rahatilanteenne vauvan tulon aikaan?
Oliko teillä säästöjä, paljonko? Millainen taloustilanne teillä oli raskausaikana (työt/palkka?) ja paljonko tienasitte kuukaudessa koko taloudessa kun olit äitiyslomalla?
Mun esikoinen syntyi työttömään perheeseen, kun tyttö oli 3v lähdin töihin. Nyt oon pian vuoden verran tehny töitä, mies muutaman kuukauden. Mietityttää vaan että millonkohan tässä elämässä olis taloudellisesti sijaa uudelle mahdolliselle tulokkaalle kun nykypäivän työtilanne on suoraan sanoen niin paska. Meidän palkat yhteenlaskettuna nettona on 2400e - vuooraa maksetaan 800e ja loput ruokaan, laskuihin, vaatteisiin ja säästöön. Harmi vaan kun mulla uhkaa työt loppua vuodenvaihteen jälkeen, yritys on kova saada uusi työ mutta jos en saa niin joutuu jäämään liiton rahoille kotiin (netto noin puolet siitä mitä nykyään tienaan töissä ollessa) :/
Kommentit (8)
No teillä on kyllä hyvätienestinen mies :)
Paljonko kakkonen teillä jäi kuukaudessa lainanlyhennyksen jälkeen rahaa kuukaudessa?
Muutkin vois siihen vastata jos haluaa :)
Ap
Ja myös se että montako lasta on! Kun meillä nimenomaan se tilanne että toista haluttais, yhteen riittää rahat ongelmitta mutta huolettaa että riittäiskö kahden kanssa.
Ap
Ja siitä voit sitten laskea että kuinka suuri minun säälittävä palkkani on :D
Hitsi kun en nyt tarkkoja summia muista, mutta lyhennyksen jälkeen varmaan noin 1500e, josta sitten kaikki menot. Riippui aina vähän kuukaudesta.
Raskausaikana opiskelin vielä, opinnot jäi pienelle tauolle vauvan synnyttyä ja noin puolen vuoden jälkeen pinnistin ne loppuun (ei ollut enää paljoa jäljellä). Raskausaikana tein töitä koulun jälkeen iltaisin (surkealla palkalla mutta se oli ainut työ mitä kouluttamattomana sain). Isä päätti 28. raskausviikolla ettei perhe-elämä kiinnostakkaan joten minä olen nyt yksinhuoltaja. Tyttö on nyt 1,5v ja olen edelleen kotona. Kouluja olisi vielä tarkoitus käydä läpi, ja ajattelin jatkaa vuoden päästä syksyllä, jos koulupaikka ei irtoa, menen töihin kunnes pääsen kouluun, kotona olen joka tapauksessa enää vuoden. Minimi tuilla ollaan nyt siis eletty. Vuokraa maksan 600e/kk +32e vesimaksua.
7 jatkaa: vuokran jälkeen käteen jää tällähetkellä (hoitovapaalla) noin 500e/kk. Toimeentulotukikin mulle kuuluisi mutta en sitä hae. Joskus on ollut kuukausia kun olen tiennyt että on menoja enemmän kuin normaalisti ja silloin olen hakenut. Tuosta ei riitä kun ihan vain pakollisiin. Nyt sillä onneksi vielä pärjää kun lapsi on noin pieni, onneksi tilanne tästä toivottavasti paranee kun koulut saa loppuun ja pääsee töihin :)
Molemmat vakituisessa työsuhteessa. Bruttotulot yhteensä noin 150000 vuodessa.
Molemmilla vakituinen duuni, joista yhteensä vuosituloja reilu 80 000e/vuosi. Kun olin äippälomalla sai mies kuukaudessa käteen noin 2000-3000e riippuen pyhistä ja ylitöistä. Säästöjä ei sinänsä ole kuin muutama tonni, mutta meillä on omakotitalo, josta lyhennetään lainaa 1000e kuussa.
Ja 2 jatkaa, että itse menin takaisin töihin kun lapsemme oli vajaa 1,5v.