Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadehdin ihmisiä, joilla on energiaa tehdä esim käsitöitä

Vierailija
27.09.2014 |

On minullakin joskus nuorena ollut, mutta ei ole enää. Tuntuu, etten saa aikaiseksi mitään. Elämä pyörii ruuanlaiton, pyykinpesun, kaupassakäynnin ja lastenkasvatuksen ympärillä. Mitään näkyvää ja kaunista en saa aikaiseksi. Osaisiko joku lohduttaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä. Vetääkö ne piriä vai mitä?! o.O

Vierailija
2/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En saa mitään aikaiseksi... Kaikilla on niin nätit pihatkin kesäisin, mä en saa laitettua enkä tehtyä mitään sen eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:08"]

[/quote]

heh...  ;)

Vierailija
4/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset ovat, ap?

Tein nuorena tosi paljon käsitöitä. Kun lapset syntyivät, käsityöt jäivät kun ei vaan ollut aikaa! Kun lapset alkoivat olla teini-ikäisiä ja mennä jo omia menojaan, niin huomasin kaivavani vanhat käsityöni esille. Nyt tulee taas kudottua villapuseroita ja tehtyä ristipistoilla tauluja.

Joten, ihan rauhallisesti, vielä tulee aika kun on aikaa tehdä käsitöitä ja rentoutua.

Vierailija
5/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:10"]

Sama täällä. En saa mitään aikaiseksi... Kaikilla on niin nätit pihatkin kesäisin, mä en saa laitettua enkä tehtyä mitään sen eteen.

[/quote]

Sama täällä. Samat pensaat pihassa vuodesta toiseen. Ei mitään uutta kukkapenkkiä tai mitään uutta piristävää.

Vierailija
6/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sitä joutuu tekemään valintoja. Mä teen käsitöitä, mutta en sitten taas ehdi käymään salilla enkä jumpissa saati lenkillä ja oon plösö. Se on kyllä totta että ruoanlaitto, tiskaus, siivous, pyykinpesu ja kaupassakäynnit vie ihan liikaa vapaa-aikaa.

Vierailija
7/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:13"]

Minkä ikäisiä lapset ovat, ap?

Tein nuorena tosi paljon käsitöitä. Kun lapset syntyivät, käsityöt jäivät kun ei vaan ollut aikaa! Kun lapset alkoivat olla teini-ikäisiä ja mennä jo omia menojaan, niin huomasin kaivavani vanhat käsityöni esille. Nyt tulee taas kudottua villapuseroita ja tehtyä ristipistoilla tauluja.

Joten, ihan rauhallisesti, vielä tulee aika kun on aikaa tehdä käsitöitä ja rentoutua.

[/quote]

Ehkä minä sitten taas eläkemummona kudon sukkaa ...

ap

Vierailija
8/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:04"]

Elämä pyörii ruuanlaiton, pyykinpesun, kaupassakäynnin ja lastenkasvatuksen ympärillä. [/quote]

Tunnetko siis paljonkin ihmisiä, jotka tekevät käsitöitä noiden hommien lisäksi? Vai kaipaatko vain aikaa, kun noita ei tarvinnut tehdä? Siinä kun on hieman eroa.

Vierailija
9/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapas popsia vitamiineja ja tarkista ruoksvaliosi

Vierailija
10/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksanut, kun lapsi oli ihan pieni. Nyt hän on jo melkein teini, eli voi tehdä oman osuutensa, ja aikaa jää minulle tehdä välillä jotain muuta. En minä toki joka ilta, mutta hyvä jos nyt muutamaa viikossa.

Vierailija
11/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Minä teen paljon käsitöitä ja töitä on kotona sisustuksena + lahjaksi tuttaville. Olen myös kerran vuodessa myyjäisissä myymässä töitäni. Lisäksi pidän kasvimaan pidosta kesäisin. Mutta tiedätkö mitä, minulla on koti aivan rempallaan. kamala kaaos, en laita ruokaa vaan mies joutuu hoitamaan ruoanlaitot lähes tulkoon yksin. Kaupassa käy myös mies, aina. Vanhin lapseni on 6.v ja tajusin tuossa eilen nuorimmaisen vaippaa vaihtaessa että en ole koskaan ostanut vaippoja! Pyykinpesu, tiskaus, siivoaminen, nämä kaikki ontuu ja pahasti. Olen äärettömän laiska ja saamaton tuossa asiassa ja minua suorastaan hävettää kun ihmisiä tulee yllätys vierailulle ja koti aivan järkyttävässä kunnossa. Se aika on aina jostakin pois, ja itse "kadehdin" niitä joilla on organisointi kykyä ja energiaa pitää koti siistinä. Inhoan siivoamista ja kotitöitä! 

Vierailija
12/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä teen käsitöitä kun lapset nukkuvat. Aikaa ehkä tunti. Siinä ajassa ehtii tehdä vaikka miten pitkästi sukkaakin :)

Vierailija
13/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:08"]

[/quote]

tirsk, virkkausta piripäissään. keski-ikäisen naisen elämän huippuhetki.

Vierailija
14/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se elämä meillä äideillä on. Tämä on kyllä tosi näkymätöntä työtä. Jos joskus jotain näkyvää saakin aikaseks niin sitten se näkyy isoina tiski ja pyykkivuorina.

Vierailija
15/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se käsitöiden tekeminen on se hetki päivässä, joka pitää muuten järjissään. En tee hirveästi yhdessä päivässä, mutta kun joka päivä tekee jotain, niin saa säännöllisesti valmistakin aikaan. Yleensä teen käsitöitä ennen nukkumaanenoa, niin aivot rauhoittuvat ja muutenkin tulee parempi olo, vaikka päivä olisi muuten ollut kiireinen ja ahdistava.

Vierailija
16/21 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsettomatkin joutuu laittaan ruokaa, siivoaan, pyykkään, tiskaan, käymään kaupassa, hoitaan talousasioita yms. Semmosta se kaikkien elämä on että suurin osa vapaa-ajasta menee ihan perusasioiden hoitamiseen.

Vierailija
17/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17: Jos on sen luonteinen (kuten minä), ettei sotku haittaa, niin helpompi on yksinäisen olla siivoamatta tai ruokaa laittamatta. Minulla ei todellakaan mene suurin osa vapaa-ajasta kodinhoitoon. Pyykkään kerran viikossa (jos sitäkään), ruokaa laitan harvoin ja vielä harvemmin pesen astioita. Lapsi jos olisi, niin koti olisi ainakin jonkin verran siistimpi ja ruoka kotitekoista.

Vierailija
18/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ollutkaan kyse siitä, ettei ehdi vaan siitä, ettei ole energiaa.

Vierailija
19/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:20"]

Alapas popsia vitamiineja ja tarkista ruoksvaliosi

[/quote]

Ruokavalio on kondiksessa.

ap

Vierailija
20/21 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:22"]

No mä teen käsitöitä kun lapset nukkuvat. Aikaa ehkä tunti. Siinä ajassa ehtii tehdä vaikka miten pitkästi sukkaakin :)

[/quote]

Minä jaksan silloin vain palstailla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi