen nämä mielipiteet!!!=) (Jos et jaksa vastata kaikkiin, voit vastata myös vain johonkin kysymykseen.)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynti, jolloin koen uudistuneeni ja virkistyneeni. Kampaaja osaa katsoa juuri minulle sopivan tyylin ja ehdottaa uutta.

Keskustelu on tärkeää, leppoisaa, mutta tarvittaessa haluan myös vain rentoutua ja olla hiljaa.

3.Kaipaatko enemmän tietoa tuotteista mitä sinulle käytetään, että voisit ostaa tuotteita kotiin?

En tuotteista, se tuntuisi piilomainonnalta.

Oikeaoppisesta pesutekniikasta yms kyllä.

Vaikuttaa! Kampaajan on itsensä oltava freesin näköinen ja pirtsakka, mutta ei liian pyntätty!

Leikkaus tai värjäys epäonnistuu tai kampaaja ei kuuntele toiveita vaan tekee jotain omin päin.

=o)

Vierailija
2/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta mitä voisi kampaajalla käydä, olisi tietty että tukka olisi korjaamattomasti pilalla ja kampaajan mielestä olisi vielä hyvä...On muuten näinkin sattunut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hyvä käynti kampaajalla on rentouttava, suhteellisen nopea ja tuottaa hyvännäköisen lopputuloksen. Mielellään sellaisen kuin itsekin olin ajatellut.

2. Kampaajan pitää olla ystävällinen. Jotain jutustelua on hyvä olla, ainakin nyt pitää puhua siitä mitä tehdään hiuksille ja muutenkin voi kommentoida hiuksia/säätä/radio-ohjelmaa, mutta toisaalta jos asiakas vain haluaa olla hiljaa, niin pitää antaa olla hiljaa. On rasittavaa, jos kampaaja yrittää väkisin pusertaa keskustelua. Aina välillä voi tietysti sanoa jotain pientä - esim. kertoa mitä tekee seuraavaksi, niin ei tule vaivaantunut olo.

3. No joo, tuotteista voi kertoa mutta niitä ei saa tyrkyttää!

4. Totta kai vaikuttaa. Ensinnäkin kampaajan omat hiukset pitää olla hyvin laitetut!!! Toinen juttu on kynnet/kädet, koska asiakas ei voi olla näkemättä niitä siinä kasvojensa vieressä. Pitää olla vähintäänkin puhtaat, mielellään tietysti huolitellut. Sitten omaan tyyliin tehdä kampausta kannattaa kiinnittää huomiota - juuri viimeksi kävin uudella kampaajalla joka oli tällainen reipasotteinen ja mietin, että kuinkahan paljon mun posket punottaa tämän kokemuksen jälkeen, kun hän joka kerta kammatessaan, ilmeisesti huomatessaan, raapaisi kammalla oikein kunnolla posken ihoa.

5. No tietysti se, että tukka olisi ihan kaaaaaameeee ja maksaisi silti paljon. Tai jokin vahinko, tyyliin leikkaa ihoa.

Vierailija
4/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee vähän irti arjesta eli hieman hemmottelumeininkiä: huolellinen hiusten pesu hierontoineen, tms. Kampaaja kuuntelee fiiliksiäni ja juttelee tai on juttelematta. Miljöö sinänsä ei anna minulle lisäarvoa, vaan sillä itse palvelulla on eniten merkitystä. Inhoan olla isoissa meteliä täynnä olevissa saleissa, suosin rauhallisia paikkoja ja pitkällisiä suhteita yhteen kampaajaan. Kampaaja tuntee minut ja tyylini eli voin luottaa hänen tyylisilmäänsä ja yhdessä neuvottelemme siitä mitä tehdään. Lähtiessä on uudistunut ja raikas olo, kuontalo tuntuu heti suht omalta (mulla menee kylläkin aina muutama päivä totutella jos föögi on ihan uusi).

Riippuu tilanteesta, tärkeintä on sosiaalinen lukutaito kampaajalta eli pitää tajuta kuka haluaa puhua iltiksen otsikoista ja kuka taas ei. Mielestäni on parempi olla hiljaa kuin jauhaa täyttä peetä. Joskus syntyy oikein hyväkin keskustelu, mutta tosiaan hiljaisuus on parempi kuin väkisin jutteleminen.

Yleisesti ottaen kyllä. Kampaajat ovat vähän ujoja markkinoimaan käyttämiään tuotteita, joskus jopa tulee fiilis että en osaa itse ja apujakaan ei saa.

Ei, tämä kokemuksella.

Väkinäinen tunnelma, jutellaan mattinykäsistä, kampaaja kynii hiukset kamalan näköisiksi ja väri on järkyttävä. Lasku huimaa päätä. Menen kotiin marketin kautta ja ostan hiusväriä.

Tai tietysti jos nyt ihan kauhuskenaarioihin mennään niin kai sitten jokin käsittelyn totaalinen epäonnistuminen olisi sellaista. Vaikka inhimillistähän sekin olisi sinänsä, vahinkoja sattuu kai kampaajillekin.

