Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuusi sektioita samalle naiselle?

Vierailija
27.09.2014 |

Kuulin juuri naisesta, jolle on tehty kuusi (suunniteltua) sektiota. Alatiesynnytys on ollut rakenteellinen mahdottomuus. Kuinka monta niitä oikein voidaan tehdä? Mikä on teidän kokemus? Kuinka monta, miten onnistui, vai onnistuiko? Itsellä on kaksi takana, kolmas haaveissa, mutta sitten ei enää yhtään...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi ei kyllä kuulosta kovin uskottavalta... Aika riski...

Vierailija
2/8 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin arpikudoksesta jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilleni on tehty viisi, ei ongelmia.

Vierailija
4/8 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle tutulle tehty kahdeksan.. Pisin tauko 3v leikkausten välissä, yleensä 1-2v ..mut hulluahan se jo on. Mut tuo riippuu, kyllä toisilla vaan kestää ja palautuu nopeasti, toiset taas ei kestä kun sen pari.
Minulta leikattu kolme ja leikkauksessa sanottiin että hyvin uskaltaisi vielä.

Vierailija
5/8 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuullut kuudesta, mulle tehty 3 ja lääkäri kävi erikseen sanomassa, että ei estettä seuraavalle.

Vierailija
6/8 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kohtu ei montaa sektiota kestä. 3-4 on yleensä maksimi, koska kohtu arpeutuu. Onneksi kohtu myös palautuu ja paranee nopeasti, joten tuollaiset kuusi sektiota on periaatteessa mahdollista tehdä. Yleensä lääkärit suosittelevat ettei neljää enempää tehtäisi. Tämäkin tosin on yksilöllistä.

Vierailija
7/8 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joillakin kaksi on jo liikaa. Voi itse ajatella, kuinka turvallista on kerta toisensa jälkeen leikata lihasta, ommella kiinni ja venyttää sitä taas aivan äärimmäisyyksiinsä? Seuraavissa raskauksissa suuri riski kohdun repeämiselle, joka saattaa tappaa niin lapsen kuin äidin. 

Vierailija
8/8 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:10"]

No, joillakin kaksi on jo liikaa. Voi itse ajatella, kuinka turvallista on kerta toisensa jälkeen leikata lihasta, ommella kiinni ja venyttää sitä taas aivan äärimmäisyyksiinsä? Seuraavissa raskauksissa suuri riski kohdun repeämiselle, joka saattaa tappaa niin lapsen kuin äidin. 

[/quote]

Ja kun arpikudos ei siis veny kuten tavallinen kudos. Jos se ei veny, se saattaa revetä arpikudoksen vierestä. Tai olla repeämättä, mutta mitenkään kovin turvallista eivät monet sektiot ole.