Miten saan oikeutta, kun remppamies teki surkeaa jälkeä ja oharit
Käytin paikallista pienyrittäjää kodin remontointiin. Yrittäjä aloitti työt ja ehti muutamia päiviä touhuta kotonani. Työt piti jatkua viikonlopun jälkeen, mutta yrittäjä ei tullut paikalle. Ensin ilmoitti olevansa flunssassa, sen jälkeen joutuneensa sairaalaan. Jossain vaiheessa oli autoonkin murtauduttu ja työkalut viety... Lähetin viestejä, joihin vastasi viiveellä ja ilmoitti olevansa edelleen sairaana. Yrittäjä ei ollut kertaakaan itse aloitteellinen sopiakseen jatkosta. Runsaan kuukauden kuluttua yrittäjä aktivoitui somessa ja mainosti palvelujaan. Oli siis palannut töihin, mutta ei meille jatkamaan sovittua, keskenjäänyttä remonttia. EIKÄ MITÄÄN YHTEYDENOTTOA ASIAN SOPIMISEKSI. Muutaman kerran vastasi ja kertaalleen lupasi maksaa saamansa materiaalirahat. Rahoja ei koskaan kuulunut. Käytännössä tämä tarkoitti, että me asuimme kesän ylin auki revityssä asunnossa. Tässä vaiheessa voi sanoa, että oli onni, että työt keskeytyivät jo alussa, sillä jälki osoittautui surkeaksi. Remontti jatkuu nyt ammattitaitoisen ihmisen toimesta, mutta työt on aloitettava korjaamalla edellisen amatöörin jälkiä. Tämä tietysti maksaa ylimääräistä! Olen saanut kontaktin muutamaan hänen asiakkaaseen ja ohareita on tehty muillekin. Lisäksi olemme vaihtaneet kuvia työn jäljestä ja pahaa jälkeä on tehty muuallakin.
Rikosilmoitus ei tässä tilanteessa vie asiaa eteenpäin. Kuluttaja-asiamieheen on oltu yhteydessä. Minulle tämä kusetus on periaatteellinen juttu, joten en todellakaan aio jättää asiaa tähän. Muutaman satkun menetys ei tässä haittaa, mutta en aio alistua tähän tilanteeseen. Se vituttaa, että minulle jäi jopa yrittäjän sotkut siivottavaksi ja me jäimme kolmeksi kuukaudeksi remontin keskelle. Aijällä ei ole munaa vastata puheluihin tai viesteihin.
Yrittäjä edelleen myy palvelujaan ja on kusettanut mm iäkästä ihmistä. Olen työni puolesta ollut ihan riittävästi tekemisissä patologisten valehtelijoiden ja elämäntapaluusereiden kanssa. Siviilielämässä olen tottunut vahvoihin, suoraselkäisiin miehiin. Otan vastaan hyviä ehdotuksia miten voin saada oikeutta asiassa. Luonnollisesti toimin lain puitteissa. Rahan takaisin saaminen ei ole pointti, mutta toivon, että kukaan muu ei enää joudu uhriksi.
Ehkä joku turkulainen tunnistaa tästä yrittäjän...
Kommentit (47)
Nippusiteitä, jeesusteippiä, liukuvoidetta sekä varmuusvälineitä messiin ja perit saatavat tavalla tai toisella...oppiipahan olemaan.
Tunne yhden tuollaisen yhden miehen rakennusyrittäjän, mutta ei Turussa. Ainakaan ei osaa hoitaa firman taloutta, kun on verovelkoja ja ulosotossa. Tekee myös aika huonoa jälkeä.
No mitä järkeä tuollaista tyyppiä on haastaa oikeuteen? Ei varmasti saa mitään korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Tunne yhden tuollaisen yhden miehen rakennusyrittäjän, mutta ei Turussa. Ainakaan ei osaa hoitaa firman taloutta, kun on verovelkoja ja ulosotossa. Tekee myös aika huonoa jälkeä.
No mitä järkeä tuollaista tyyppiä on haastaa oikeuteen? Ei varmasti saa mitään korvauksia.
No kerrohan ihmeessä mis päin hän vaikuttaa vai iskikö pupu pöksyyn?
Vierailija kirjoitti:
Tapa se!!
Kaikille eikun koko maailmalle on parempi kun poistut internetistä.
Vierailija kirjoitti:
En osa neuvoa. Nuo on hankala juttuja. Rakennusalalla hyvät tekijät menevät mielellään suurten firmojen suurille työmaille, kun saavat enemmän rahaa.
Jos et osaa niin miksi kommentoit? Oletko idiootti???? OLET VIT*N IDIOOTTI.
Tapahtui meillekin vuosia sitten Turun lähettyvillä samankaltainen, sähköalan tyyppi jätti hommat kesken. Lupaili aina tulevansa ja ikinä ei tullut.
Hei peukun alaspainaja! ottiko noin koville totuus?