onko hän terve?
Minulla on laiha, 12 vuotias tyttö, joka jättää joskus kotona ruokaa ja koulussa lähes joka päivä. Hän painaa 44kg ja on 155cm pitkä. Osaatteko sanoa, että onko hän normaalipainoinen ikäänsä ja pituuteensa nähden?
Kommentit (9)
....normaalia? (Jäi pois aikasemmasta lauseesta)
Mitoilla ei ole väliä jos suhtautuminen syömiseen tai painoon on vinksallaan. Avointa jutella minä-kuvasta ennemmin kuin syömisen ja painon kyttäilyä.
Ihan samanlainen olin. Jätin ruokaa, koska olin nirso. Paino ja pituus myös aika samat. Olin hoikka/laiha, en mikään luurankp kuitenkaan.
No on normaali. Oma tytär, 12-vuotias on 164 cm, 42 kg ja on myös normaali. Myös lääkärin mielestä.
Ihan sopiva olet. Älä rupea pelleilemään syömistesi kanssa, hanki sitä huomiota mieluummin jonkin positiivisen asian kautta :)
No ihan sopusuhtainen tyttö, on muuten täsmälleen saman kokoinen kuin minä(42v). 14 vuotias poikani on 160cm ja painaa 43kg ja aika laiheliini on, vaikka syö kuin hevonen:-) niin ja 12vuotias tyttöni on 144cm/30kg, eli aika pienikokoinen ikäisekseen.
Ok. Kiitti ja sori tää kaikki sähläys...
Oon pannu merkille et tyttö käy aika usein vaa'alla ja menen silloin katsomaan hänen painoaan ja näin kerran että paino on laskenut kaksi kiloa. Hmm...