Miten toimisi tässä tilanteessa?
Minulla ja miehelläni on 2 lasta (2v ja 4kk). Miehelleni on viime aikoina alkanut maistua alkoholi turhankin usein. Joskus hän korkkaa jo iltapäivällä ja saattaa jatkaa tätä jopa aamulla muka "loiventaen" ja lastenhoito jää täysin minun vastuulle. Välimme ovat nyt todella kireät ja riitoja tulee pikkuasioista. Olen sanonut miehelleni, että jos meinaa vetää kännit, menkööt muualle. Hänen mielestään hänellä on kuitenkin oikeus olla kotonaan vahvassa humalassa, vaikka asunnossa olisi pieniä lapsia. Miten vakava tilanteen pitää olla, että viranomaiset tekevät jotain? Esim. Hakevat mieheni pois. Onko vahva humala pienten lasten seurassa sellainen syy?
Asumme siis vuokralla.
Kommentit (4)
Vertaistukea netistä löytyy päihdelinkin keskusteluista, kotikanavalta. Tsemppiä!
Lähtisin itse lasten kanssa, se herättäisi ehkä miehen, tai sitten ei mutta eihän tuo ole terveellistä lapsille eikä sinulle henkisesti. Etenkin kun lapset kasvaa ja alkaa ymmärtää asioita, ei hyvä.
Miksi mies pitäisi johonkin hakea? Putkaanko se vietäisiin?
Jos toinen vanhemmista on päihtyneenä lapsien aikana niin kotona ei kaikki ole kunnossa. Lapsien kannalta parasta olisi päästä muualle.
Lapsien aikana voi alkoa hiukan ottaa mutta tissutella pään sekaisin?
Mitä jos miettisit mitä lapsesi ansaitsee?
Isä voi hakea apua. Tilanne voi huonontua.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 21:39"]Minulla ja miehelläni on 2 lasta (2v ja 4kk). Miehelleni on viime aikoina alkanut maistua alkoholi turhankin usein. Joskus hän korkkaa jo iltapäivällä ja saattaa jatkaa tätä jopa aamulla muka "loiventaen" ja lastenhoito jää täysin minun vastuulle. Välimme ovat nyt todella kireät ja riitoja tulee pikkuasioista. Olen sanonut miehelleni, että jos meinaa vetää kännit, menkööt muualle. Hänen mielestään hänellä on kuitenkin oikeus olla kotonaan vahvassa humalassa, vaikka asunnossa olisi pieniä lapsia. Miten vakava tilanteen pitää olla, että viranomaiset tekevät jotain? Esim. Hakevat mieheni pois. Onko vahva humala pienten lasten seurassa sellainen syy?
Asumme siis vuokralla.
[/quote]
En usko että poliisit miestä ainakaan hakee ellei ole vaaraksi sulle tai lapsille. Ennemmin miettisin että jos siitä joku ilmottaa niin hakevatko lapset pois..