Kiitoksia vaivautuneille, tulee tarpeeseen nämä mielipiteet!!!=) (Jos et jaksa vastata kaikkiin, voit vastata myös vain johonkin kysymykseen.)

[/quote]

Vierailija
5/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalta haen yleensä jotain uutta ja virkistävää tukkaan. Muutokset voi olla rajujakin. Ehkä semmoinen uskalius jututtaa asiakasta mitä oikeastaan haluaa. On ällöä jos käy samalla kampaajalla ja tukka on aina samanlainen

Ihan kiva jos jutellaan mutta ällöän sitä että kampaaja kehuu vain itseään ja lapsiaa eikä anna asiakkaan sanoa omia kommentteja mihinkään.

Vinkit on aina hyviä, miten tukka laitetaan kotona opetus on aina paikallaan.

ei

Tehdä jotain tosi sopimatonta hiuksille, mikä ei kävisi ollenkaan.

Vierailija
6/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat suurinpiirtein asioita jotka ovat tulleet esille, missä olisi parantamisen varaa. Halusin rehellisiä mielipiteitä mitä asiakkaat oikeasti kaipaavat, että ei ole vaan meidän kampaajien päässä nämä asiat. Kiitoksia taaskin vastanneille!! Saa vastailla edelleenkin jos jotakin kiinnostaa!!=)

Vierailija
7/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- No, tietysti silloin kun lopputulos on miellyttävä ja neuvot kampauksen itselaittamiseenkin saatu. Ja kun kampaajan kanssa " synkkaa"

-Aivan sama mulle. On kiva saada välillä ihan aikuista juttuseuraa mutta se pieni hetki kun saa vaan istua ja lukea lehtiä on ihana ja tervetullut. Molempiin olen törmännyt eikä kummastakaan ole huonoa muistoa (puhelias ja hiljainen kampaaja)

-en välttämättä. Joskus tietysti jotkut uutuudet on kivoja ja järkeviä hankintoja ja niistä ei aina ole maallikko perillä. Esim. vahoista ja geelivahoista ja niiden oikeasta käytöstä kuulin kampaajalta. Ilman kampaajaa olisin voinut luulla joskikin vanhanaikaseksi jutuksi.

-Ehkä ei. Ainoastaan jos kampaaja on todella epäsiisti voisin vähän epäillä taitoja.

- Täysin epäonnistunut lopputulos! Mutta on myös yksi huono kokemus: kampaaja haukkui lyttyyn kaikki käyttämäni hiustuotteet.. eivät olleet ekologosesti järjeviä valintoja. (Ihan tuttuja kampaamotuotteita.. )ko. kampaaja oli myös tuo edellä vihjattu epäsiisti (haiseva, rasvaiset hiuksetjne. ) ei ole kai enää töissä siinä ketjussa.

Vierailija
8/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lopputulos on se, mistä maksaa ja minkä vie kotiinsa. Onnistunut väri ja leikkaus saa mut palaamaan liikkeeseen. Samoin vinkit, kuinka laittaa tukka kotona tai iltamenoissa. Pieni ylimääräinen erottaa muista kampaamoista, kahvi ja keksi tai päänhieronta. Maksaa yleensä enemmän vaivaa kuin rahaa, mutta asiakkaana sanon, että se panostus kannattaa.

Tilanteen ja ihmisen lukutaitoa odotan. Ystävällinen käytös ja mieluummin kyselee kuin kertoo itsestään. Pitää olla kiinnostunut asiakkaasta, edes sen hiuksista. Kauheen syvällisiä en ekoilla käyntikerroilla haluu puhua.

En kaipaa, mutta hyvä kampaaja tietenkin tekee lisämyyntiä, kun kertoo, millä saisi ongelmatukkaan parannusta.

Tavallaan joo. Mutta siis perussiisti ja iloinen riittää, ei tartte olla mikään muotinukke. Tupakalle ei saa haista!

Että leikkaus tai väri tai permanentti menis totaalisen pieleen eikä kampaaja pystyisi eikä tarjoutuisi korjaamaan ja korvaamaan. Virheitä sattuu jokaisessa työssä, mutta niistä on kannettava vastuu.

Vierailija
9/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se, että kampaaja kuuntelee MINUA, mitä minä haluan ja minun toiveitani. Eräs pitkänlinjan kampaaja oli mielestään niin stara, että hän päätti mitä asiakkaan päähän laitettiin, eikä kuunnellut as. ollenkaan. Jos halusin palkkiraitoja, hän teki niistä niin ohuita, että niitä huomasti tuskin suurennuslasilla. Jos halusin vaalean, hän laittoi ruskean..

Oikeasti, kuunnelkaa asiakasta ja hänen mielipiteitään.

Ei uteluita minun elämästäni, tai saati sitten yhteisten tuttujemme. eikä mitään väkisin vängättyä keskustelua.

