"Hanki ikäistäsi seuraa" - miksi?
Miksi nuorille sanotaan aina, että pitää hankkia ikäistään seuraa? Ei kaikki tykkää oman ikäisistä, vaan osa on kiinnostunut vanhemmista ihmisistä
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt tätä myös. Ite oon ihastunut lähinnä keski-ikäisiin miehiin, eikä oman ikäiset just kiinnosta. Mä toivoisin löytäväni kumppanin, joka on rauhallinen, itsevarma, älykäs ja ymmärtäväinen, ja musta tuntuu, ettei sellaisia oikein löydy oman ikäisistä jätkistä. En sitten tiedä, että haluaisinko ihan oikeasti olla yhdessä keski-ikäisen kanssa (koska kuten edellä on mainittu, meillä olisi niin iso ikäero, ettei yhteisiä piirteitä ehkä löydy ja ihan käytännön asioissakin tulee ongelmia, esim. kun toinen jää eläkkeelle, mutta itsellä on työuraa jäljellä reilusti + juuri se, ettei kunnollinen aikuinen halua olla keskenkasvuisen kanssa yhdessä) s*ksistä nyt sitten puhumattakaan
N19
Aivan . Kun ei ole hyvää turvallista isäsuhdetta sitä haetaan vanhoista pedofiileistä. Ihan oman itsesi takia , hoida pääsi kuntoon ennenkuin aloitat mitään suhdetta.
Mun ja isäni suhteessa ei ole ongelmia, eli siitä ei ole kyse (aina te jaksatte vetää tuota korttia esiin, ihan niin kuin se selittäisi aina kaiken :D). Oon vaan aina viehättynyt keski-ikäisistä, mistä lie syystä
N19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska saman ikäisillä on enemmän yhteistä kuin eri ikäisillä. Eri ikäiset on eri elämänvaiheessa ja siitä tulee helposti ongelmia.
En nyt tiedä tuostakaan. Elämäntilanteitahan voi olla missä iässä tahansa.
Tarkoitin lähinnä sitä, että jos kovin nuorista puhutaan, niin toinen saattaa asua vielä kotona ja toinen on jo muuttanut omilleen tai toinen vielä opiskelee, kun toinen on jo työelämässä.
No sittenhän heillä on ongelmana se että ovat samanikäisiä eri elämäntilanteessa ei ikä.
Eikä ole. Etkö ymmärrä? Jos otetaan esimerkiksi 18-vuotias koululainen ja vaikka 25-vuotias työelämään päässyt ihminen. Eiväthän he ole saman ikäisiä, ja heillä on ihan erilainen elämäntilanne: toinen käy koulua, toinen on töissä.
Entä jos otetaan esimerkiksi 18-vuotias fuksi ja 25-vuotias fuksi niin heillähän on samanlainen elämäntilanne?
ohis
Totta, mutta 25-vuotias on jo aikuinen, mitä 18-vuotias ei ole. He eivät ole lainkaan samalla kehitystasolla.
Muuttuuko kehitystaso suoraan ikääntymisen myötä vai onko eletyllä elämällä vaikutusta? Ovatko kaikki 18-vuotiaat ja kaikki 25-vuotiaat keskenään samalla kehitystasolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska saman ikäisillä on enemmän yhteistä kuin eri ikäisillä. Eri ikäiset on eri elämänvaiheessa ja siitä tulee helposti ongelmia.
Tarkoitin lähinnä sitä, että jos kovin nuorista puhutaan, niin toinen saattaa asua vielä kotona ja toinen on jo muuttanut omilleen tai toinen vielä opiskelee, kun toinen on jo työelämässä.
No sittenhän heillä on ongelmana se että ovat samanikäisiä eri elämäntilanteessa ei ikä.
Eikä ole. Etkö ymmärrä? Jos otetaan esimerkiksi 18-vuotias koululainen ja vaikka 25-vuotias työelämään päässyt ihminen. Eiväthän he ole saman ikäisiä, ja heillä on ihan erilainen elämäntilanne: toinen käy koulua, toinen on töissä.
