Ovatko blogit jo menneen talven lumia?
Lukeeko kukaan enää blogeja "tosissaan" ja hyvällä' mielellä, vai ainoastaan hupiarvon vuoksi? Millaisia blogeja ihmiset lukevat?
Itselläni jotenkin sellainen kuva, että erilaiset erikoisemmat harrastusblogit yms. porskuttavat vielä, mutta kuumin buumi on mennyt ohitse. Lifestyle- ja muotiblogit taitavat olla vähän liian samankaltaisia kaikki?
Millaista blogia itse lukisitte, jos saisitte valita? Harrastuksia, tavallista elämää? Pitäisikö blogin kirjoittajan tuoda persoonaansa esille vai ottaa toimittajamaisempi, ns. asiantuntijarooli? Millaista tekstiä?
Keskustelua?
Itse aloitin blogien lukemisen vuonna 2008 ja alkuaikojen blogeista luen edelleen uskollisesti Mungolifea ja Nelliinan Vaatehuonetta, mutta uusia blogeja en ole enää aikoihin löytänyt. Jotenkin tuntuu, että kaikilla on tasan samat vaatteet ja järkkäreillä otetut "muotikuvat". Tekstit täynnä huonoa englantia. Ruokakuvista en edes aloita... Mielelläni lukisin jotakin sellaista hauskaa, mielenkiintoista ja hyvin kirjoitettua blogia, eli jos joku sellaisen helmen on löytänyt, niin saa vinkata.
Kommentit (6)
Juuri mietin tätä! Muutama vuosi luin useita blogeja ja seurasin niitä todella säännöllisesti.
Nyt kaikki seuraamani blogit ovat "kasvaneet" ja sisällöstä on tullut liirumlaarumia, nykyään selaan blogeja jos ei ole muuta tekemistä. Heti kun blogi nousee pinnalle, siitä katoaa mielenkiinto.
Luulen että nämä työkseen bloggaavat joutuvat kohta hakemaan oikeita töitä!
Jos on, niin voinkin ehkä joskus avata oman blogini julkiseksi :) Koska ernuus. t. se 16-vuotias teini
Kirjablogeja tutkailen, jos löytyisi joku uusi nimi, jonka tuotantoon tutustua. Monien kanssa on eri maku, mutta esimerkiksi Kulttuuri kukoistaa blogin Arja vaikuttaa kiinnostavalta blogin pitäjältä.
Aloitin blogien lukemisen silloin kun ne ei vielä ollut näitä indiedayseja tai muita blogialustoja eikä homma ollut vielä niin kaupallista. Samaa tahtia kun bloggarit siirtyitävät näillw blogialustoille lopahti mulla into. Kaikki samanlaisia. Samat tuotteet, samat kuvat ja jutut. Evvk. Ja se mainostaminen. Nykyään lueskelen kahta mammablogia koska tunnen henkilökohtaisesti niiden kirjoittajat. Satunnaisesti selailen vielä Nelliinan vaatehuonetta (oli eka blogi jotai luin ja pysynyt vähiten kaupallisena). Blogit on jo menneen talven lumia.
Eivät ole. Mitään muotiblogeja en seuraa, ei minua niin kiinnosta mikä jollain tuntematomalla on ollut päällään. Sen sijaan lueskelen tavaroiden vähentämisestä, vaatekaapin karsimisesta, kirpparilöydöistä, kulutusvastaisuudesta...
Kai ne muotiblogit rupeavat tökkimään, kun kasvaa aikuiseksi ja hoksaa ettei tule koskaan saamaan sen kauniin ja rikkaan bloggarin elämää, vaikka kuinka shoppaisi samoja tavaroita.
Jaahas, luen kahta blogia ns. huumorimielessä, kolmatta luin aikaisemmin harrastusmielessä, nyt käyn harvemmin enää katsomassa.
Jotenkin se paras terä on tosiaan näistä kadonnut. Tällä hetkellä voisin ottaa lukulistalleni ehkä jonkun tuttavan/kaverin pitämän blogin, jossa olisi hyviä kuvia ja oivaltavaa tekstiä arkielämästä. Sellaista ei kuitenkaan ole. Jokin valokuvablogi lyhyehköillä teksteillä voisi olla seuraava, jota alan seuraamaan, ehkä eläimiin, luontoon ja matkusteluun liittyvä.