3.Kaipaatko enemmän tietoa tuotteista mitä sinulle käytetään, että voisit ostaa tuotteita kotiin? Tottakai, mistä muuten tietäisin, mikä minun tukkaani sopii (muotoilutuotteet) Voi olla, että käytän ihan liian vahvoja tököttejä ohueen tukkaani tai toistenpäin.

Siisti yleisvaikutelma. Ja puhtaat vaatteet.. väriläntit pistää pahasti silmään. tukka hyvin ja huoliteltu. ei tikkurilan värikartta..

tuo aikaisin maininneeni kuuntelemattomuus.. ja siitä seuranneet tulokset. kärähtänyt tukka.

Vierailija
10/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi harvoin rahaa käydä kampaajalla, ja silloin kun menen, haluaisin jotain uutta. Monta kertaa olen sanonut kampaajalle, että " tässä sitä ollaan, sä olet ammattilainen ja näät varmasti mikä mulle sopis. Tee mulle joku magee juttu."

Tosi harva kampaaja " innostuu" moisesta. Luulis että päinvastoin, olis kiva päästää oma luovuus irti. Tottakai kampaaja tekee sitten lisäkysymyksiä, mutta perusidea olis että se ammatti-ihminen kertois, mikä mulle sopis.

Mitä mieltä sä kampaaja olet? Hirmu monet kampaajat tekee jotain " turvallista" siinä kohtaa, vaikka mun " tyylistä" luulis huomaavan että olen aika räväkkä ja monta kertaa olen sanonutkin kampaajalle että jos homma menee ketuiks, niin ei haittaa, kasvaahan pian taas uus tukka. :)

Vierailija
11/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Rauhallinen, hyväntuoksuinen, uuden kampauksen muodossa piristävä :)

-Minä kaipaan ihan vaan omaa rauhaa. Haluan lueskella ja katsella ympärilleni. En halua jutustella, varsinkaan henkilökohtaisia. Jotain hiuksista tai ihan yliestä JOS se on luontevaa, menettelee. Yksi kampaajakäyntini oli aivan painajaismainen, kun kampaaja puhui omasta elämästään ummet ja lammet, välillä jopa hullun kiilto silmissä vilkkuen. HUI.

-En kaipaa tietoa. Kysyn, jos haluan jotakin tietää enemmän.

-Kyllä! Kampaajan tulee olla sinut personaallisuutensa kanssa, olipa hän millainen hyvänsä. Sen näkee kyllä olemuksesta. Siisti vaikutelma, mutta liian laitettu ei minuakaan vakuuta.

-Minä inhoan sellaisia kampaajia (joita on liikaa), jotka kohtelevat asiakasta vain lihapalana, jonka karvat täytyy käkertää. Ilem ja kosketus sen kertoo, jos ei keskity asiakkaaseen, vaan kampaajalla on ihan " hohoijakkaa...no tästä vaan ny jotakin taas naps naps" -asenne.

Tiivistelmä: kampaaja, joka on oma itsensä, ystävällinen ja kohtaa asiakkaan ihmisenä eikä muovipäänä, pääsee jo pitkälle :)

[/quote]

Vierailija
12/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että saa päästää luovuutensa oikein valloilleen

T: toinen kampaaja

Vierailija
13/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on niin vaikea uskoa, että voi haluta jotain muutosta, ehkä uutta ja räväkkääkin? yleensä tulen kampaajalta niin konservatiivisessa kampauksessa, että voisin eduskuntaan mennä.. tai ainakin seuroihin. Kunjuuri siitä haluan eroon. Ja kun olis kiva olla jotain ihan vähän rokimpaa.

Ja kun etsin kuvia malliksi ei niitä just silloin löydy..

Olen yleensä aina esittänyt em. toiveet kampaajalle, vaan ei onnaa!

Vierailija
14/14 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä ainakin ihan riemusta soikeana.. =D Tosin mulle on kyllä kampaamo työt samalla vähän kuin harrastus, eli tykkään työstäni niin paljon. Ehkä se on jokinlainen uskallusta vaativa työ ku ei asiakas sano mielipidettä suuntaan eikä toiseen. Meidän alalla kyllä luulisi että uskallusta löytyisi, mutta näinpä ei aina ole. Ei ole meidänkään liikkeessä kaikkien kohdalla, siinä onkin meillä vähän " potkimista pyllylle" että uskaltaisi. Ja toinen on se että kaikki ei meidänkään alalla tykkää työstään, eli tekee sitä vain pakosta. Silloin siitä jää se " tekemisen palo" pois, joka varmaankin myös aiheuttaa tuon että mennään siitä mistä aita on matalin... Eli turvaudutaan tuttuun ja turvalliseen.

Taas kerran kiitoksia vastanneille palautteista, auttavat kovasti tietämään mitä te asiakkaat haluatte. =) Saa edellenkin vastaillla jos siltä tuntuu!!=)