Entä jos otetaan esimerkiksi 18-vuotias fuksi ja 25-vuotias fuksi niin heillähän on samanlainen elämäntilanne?
ohis
Totta, mutta 25-vuotias on jo aikuinen, mitä 18-vuotias ei ole. He eivät ole lainkaan samalla kehitystasolla.
Muuttuuko kehitystaso suoraan ikääntymisen myötä vai onko eletyllä elämällä vaikutusta? Ovatko kaikki 18-vuotiaat ja kaikki 25-vuotiaat keskenään samalla kehitystasolla?
Kehitystaso muuttuu iän mukana. Puhutaan vauvaiästä, leikki-iästä, kouluiästä, nuoruudesta (joka jakutuu nuoruuden ensimmäiseen, toiseen ja kolmanteen vaiheeseen), aikuisuuteen siirtymisen vaiheesta (joka on osin päällekäinen nuoruuden kolmannen vaiheen kanssa), aikuisuudesta ja vanhuudesta.
Minulla ja poikaystävälläni on yli 20 vuotta ikäeroa. Hän ihmettelee usein, miten voin olla niin lapsellinen ikäisekseni, ja minä puolestani ihmettelen, miten hän voi olla niin lapsellinen. Itse en ollut teininäkään niin lapsellinen kuin hän on yli kuusikymppisenä.
Mutta siis ei tämä ikäero mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Ja mistä yleensä voi tietää, millä kehitystasolla joku on. Ihmiset ovat niin erilaisia ja kehittyvät eri suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt tätä myös. Ite oon ihastunut lähinnä keski-ikäisiin miehiin, eikä oman ikäiset just kiinnosta. Mä toivoisin löytäväni kumppanin, joka on rauhallinen, itsevarma, älykäs ja ymmärtäväinen, ja musta tuntuu, ettei sellaisia oikein löydy oman ikäisistä jätkistä. En sitten tiedä, että haluaisinko ihan oikeasti olla yhdessä keski-ikäisen kanssa (koska kuten edellä on mainittu, meillä olisi niin iso ikäero, ettei yhteisiä piirteitä ehkä löydy ja ihan käytännön asioissakin tulee ongelmia, esim. kun toinen jää eläkkeelle, mutta itsellä on työuraa jäljellä reilusti + juuri se, ettei kunnollinen aikuinen halua olla keskenkasvuisen kanssa yhdessä) s*ksistä nyt sitten puhumattakaan
N19
Aivan . Kun ei ole hyvää turvallista isäsuhdetta sitä haetaan vanhoista pedofiileistä. Ihan oman itsesi takia , hoida pääsi kuntoon ennenkuin aloitat mitään suhdetta.
Että ihan täysi-ikäisistä kiinnostuminen on pedofiliaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N19
Mun ja isäni suhteessa ei ole ongelmia, eli siitä ei ole kyse (aina te jaksatte vetää tuota korttia esiin, ihan niin kuin se selittäisi aina kaiken :D). Oon vaan aina viehättynyt keski-ikäisistä, mistä lie syystä
N19
Et ole ainoa.
Keski-ikäiset ovat rumempia kuin ikäisesi ja olet myös henkisesti alakynnessä, jos lähtevät sinun elämää rajoittamaan. Voivat olla tässä ovelia. Voivat kantaa tarttuvia tauteja enemmän kuin sinä. Aina kondomi ennen tautitestejä ja vakavaa sitoutumidta esim lasten saantiin! Näin et menetä hedelmällisyyttäsi typerän sukupuolitaudin takia! Tahtovat nuorta lihaa, mutta sinun itsesikin kuuluu saada nuorta, terevettä ja luontaisesti hyväntuoksuista (ei hajusteilla feikattua mätää) ja kiinteää (ei roikkuvaa, ikääntyvää, löysää...).